Vraag

KPN Experiabox V10A Port forwarding webserver poort 80

  • 29 April 2019
  • 3 reacties
  • 358 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik had vandaag de nieuwe KPN Experiabox V10A binnen gekregen, want mijn KPN Experiabox 9 gaf het op sinds afgelopen zaterdag.

Alles werkt naar behoren en ik wil graag mijn webserver weer draaiende maken die ik onder eigen beheer heb thuis. Op KPN Experiabox 9 werkte dat perfect.

Nu heb ik alles doorgenomen in KPN Forum over port forwarding en contact gehad met KPN Chat medewerker, maar die kon me niet helpen.

Mijn vraag aan gebruikers met KPN Experiabox V10A of die een manier weten met mogelijke beelden als hoe het wel kan, want ik hoor alleen maar dat er erg veel bugs in KPN Experiabox V10A is en ik heb duidelijk aangegeven dat ik ook een server onder eigen beheer heb en gebruik dagelijks. Als waarom me een KPN Experiabox V10A die dit anders niet ondersteund.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Met Vriendelijke groet,

Tramarluc

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @Tramarluc . Welkom op het forum!
Dat is niet iets waar ik je mee kan helpen maar ik breng het topic graag even weer onder de aandacht door mijn reactie. Misschien heeft @wjb hier nog een handige tip voor.
De v10a had een aantal tamelijk vervelende bugs en daar is een deel van opgelost. Ondertussen loopt er nog een onderzoek naar vermeende andere storing (mede onder de aandacht gebracht door @wjb ) Daar is nog geen uitsluitsel over maar heeft ook meer betrekking op het wegvallen dataverkeer op willekeurige apparaten. Jij zou op die v10a wel een webserver moeten kunnen draaien.
Reputatie 7
Zorg dat de eerste twee port-forwardings dummy port-forwardings zijn en dat de derde naar jouw webserver wijst.
Als het dan nog niet werkt, plaats hier dan screenshots van de instellingen die je t.b.v. jouw webserver hebt doorgevoerd op die V10A.
Dank je wel Erwin en WJB, de oplossing is al reeds door mijzelf gedaan met behulp van een oud medewerker van KPN die ik kon bereiken dankzij een vriend van mij.

Hij vertelde mij dat er erg veel bugs in de nieuwe experia v10A is en begreep mijn frustratie dat KPN medewerkers mij niet eens kunnen helpen over hoe dan te werk gaan om dit probleem op te lossen.
Hij vertelde mij dat de oorzaak bekend is bij hem en eigenlijk de oplossing ook makkelijk is als je het weet, en gelukkig heeft hij het probleem zelf ook thuis gehad en zelf opgelost.

Hij heeft mij een manier gegeven om mijn Experiabox V10A als beste eerst terug te zetten naar fabrieks instellingen, na dit hebben we opnieuw de firmware geïnstalleerd met de Experiabox in de bootloadermodus gezet. Nadat de Experiabox opnieuw opgestart is is de firmupdate opnieuw uitgevoerd en is dan weer opnieuw gereboot zodat de gegevens van mijn account bij KPN weer in mijn experiabox is gezet en na testen van de software gebeurden alles naar behoren.

De connected devices bleef nu wel de juiste gegevens tonen terwijl dit eerder niet deed en toch internet naar de pc gaf. Het onthouden van de settings werd niet goed opgeslagen toen, nu dus wel.
De poort forwarding werkte nu naar behoren zoals het gewoon moet zijn. Na dit gewoon op de logisch manier gedaan is werkt alles naar behoren en heb ik nu na enige weken gewoon optimaal gebruik van de Experiabox v10A zoals het hoort, dankzij een oud medewerker van KPN die door een vriend van mij in contact gebracht had.

het schijnt dat het probleem gewoon in het opladen van de firmware niet altijd 100% verloopt zoals men verwachte. Updaten van software kan altijd vele keren fout gaan, helaas merken we dat ook gewoon te vaak nog met simpele software op onze pc's.

probleem is voor mij dus opgelost, hoop dat andere hier wat aan hebben.

met vriendelijke groet,

Tramarluc