Beantwoord

KPN FON bij gebruik eigen router

  • 24 March 2020
  • 5 reacties
  • 173 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb mijn Experiabox in de kast liggen en gebruik tot volle tevredenheid mijn Fritz!box 7590 bij mijn Hussel abonnement. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om KPN FON te gebruiken met deze combinatie. 

Bij het aanvragen van KPN WiFi wordt er zo te zien gekeken of de Experiabox is aangesloten. Waarschijnlijk om daar een KPN Fon SSID aan te maken. Ik neem aan dat dit dus niet gaat lukken en dat daardoor wellicht mijn aanvraag niet zal werken?

En als ik eventueel de Experiabox even aansluit, dan het aanvraag proces doorloop en daarna weer mijn Fritz!Box terug plaats?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door wjb 24 March 2020, 11:57

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @TFHFony , als je ook een mobiel abo hebt bij KPN, kun je aan de hand van dat abo ook FON buiten je eigen huis gebruiken.

 

Reputatie 6
Badge +8

Hallo @TFHFony , als je ook een mobiel abo hebt bij KPN, kun je aan de hand van dat abo ook FON buiten je eigen huis gebruiken.

 

Hoi JanD,

bedankt voor de tip, maar ik heb geen mobiel abonnement van KPN.

Hallo @TFHFony , dan dien je inderdaad het KPN-modem actief te maken en binnen het modem FON aan te zetten en op te slaan, dan kun je FON buitenshuis gebruiken.

Of het blijft werken als je de V10 weer afkoppelt waag ik te betwijfelen, een kwestie van proberen dus.

 

Reputatie 7

KPN Fon maakt verbinding met een apart subnet en dat wordt niet (zomaar) ondersteund door andere routers.

Ik verwacht dan ook niet dat je Fon kunt blijven gebruiken nadat je Fon op de Experia WiFi of "Super" WiFi hebt aan gezet en vervolgens de Experia Box weer verwijderd hebt.

Ik denk dat je dan al snel dezelfde status als onderstaand zult zien.

Nu is het wel zo dat een FRITZ!Box via TR069 geconfigureerd kan worden en het zou dus ook zomaar kunnen dat KPN in staat is Fon op jouw FRITZ!Box te configureren als je TR069 aan laat staan op jouw FRITZ!Box.

Reputatie 6
Badge +8

TR069 staat aan, maar dat lijkt helaas niet te helpen. En inderdaad: ook bij mij staat hij geblokkeerd.

Bedankt @wjb  &  @JanD 

Reageer