Beantwoord

KPN FON een doorn in het oog

• 21 september 2018
  • 9 reacties
  • 149 keer bekeken

Heel frustrerend is het.

Loop of rij je ergens met je mobiele data abonnement te appen, te streamen en is ineens je verbinding weg. Het overkomt mij en mijn vrouw regelmatig.

Ik weet uit ergenis precies de punten waarop mijn mobiele telefoon een verbinding maakt met een KPN Fon netwerk. En toch trapt mijn apparaat er telkens in. Als ik thuis of op mijn werk ben zet ik de WiFi weer aan met als gevolg dat de volgens ochtend mij telkens het zelfde overkomt. En dat zit ik 's ochtends toch ongewild weer tijdens het rijden aan de smartphone om de stream die ik aan het luisteren was opnieuw te starten. Ook tijdens de pauze als ik mijn vrouw via WhatsApp bel, tijdens een wandeling als weer een onverlaat KPN Fon aan heeft staan.

Wat is een goed alternatief, zonder overstap naar KPN of aanbellen bij de mensen om te vragen of ze KPN FON willen uitschakelen?
icon

Beste antwoord door TimovanAlen 21 september 2018, 21:09

@MobieleDataman,

toevallig in het verleden eens verbinding gemaakt bij vrienden oid met een KPN Fon netwerk en opgeslagen?

Je kan eens kijken voor bij Wi-Fi -> Geavanceerd -> Netwerken beheren of daar bij Opgeslagen Netwerken een KPN Fon netwerk staat.

Zoja, erop klikken en dan vinkje weghalen bij Automatisch opnieuw verbinden, indien geactiveerd, en dan op Vergeten klikken.

Hoop dat je hiermee geholpen bent.

Succes,

Timo
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +6
@MobieleDataman,

toevallig in het verleden eens verbinding gemaakt bij vrienden oid met een KPN Fon netwerk en opgeslagen?

Je kan eens kijken voor bij Wi-Fi -> Geavanceerd -> Netwerken beheren of daar bij Opgeslagen Netwerken een KPN Fon netwerk staat.

Zoja, erop klikken en dan vinkje weghalen bij Automatisch opnieuw verbinden, indien geactiveerd, en dan op Vergeten klikken.

Hoop dat je hiermee geholpen bent.

Succes,

Timo
Allereerst dank voor je reactie. De optie "Netwerk beheren" ontbreekt bij mij, maar ik begrijp het idee en ga daar mee aan de gang. Ik laat je het resultaat weten.
Reputatie 7
Badge +18
Hi Mobiele Dataman, wat Timo hierboven aangeeft is helemaal waar. Het netwerk simpelweg vergeten, dan zul je ook niet meer automatisch verbinden.
Morgen begint mijn werk week weer. 🙂 Ik ben benieuwd 😉
Reputatie 4
Badge +6
@MobieleDataman,

maar wel gevonden wat ik bedoelde met "Netwerk beheren"?

Ben ik nieuwsgierig welke mobiel je hebt en wat de benaming bij jouw is?

Laat je na morgen weten of het geholpen heeft?

Prettige avond verder en fingers crossed voor morgen...
Reputatie 4
Badge +6
@MobieleDataman,

maar euh, stel je gaat de kroeg in ff bierelieren oid. Dan heb je wel een goed excuus vanwaar je niet bereikbaar bent 😉 😂

Geintje tussendoor moet toch kunnen...?
Reputatie 7
Badge +18
@MobieleDataman,

maar euh, stel je gaat de kroeg in ff bierelieren oid. Dan heb je wel een goed excuus vanwaar je niet bereikbaar bent 😉 😂

Geintje tussendoor moet toch kunnen...?

Ik moest wel even lachen. 😃
Ja hoor het is helemaal gelukt.. Dank jullie wel.
Reputatie 7
Badge +18
Ja hoor het is helemaal gelukt.. Dank jullie wel.

Fijn om te lezen! Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Reageer