Vraag

KPN Glasvezel internet zonder Experia Box

  • 27 February 2019
  • 3 reacties
  • 1911 keer bekeken

Ik heb KPN Glasvezel internet 500/500. Graag wil ik de Experiabox vervangen door een eigen router (Netgear Nighthawk AC1900). Ik lees er vanalles over op dit forum, maar daarbij gaat het telkens over internet + tv, waarbij het tv gedeelte het lastigste lijkt te zijn. Voor mij is het daarom niet duidelijk wat er gedaan moet worden voor alleen internet.

Ik heb geen regulier tv abonnement en neem alleen internet af bij KPN, via glasvezel. Kan iemand mij uitleggen wat ik moet instellen op mijn eigen router om internet werkend te krijgen op mijn eigen router zonder Experiabox? Zonder rekening te hoeven houden met tv moet dit volgens mij niet zo lastig zijn.

Alvast bedankt aan iedereen die mij kan helpen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hier kan @wjb vast iets nuttigs over zeggen.
Reputatie 7
Kan je bij die Nighthawk aangeven op welk vlan de pppoe verbinding opgezet moet worden?
@BK91 Kijk goed naar de specificaties van je eigen router. Geeft o.a. vie een URL aan welke datasheet of specificatie of handleiding je gebruikt en ook om welke versie van firmware het gaat. Dan kunnen anderen je e.v.t. (op weg) helpen, anders blijft het algemeen;
Kort gezegd:
Op de WAN connector moet ie in staat zijn om VLAN met ID 6 te kunnen afsplitsen/isoleren en dan op dat kanaal met PPPoE te kunnen inloggen.
Zie b.v.
https://netwerkje.com/eigen-router
en laat alle IPTV zaken/verbindingen weg.
De rest is dan firewall en standaard thuisnetwerk zaken.