Vraag

kpn glasvezel wifi werkt vanaf de laptop niet

  • 18 September 2021
  • 6 reacties
  • 125 keer bekeken

Hallo,

wanneer ik met mijn laptop op het wifi netwerk zit zijn er problemen met het netwerk. Alle andere apparaten hebben dit probleem niet. Wat ik zie gebeuren is het volgende:

  • laptop maakt verbinding met mijn kpn wifi. 
  • een geldig ip adres wordt gegeven (192.168.2.9)
  • wanneer ik ping naar google.com doe dan falen ongeveer 50% van de pings. Ik zie hier ook een time >200ms wat erg hoog is.
  • met dezelfde laptop, als ik via een wifi hotspot verbinding maak, is er geen probleem.
  • netwerk adapters op de laptop heb ik eenmaal gereset en een keer verwijderd om alles te resetten. Dit heeft geen invloed.
  • Wanneer ik op de modem inlog, zie ik de laptop verbonden met de modem. Wat wel opvalt is dat deze in de lijst van ethernet verbindingen staat en niet bij wifi verbindingen. Ip adres komt overeen met welke op de laptop is: 192.168.2.9

wat kan er hier aan de hand zijn? Waarom kan ik met deze laptop niet op internet?

 

alvast bedankt,

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u WiFi versterkers? Accespoints? Repeaters?

Nee, die heb ik niet.

Reputatie 5
Badge +6

Wat gebeurt er als deze laptop bedraad aangesloten word ipv draadloos via de wifi ??

Wanneer ik met een kabel verbind, dan gaat alles prima. Het is alleen met het wifi netwerk van onze nieuwe KPN modem. Andere wifi netwerken gaan ookprima.

Reputatie 5
Badge +6

Gebeurt dit bij een apparaat of meerdere apparaten in combinatie met het modem thuis ???

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Of KPN Box? Ondersteund de laptop WiFi 5 GHz?