Beantwoord

KPN (Nintendo gaming) Paladins Realm Royale

  • 24 May 2019
  • 4 reacties
  • 130 keer bekeken

Hallo
Ik heb een Nintendo switch en heb daar ook Paladins op en sinds vandaag ook Realm Royale.


Bide games kunnen geen verbinding maken.
Zet ik de op adres van de ninte do in dmZ werkt het wel of als ik m'n telefoon in hotspot zet (4g) werkt het ook.
As ik bovenstaande niet doe kan ik beide games online niet spelen.
Eig idee hoe dit komt

Ip in dmZ zetten lijkt me ook niet de bedoeling.
Tevens als ik switch van kan naar wifi in handheld werkt het ook niet


Ook contact gehad met Nintendo, maar deze zeggen dat er dan wat geblokkeerd wordt bij KPN
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 May 2019, 11:33

Bekijk origineel

4 reacties

Hier wat achtergrond van dit probleem wat zich bij meerdere spelconsoles voordoet.

In spelcomputers, zijn er drie (3) soorten NAT om uw verbinding te beschrijven aan andere spelers via het internet:

  • Open NAT - dit betekent dat uw spelcomputer de mogelijkheid heeft om verbinding te maken met games van iedereen, hostgames en andere gebruikers in staat zullen zijn om het spel dat u host te vinden en er verbinding mee te maken.
  • Moderate NAT - Dit betekent dat uw connectiviteit met andere spelers niet beperkt of open is. U kunt verbinding maken met andere spelers, maar sommige functies zijn beperkt.
  • Strict NAT - Dit betekent dat u een beperkte connectiviteit heeft met andere spelers en spelers die Strict of Moderate NAT hebben, zullen niet in staat zijn om deel te nemen aan uw spelsessie.
Als tip lees ik hier en daar sluit de console regelrecht op de modem aan.
Met een Experiabox werkt dit niet dat is een gecombineerd apparaat.
Bij glasvezel schijnt direct op de NT aansluiten te werken.


Voor andere consoles zoals de Xbox moet de Mtu worden veranderd naar 1365, voor de Nintendo zou dit tussen 1400 en 1500 liggen.
Wat zoekwerk levert op dat: 45000-65535 UDP moet werken.
Dit zou voor TCP moeten worden ingesteld.
code:
code:
TCP (442 - 445, 28000, 29500
Ook dat werkt niet
Dan hebben we de hulp van Nintendo zelf nog.
https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22455/~/troubleshooting-issues-related-to-nat

Deze adviseren inderdaad DMZ of een port forward en een statisch IP adres voor de Nintendo Switch voor gebruikers van een modem/router waar de Experia onder valt

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22272
Die tcp poorten zie ik nu pas


442 - 445,28000,29500

Hoe vul ik deze in bij port forwarding ?

Lan en public port heb maar waar vul ik wat in

Reageer