Beantwoord

KPN servicetool kan mijn gegevens niet ophalen

  • 20 February 2019
  • 10 reacties
  • 1711 keer bekeken

De KPN monteur heeft mij aangeraden om mijn modemgegevens te registreren in 'Motive' van KPN. Dat zou moeten kunnen via de kpn servicetool, maar ik krijg de melding dat de servicetool mijn gegevens niet kan ophalen. Wie weet wat ik moet doen?

icon

Beste antwoord door Nadia 27 February 2019, 13:51

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hey Gabor, welkom op het KPN forum! Hier helpen we je graag 🙂 Dat is inderdaad wel handig. Als je jouw modemgegevens: SSID (naam van het WiFi-netwerk) en wachtwoord wijzigt via de KPN Servicetool, onthoudt Motive deze gegevens. Wanneer je een harde reset op je modem verricht worden deze gegevens automatisch weer teruggezet in plaats van de fabrieksinstellingen. Makkelijk!

Om de modemgegevens met de Servicetool: WiFi-naam & wachtwoord wijzigen moet je wel verbonden zijn met jouw WiFi-netwerk thuis. Laat je weten of het nu wel gelukt is? 🙂
Dag Nadia,
Nee helaas lukt nog steeds niet. Vreemd genoeg lukt het wel om via de servicetool de KPN Fon aan en uit te zetten, maar de andere opties wifi kanaal wijzigen en wifi naam en wachtwoord lukt niet. Ik krijg dan de melding: ‘We kunnen je in de servicetool helaas niet verder helpen door een technische storing’.
Groet Gabor
Reputatie 7
Ah, in welke browser probeer je de Servicetool te benaderen?
Reputatie 7
Heb je een V10A of een andere Experia Box?
Als ik het goed begrepen heb werken de servicetools nog niet goed met de V10A.
Zowel in Explorer als in Firefox geprobeerd.
Ik heb een V10
Reputatie 5
Badge +6
Gebruik je de V10 in combinatie met de Experia Wifi??
Ik heb namelijk hetzelfde probleem en denk dat het te maken heeft met het automatisch uitschakelen van de wifi op de V10. De Experia wifi's heb ik op een ander ip-adres gezet dan de default. Ik heb sterk de indruk dat daardoor "herkenningsproblemen"ontstaan. De Thuis-app van KPN ziet ze ook niet meer als aangesloten, terwijl alles goed functioneert.
Reputatie 7
Bedankt voor de aanvulling wjb klopt, niet alle Servicetools zijn vanaf de V10 a beschikbaar. Helaas!

@r_k ik vermoed ook dat de Servicetool alleen de check kan doen op het ip-adres van de Experia Box (V10), waardoor je inderdaad een foutmelding krijgt als je bent aangesloten op de Experia WiFi. Ik heb het intern doorzetten. Wordt vervolgd :)
Reputatie 7
Ben ik weer, met een update. Bij de productmanager is het signaal gekomen. Er wordt aangewerkt om de Servicetool te laten communiceren met de Experia WiFi / Versterkers. Dit zal helaas nog wel even wat tijd kosten. Er zal binnenkort een melding komen op kpn.com om klanten te informeren dat deze functie het (voorlopig) even niet doet. Bedankt voor jullie bijdrage!
Laat je het me weten zodra het probleem is met de servicetool en de wifi-versterkers is opgelost?
GG

Reageer