Beantwoord

KPN Stroomnet Netwerkadapter

• 9 april 2017
  • 4 reacties
  • 756 keer bekeken

Hoi mijn naam is kubilay, ik heb een probleem namelijk kan komt er door mijn KPN Stroomnet Netwerkadapter in plaats van de 100Mbps wat het beloofd maar 30Mbps (abonnement is 150Mbps)
Als ik aan mijn router zit heb ik de volle 150Mbps maar heb momenteel alleen maar 100Mbps nodig vandaar de adapter alleen die krijg ik dus niet
wat ik allemaal heb kunnen vinden over dit apparaat is dat het een Devolo dLAN 200 AVplus is alleen dan van KPN (raar maar waar)
Wat ik heb geprobeerd is
1. updates vinden van het apparaat om het te actualiseren
2. apparaat opnieuw gekoppeld
3. komplete netwerk opnieuw installeren
4. diagnose gedaan via het Devolo Cockpit software (waar ook in staat dat ik momenteel ongeveer 100Mbps door het apparaat heen gaat)

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 10 april 2017, 21:11

Die 100Mbit/s is de snelheid van de ethernetaansluitingen (802.3u) en die snelheid die Devolo Cockpit weergeeft is de theoretisch Link speed waar alle hertransmissies door interferenties en overhead nog afmoeten. Daarnaast verwacht ik dat er nog wel wat storing op het elektriciteitsnetwerk zit (al helemaal sinds dit niet de beste homeplugs zijn) en dat daardoor de snelheid ook wat minder is.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Die 100Mbit/s is de snelheid van de ethernetaansluitingen (802.3u) en die snelheid die Devolo Cockpit weergeeft is de theoretisch Link speed waar alle hertransmissies door interferenties en overhead nog afmoeten. Daarnaast verwacht ik dat er nog wel wat storing op het elektriciteitsnetwerk zit (al helemaal sinds dit niet de beste homeplugs zijn) en dat daardoor de snelheid ook wat minder is.
waarom zouden ze dan zeggen dat het 100Mbps aan zou moeten kunnen als het niet eens de 20 fatsoenlijk behaald 😑
Reputatie 7
Badge +22
Hi Kubilay, welkom op het forum! Je hebt een mooi uitgebreid bericht geplaatst, mijn complimenten daarvoor 🙂

De snelheid die je kunt halen via de Devolo's hangt af van verschillende factoren. Hierdoor is het voor mij niet mogelijk een garantie te geven over de te behalen snelheid. Wel kan ik je vertellen dat de dLAN 200 al een wat ouder type devolo is. Zoals Robin al aangeeft, is een hogere snelheid via deze apparatuur eigenlijk niet te verwachten. We hebben al een tijdje een nieuwere versie, waarmee meer snelheid mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +30
Van een dLAN 200 verwacht ik persoonlijk niet veel meer tenzij je de de verbinding tussen beide adapters super kort is.

Reageer