Goedendag,
Ik ben installateur van alarm en camerasystemen en kwam laatst bij een klant die KPN 12 box had met KPN SuperWifi versterkers.
Zoals altijd sluit ik de NVR Hikvision aan op het modem (bekabeld) en maak zo p2p verbinding met de cloud om beelden op afstand te zien en meldingen van de camera's te ontvangen op mobiel.
Echter is dit nu de 2e keer dat een klant met dit wifi systeem de recorder na 5 á 10 minuten tijd volledig buitenspel zet.
Uiteraard heb ik alles hardwarematig al uitgeprobeerd zoals het vervangen van de NVR (ook ander merk geprobeerd), bekabeling etc. maar ook softwarematig IP adres voor de NVR fixed gezet in het modem om zeker te zijn dat deze niet geflipt wordt.
Zodra ik de main-unit van KPN SuperWifi punten (het deel wat aan het modem gekoppeld is via kabel) stroomloos maak is er niets meer aan de hand en werkt alles perfect.
Als ik het IP adres van de NVR in het modem een DMZ verwijzing en NVR toevoeg op de hikvision app via publiek IP dan werkt het online kijken van de beelden perfect en loopt de recorder/verbinding niet meer vast echter is de verbinding via publiek IP niet geschikt voor het doorgeven van motiondetect meldingen en mist de klant deze functionaliteit.
Bellen met KPN geeft geen oplossing en verwijzen ze mij naar dit forum met de mededeling dat een 3e partij product niet ondersteund wordt maar het zijn toch echt de producten van KPN SuperWifi punten die dit probleem veroorzaken
Wie o wie heeft hetzelfde meegemaakt en weet hier eventueel het probleem te beschrijven en/of de oplossing voor behalve de klant te moeten vragen weg te gaan bij KPN of geen KPN SuperWifi punten meer te gebruiken?
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board