Beantwoord

KPN Thuis App werkt niet meer

  • 10 February 2020
  • 19 reacties
  • 2952 keer bekeken

Tot voor kort (een week oid) werkte de KPN Thuis App prima met mijn 2 versterkers. Echter nu krijg ik de melding dat ik moet inloggen op m'n thuisnetwerk. Iets wat ik uiteraard ben (heb mobiele data uitgezet). Als ik 1 WiFi versterker uitzet zie ik m'n experia modem maar verder niets.

Ik heb niets aangepast aan m'n netwerk in de afgelopen weken. Alleen de app is een week geleden geüpdatet 🤔. Iemand een idee? 

icon

Beste antwoord door Tanoor 24 February 2020, 18:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @GharF 

Je bent verbonden met je WiFi thuisnetwerk m.b.v. het wifi 'wachtwoord’, maar dat is het probleem niet.

De KPN Thuis app heeft toegang nodig tot de instellingen van de wifi-versterkers. Daarvoor heb je als het goed is in de app een “Beheerderswachtwoord” aangemaakt. Zo af en toe vraagt de app daar om, ter verificatie. Het is hetzelfde wachtwoord als voor toegang tot de web-interface.

If it were that easy.... :thinking: ​​​​​​. Ik krijg daarbij simpelweg de melding dat het ww niet klopt,terwijl ik wel ermee op de admin interface kan inloggen. 

Reputatie 7
Badge +21

De admin interface van de Experia Box of de web-interface van de wifi-versterker? Ik bedoel de laatste.

Dat vind ik erg vreemd. Ik heb 2 wifi versterkers, welk ww zou je dan in moeten vullen?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @GharF , ik heb geen ervaring met de Experia WiFi, ik gebruik zelf de Super Wifipunten. Die heb ik geïnstalleerd m.b.v. de Thuis app en daarbij in de app het zgn. beheerderswachtwoord aangemaakt. 

Nu kan ik daarmee inloggen in de app, maar ook op de Super WiFi's via de web-interface de “hele set” in één keer beheren. Kijk anders eens op het etiket achterop de Experia WiFi's, daar staat het “admin” password. Probeer ze gewoon allebei.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @GharF. Van harte welkom hier. Ik lees dat je in de KPN Thuis app de melding krijgt dat je moet inloggen op je thuisnetwerk, terwijl je hiermee bent verbonden. Ik zie dat @RBxx je al uitstekend op weg helpt.

Welke WiFi-versterkers heb je? De vierkante witte, ronde witte of zwarte versterker? En heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd? Dat wil ik je sowieso aanraden om te doen. 

En verder: kun je je profiel aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef een seintje als dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +21

… En heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd? Dat wil ik je sowieso aanraden om te doen. 

Dan heb je meteen de allernieuwste versie van de app. De Android versie 3.0.0 kwam gisteravond bij mij binnen vanuit de Play Store :wink:

Reputatie 6
Badge +9

Ha, dank voor je aanvulling @RBxx. Ik ben wel benieuwd of het inmiddels is gelukt, @GharF. Heeft het opnieuw installeren van de app geholpen? 

Reputatie 4
Badge +3

Hier een vergelijkbaar probleem. Met het wachtwoord van de experia wifi kan ik na een update van 2 dagen geleden niet meer de app openen. Ik heb 3 zwarte experia wifi’s, werken prima. Het inloggen op de experia wifi’s via het ip adres lukt wel. 

Reputatie 6
Badge +9

Hier een vergelijkbaar probleem. Met het wachtwoord van de experia wifi kan ik na een update van 2 dagen geleden niet meer de app openen. Ik heb 3 zwarte experia wifi’s, werken prima. Het inloggen op de experia wifi’s via het ip adres lukt wel. 

Dat is lastig, @Tanoor. Heb je de app al wel even opnieuw geïnstalleerd? Als dat niet werkt, kun je dan toelichten wat er precies gebeurt als je de app probeert te openen? Krijg je een bepaalde foutmelding? Zo ja, welke? 

Reputatie 4
Badge +3

@Natasja. De melding was een foutief wachtwoord. De app heb ik diverse malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het tellertje dat de tijd aangeeft tot een nieuwe poging hoogt gewoon verder op na herinstallatie. Blijkbaar worden de inlog pogingen niet gewist.

Het goede nieuws: het beheerderswachtwoord doet het weer. Net geprobeerd na je bericht. Vanmorgen na een verificatiefout op herstart gedrukt in het menu. Dat zal mogelijk ook het wachtwoordprobleem hebben opgelost. Dank voor je reactie.

Reputatie 6
Badge +9

@Natasja. De melding was een foutief wachtwoord. De app heb ik diverse malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het tellertje dat de tijd aangeeft tot een nieuwe poging hoogt gewoon verder op na herinstallatie. Blijkbaar worden de inlog pogingen niet gewist.

Het goede nieuws: het beheerderswachtwoord doet het weer. Net geprobeerd na je bericht. Vanmorgen na een verificatiefout op herstart gedrukt in het menu. Dat zal mogelijk ook het wachtwoordprobleem hebben opgelost. Dank voor je reactie.

Dag @Tanoor. Als ik het goed begrijp werkt de app dus weer naar behoren, nadat je op ‘herstart’ hebt gedrukt in het menu? :slight_smile:  Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @Natasja Herstart heeft 2 dagen geholpen, inmiddels wordt het beheerderswachtwoord weer als foutief aangemerkt. Nog niet opnieuw herstart geprobeerd.

Reputatie 6
Badge +9

Hoi @Natasja Herstart heeft 2 dagen geholpen, inmiddels wordt het beheerderswachtwoord weer als foutief aangemerkt. Nog niet opnieuw herstart geprobeerd.

Dat is wel bijzonder. Het beheerderswachtwoord is hetzelfde wachtwoord dat je voor de Experia WiFi's gebruikt. Heb je dat ook al uitgeprobeerd? Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen, is je modem resetten en ook de Experia WiFi’s eens resetten. Ik lees graag of het daarmee is opgelost. 

Reputatie 4
Badge +3

@Natasja. Het herstarten van de Experia wifi heeft niet meer geholpen, een reset van de V10 ook niet: De app accepteert het beheerderswachtwoord niet. Verder werkt alles hier, dus ik laat het verder maar even. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Tanoor. Ik begrijp dat je de Experia Box V10 een reset hebt gegeven. Heb je de Experia WiFi's gereset door het resetknopje ingedrukt te houden? Als je na het uitvoeren van de reset de Experia WiFi's weer aansluit, dan wordt één apparaat het “master apparaat”. Hier moet je dan het wachtwoord van gebruiken voor de app. Gebruik je wel dat wachtwoord? Als je er geen behoefte meer hebt om zaken uit te testen, dan is dat natuurlijk ook prima. In ieder geval fijn dat alles verder gewoon naar behoren werkt. :slight_smile:
 

Reputatie 4
Badge +3

@Natasja. De experia wifi’s heb ik niet gereset, alleen geherstart. 1 experia wifi is master, de 2 anderen zijn volgend. Dat zie ik aan het netwerkoverzicht. Dat klopt dus allemaal. Na de reset van de V10 kloppen de verbindingssnelheden in het overzicht ook weer. (Die werden te laag weergegeven)

Net vanavond kreeg ik een update binnen voor de app. Na installatie weer eens ingelogd. Op dit moment werkt het wachtwoord weer.

Snap er niet veel van, maar wat ik al aangaf: ik maak me er niet druk om, het belangrijkste is dat de wifi goed werkt.

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Tanoor. Bedankt voor je terugkoppeling. Ik lees dat het na de laatste update van de KPN Thuis app wel weer werkt. Dat is mooi. Mocht je onverhoopt toch weer tegen problemen aan lopen, dan zou je nog kunnen overwegen om de Experia WiFi's eens te resetten. Hoe dan ook: fijn dat je WiFi verder wel naar behoren werkt. :slight_smile:

Kpn thuis App werkt niet. Internet en 3.super wifi punten werken wel allemaal maar ik kan niks in de app zien. In begin heeft deze allemaal wel gewekt. Reset hielp ook niet alles opnieuw starten helaas bijtoevegen en scannen van de barcode achter slim wifi punt wordt niks gevonden. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?