Beantwoord

KPN Thuis app wil niet inloggen op netwerk

  • 2 March 2020
  • 22 reacties
  • 566 keer bekeken

KPN Thuis app wil niet inloggen op mijn netwerk terwijl mijn wachtwoord etc wel klopt.

Dit is al gaande voor meerdere dagen.

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 March 2020, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @TsjeardSCH, welkom! Je hebt je antwoord niet gevonden in het topic waar je je vraag gesteld had? Heb je in de app store gekeken of je de Thuis app kunt updaten? Op welk toestel gebruik je de app?

App is van nieuwste update, op een iPhone 7.

 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben de app hier even nader bekeken, maar hoeven niet in te loggen o.i.d. Wil jij eens een screenshot delen van wat je precies ziet?

Ik heb hetzelfde fenomeen. Ik wil op de Thuis app inloggen (op mijn iPhone 7), krijg de vraag of het getoonde WiFi netwerk mijn thuisnetwerk is. Daarna krijg ik de vraag of ik het beheerders heb ingesteld. Dat heb ik. Als ik vervolgens op Ja klik en het wachtwoord ingeef, kom ik weer op het eerste scherm uit, met daarin de vraag of dit mijn thuisnetwerk is.

 

Heb exact hetzelfde probleem. Kom niet ingelogd in de thuis app. Wil gast netwerk instellen op WiFi versterker. Ik heb iPhone XR.

Reputatie 7
Badge +24

En voert u dan het beheerderswachtwoord van de versterkers in of dat van de Experiabox? 

Reputatie 7
Badge +30

Goed dat jullie je hier ook melden, @Suske65 en @Mennace! Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Nick. 

Wil gast netwerk instellen op WiFi versterker. Ik heb iPhone XR.

Welke Wifi versterker gebruik jij? 

Reputatie 7
Badge +24

En welke Experiabox hebben jullie? Toch niet een heel oudje? En nog overige wifi toegangspunten in huis die niet van KPN zijn toevallig? Range extenders?

Hi Marcia, ik heb 3 zwarte bedrade WiFi versterkers van kpn en v10 modem. Ik heb beide wachtwoorden ingevoerd en het werkt niet. 

Ik heb een Experiabox V10 en twee bedrade KPN WiFi versterkers. Het beheerderswachtwoord is niet van de Experia box of van de WiFi punten maar een nieuw wachtwoord dat tijdens de installatie van de Thuis app wordt gecreëerd.

Ik kan wel rechtstreeks inloggen op de WiFi extenders. 

Er is geen wifi extender van derden aanwezig.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad dat het beheerderswachtwoord één wachtwoord is dat je zelf in de app in kunt stellen. Kan je deze daar ook in wijzigen? Of wellicht eens proberen om de app opnieuw te installeren en een nieuw beheerderswachtwoord in te stellen? Als het dan nog niet werkt en/of je in dezelfde loop beland, wil je het laten weten? Dan ga ik het intern uit laten zoeken. 

Ik zie inderdaad dat het beheerderswachtwoord één wachtwoord is dat je zelf in de app in kunt stellen. Kan je deze daar ook in wijzigen? Of wellicht eens proberen om de app opnieuw te installeren en een nieuw beheerderswachtwoord in te stellen? Als het dan nog niet werkt en/of je in dezelfde loop beland, wil je het laten weten? Dan ga ik het intern uit laten zoeken. 

Hoi Marcia, fijn dat je meedenkt.
Ik heb de app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd en ook de procedure doorlopen om een nieuw beheerderswachtwoord in te stellen. Alles zonder succes.

Ook op mijn iPad met de laatste iOS versie toont de Thuis app hetzelfde gedrag.

Reputatie 7
Badge +30

Goed, ik ga het intern navragen en kom erop terug!

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie toevallig, dat er vandaag een nieuwe versie (3.1.0) van KPN Thuis in de Google Play Store staat. Ook in de App Store staat deze versie inmiddels.

Nieuwe functies:  (“We hebben o.a. het volgende aangepast in de app”)

  • Als je een gastnetwerk instelt deel je de inlog nu makkelijk vanaf de overzichtpagina met je gasten
  • Je kunt je Experia Wifi en SuperWifi punten nu via de app herstarten
  • We hebben het inloggen gemakkelijker gemaakt

Wellicht is er (n.a.v. eerdere/andere klachten?) iets verbeterd bij het wachtwoordgebruik. Ik zie geen verschil, maar ja… ik heb dan ook geen problemen :sunglasses:.

@Marcia_ : Misschien kan je nog wat meer details “losweken” bij je collega’s.

Reputatie 7
Badge +30

Interessant, haha! Ja ik heb jullie informatie en screenshots gemaild, dus ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +30

We zien dat na het invoeren van het beheerderswachtwoord de app een ‘Aan het laden..’ scherm moet tonen. Dat gebeurt echter soms niet, waardoor je weer ‘dit is mijn thuisnetwerk’ ziet. De vraag isL willen jullie een seconde of tien wachten om te zien of ‘ie dan toch weer doorgaat? Gebeurt er dan wel iets of ook nog steeds niet? Dat ga ik dan weer doorgeven. 

 

Verder is er inderdaad een update, dus doe deze vooral :-).

Het werkt! Heb app opnieuw gedownload en ww opnieuw ingesteld dmv scannen QR van kpn WiFi versterker met knipperend blauw lampje. Bedankt allen voor de aanwijzingen.

Reputatie 7
Badge +30

Top! Fijn dat je het nog even liet weten :-).

Nieuwe app geïnstalleerd, geen resultaat. Na het ingeven van het wachtwoord krijg ik wel de pagina waarin hij laadt. Maar daarna kom ik in het scherm met ‘Dit is mijn Thuisnetwerk’.

ik ga net als Mennace proberen om opnieuw het wachtwoord in te stellen. Hopelijk ook met goed  resultaat 🤔

Ja! Hier werkt het ook weer. De eerste poging wachtwoord resetten mislukte, tweede poging kwam op de andere wifi versterker uit (knipperende blauwe lampje). Daarop lukte het wel en dat blijkt nu de primaire wifi versterker te zijn. Anyhow… Het werkt!!

Dank voor het meedenken allemaal!

Helaas.. Vanmorgen nog eens geprobeerd maar ik ben weer terug bij af..  Ik kan wel rechtstreeks inloggen op de primaire wifi versterker met het nieuwe wachtwoord.. Dat is voor nu prima.. Zoveel gebruik ik de Thuis app toch niet

Reputatie 7
Badge +30

Jammer om te lezen! Ik ga het in ieder geval intern doorgeven, bedankt voor het melden!