Beantwoord

KPN Thuis beheerderswachtwoord

  • 17 January 2021
  • 44 reacties
  • 993 keer bekeken

Ik wil de KPN thuis app gebruiken, maar de app vraagt om een beheerderswachtwoord.  Iemand een idee waar ik deze kan aanmaken of opzoeken.? 

Ik heb alleen een Experia V10, geen extra wifi punten. Ik heb de Experia al 48x gereset, en ook de KPN thuis app 52x opnieuw geïnstalleerd. 

icon

Beste antwoord door Lisa 24 January 2021, 19:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Hallo @Telestrat , het beheerderswachtwoord is het wachtwoord waarmee je op je modem inlogt.

Als je nog nooit in de V10 hebt ingelogd, ga je naar 192.168.2.254 en logt in met:

gebruikersnaam is reeds voor-ingevuld,

wachtwoord niets ingeven, maar doorheen enteren en dan een wachtwoord ingeven en nogmaals ingeven ter controle.

Als je nu de thuisapp gebruikt en die vraagt om het beheerderswachtwoord, geeft je het wachtwoord dus in van je modem.

Succes.

 

Dag JanD, bedankt voor je reactie. 

Ik heb het geprobeerd, maar de Thuis App accepteert het niet. Ik heb nog even via de admin pagina van de V10 een nieuw wachtwoord ingesteld, maar ook dat nieuwe wachtwoord werkt niet. 

 

Is er een andere tip? 

Hallo @Telestrat wat voor (fout)melding krijg je als je in wilt loggen binnen de thuis-app?

 

Dag JanD, 

 

De app geeft geen foutmelding, alleen een rode tekst: “verkeerd wachtwoord”. Ik heb een iphone 7 met iOS versie 14.3. Deze is up-to-date. 

Hallo @Telestrat probeer dan eens een ander wachtwoord met minimaal 8 tekens, minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 vleesteken.

Van Apple heb ik geen verstand, daar kan ik je i.c.m. de thuisapp helaas niet mee helpen.

Wat voor het ene apparaat een geldig wachtwoord is, is voor een ander apparaat een niet te verwerken wachtwoord.

Heb je de IPhone wel op je thuis-wifi staan en niet op mobiel?

Succes.

 

 

Dank je Jan, maar dit had ik al eerder geprobeerd. En ja, mijn mobiel is met mijn thuis wifi verbonden.  Bedankt voor je hulp zover. 

Graag gedaan @Telestrat , misschien dat een ander forumlid of een moderator je verder kan helpen.

Reputatie 6
Badge +9

@Telestrat

Die heb je als het goed is zelf ingesteld, en dus hopelijk onthouden. Zodra het is ingesteld via de Thuis app kun je 'm ook vinden in de Thuis app.

Het beheerderswachtwoord voor je Thuis app is dus niet het wachtwoord van je Experiabox, en ook niet het wachtwoord van je wifi netwerk.

Dag Tony,  bedankt voor je reactie.  Misschien heb ik het beheerderswachtwoord inderdaad al eens ingesteld. Maar, ik weet dat wachtwoord niet meer….

Eigenlijk zou ik een algehele reset willen. 

En ja, de reset op het modem heb ik al vaak geprobeerd, zowel via de herstel knop op de zijkant als via de kleine reset op de achterzijde. Ik heb ook de thuis app al meerdere malen ge-geïnstalleerd. 

Reputatie 6
Badge +9

@Telestrat 

Probeer nogmaals je modem te resetten (harde reset)

Daarna je Thuis app verwijderen en je telefoon opnieuw opstarten.

Dan de app opnieuw instaleren.

Hallo @tonymelony , ik heb nog nooit gehoord van een wachtwoord voor de KPN-thuis-app, ben je niet in de war met de MijnKPN-app, daar moet je inderdaad inloggen, en kan eventueel met een pincode.

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord voor de modem en/of de aangesloten KPN-wifi-punten.

CC: @Telestrat 

Reputatie 6
Badge +9

@JanD @Telestrat 

Hallo Jan !!!

Nee ik ben niet in de war.

Ik heb het echt over de KPNthuis app.

Ik heb deze gebruikt voor de eerste keer om mijn Superrrrrrrrrrrr wifi punten aan te sluiten.

Er werdt toen gevraagd om een beheerderswachtwoord aan te maken.

Er werdt toen gemeld dat dat niet het wachtwoord van je Wifi netwerk is.

Heb hier dus echt een ander wachtwoord voor gemaakt.

Kan natuurlijk ook dat je daar het beheerderswachtwoord van je modem invult voor de eerste keer, maar ik heb een ander gemaakt.

Vond het toen ook allemaal heel verwarrend en onlogisch maar goed het werkt hier prima.

 

 

@JanD @Telestrat 

Hallo Jan !!!

Nee ik ben niet in de war.

Ik heb het echt over de KPNthuis app.

Ik heb deze gebruikt voor de eerste keer om mijn Superrrrrrrrrrrr wifi punten aan te sluiten.

Er werdt toen gevraagd om een beheerderswachtwoord aan te maken.

Er werdt toen gemeld dat dat niet het wachtwoord van je Wifi netwerk is.

Heb hier dus echt een ander wachtwoord voor gemaakt.

Vond het toen ook allemaal heel verwarrend en onlogisch maar goed het werkt hier prima.

 

 

Hallo @tonymelony Dat is dus het modem-wachtwoord voor de V10 als je nog niet eerder in de V10 ingelogd bent geweest is dat wachtwoord nog blanco.

Dag Jan en Tony,  Het admin wachtwoord van de V10 werkt in ieder geval niet op mijn KPN Thuis app.  

En, @tonymelony ; die harde reset en het uitschakelen van de telefoon en opnieuw installeren van de app heb ik ook al geprobeerd. 

 

 

Hallo @Telestrat , admin is dan ook geen wachtwoord maar de standaard gebruikersnaam van het modem en de wifi extenders.

Dag Jan, dat begrijp ik. Ik bedoelde het wachtwoord dat bij de admin gebruikersnaam hoort.

Reputatie 6
Badge +9

@JanD

Tsja als @Telestrat al verschillende keren de V10 een harde reset heeft gegeven, en hij komt er niet in met de uitleg van jou hier boven (wachtwoord blanco) dan wordt het wel erg ingewikkeld.

Daar om stelde ik voor om de app te verwijderen en de telefoon opnieuw op te starten en weer installeren.

Ik denk dat @Telestrat al eens eerder gebruik heeft gemaakt van de app en zijn wachtwoord niet meer weet :thinking:

Wel vreemd dat het totaal niet naar default terug gezet kan worden.

Om weer met een schone lei te beginnen.

Reputatie 6
Badge +9

@Telestrat

Als je de box hebt gereset is het wachtwoord dus blanco.

Als je er in bent maak je daar een nieuw wachtwoord voor je box.

Onthoud dit wachtwoord want dat kan je misschien ook gebruiken om in je app te komen, zodat het allemaal een beetje orderlijk blijft.

De app eerst weer helemaal verwijderen en telefoon opnieuw opstarten.

App installeren en als er om een nieuw beheerderswachtwoord wordt gevraagd vul je het wachtwoord van je box maar eens in.

Ik zou het niet anders meer weten om die Thuis app anders aan de gang te krijgen.

Dag Tony, 

Inderdaad. Dat heb ik vele malen geprobeerd. 

  1. Na een reset is het modem inderdaad blanco.
  2. Inloggen op 192.168.2.254, gebruikersnaam Admin, wachtwoord blanco.
  3. Nieuw wachtwoord aanmaken.
  4. Downloaden installeren KPN thuis-app. 
  5. App vraagt om het beheerderswachtwoord. (De app vraagt dus NIET om een nieuw wachtwoord aan te maken)

Maar terug naar een schone lei voor wat betreft de KPN Thuis app is dus niet mogelijk. Helaas. 

Reputatie 6
Badge +9

@Telestrat 

Zou zo maar kunnen dat het ingebakken zit in de cloud bij KPN.

Wat je ook nog kan proberen is de app op jouw telefoon te verwijderen, en op de telefoon van je vrouw / vriend / vriendin te installeren :thinking:

Hallo Tony, 

Bedankt voor je reactie, en je volharding..;-)  

Ik heb inderdaad geprobeerd de app op mijn oude mobiel te installeren, maar ook die vraagt om een bestaand wachtwoord…. die ik dus niet meer weet.. :-(

 

 

Hallo @Telestrat kun je eens een screendump plaatsen van het moment dat je in wilt loggen op de thuisapp en de mededeling daarbij?

 

Tuurlijk: 

 

 

Hallo @Telestrat , ik zie dat je met een mobiel probeert in te loggen, de mobiel moet dan wel op wifi staan, het lijkt er op dat deze op mobiel staat.

Als je het met een tablet probeert, wat voor reactie krijg je dan?

Dag Jan,  De mobiel is verbonden met mijn Wifi.

Ik heb geen tablet….

Alleen een paracetamol-tablet inmiddels.