Vraag

kpn wfi versterker dualband, wat doe ik verkeerd?

• 7 maart 2018
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

Reputatie 1
ik had op mijn derde etage een wifi snelheid van 5 mb met mijn 80 mb abonnement
daarom heb ik besloten een kpn wfi versterker dualband aan te schaffen
ik wil en ga hem gaan gebruiken als accespunt
ik heb hem volgens gebruiksaanwijzing gekoppeld aan mijn experiabox v10 en heb twee blauwe lampjes
daarna losgemaakt en verplaats naar de derde etage, waar mijn wifi bereik slecht was.
via een kpn devolo homeplug een nieuwe kabel getrokken naar de kpn wfi versterker dualband en aangesloten.
zo moet de kpn wfi versterker dualband het beste resultaat hebben
de afstand tussen homeplug en kpn wfi versterker dualband is anderhalve meter.
mijn computer staat 50 cm hiervan af.
ik sluit hem aan en maak verbinding.
ik heb…… tatatataaaa een 10 mb verbinding met dit apparaat.
ik trek een kabel van de homeplug naar de computer, ik heb 80 mb verbinding.
ik lus hem door van devolo naar kpn wfi versterker dualband naar computer en ik heb 80 mb.
wat doe ik verkeerd?
(ook een speedtest op mijn telefoon gekoppeld aan de kpn wfi versterker dualband geeft een teleurstellende 10 mb verbinding)

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat voor telefoon?
Reputatie 1
voor robin
mijn mobieltje.
op de derde etage had ik vrijwel geen wifi ontvangst op mijn mobiel met de experiabox van de begane grond, speedtest max 6 mb downloadsnelheid. houd ik mijn mobiel op de derde etage op een meter van deze kpn wifi versterker, die ingesteld is als accespunt, en doe ik een snelheidstest, dan haal ik ongeveer 10 mb.
mvg johan
Reputatie 7
Heb je een Android mobieltje?
Zo ja, installeer dan eens de app WiFi Analyzer en meet op zolder eens de veldsterkte (2.4 en 5GHz) van jouw KPN WiFi "versterker".
Welke waarden meet je?
Reputatie 1
via wifi analizer, uiterst rechts, dus optimaal veldsterkte op 2.4. op 5ghz nog meer naar rechts. de kpn wfi versterker dualband staat aangesloten als accespunt. beide lampjes staan op blauw. ik heb hem niet ingesteld als "versterker", omdat ook bij kpn word aangeven dat je dan nog meer snelheisverlies zou hebben. mijn snelheid is verhoogd..... van 5 mb naar.... 10 mb. ook bij mijn computer die naast de kpn wfi versterker dualband ingesteld als accespunt staat.
Reputatie 7
Met welke app meet je die snelheid?
Kan je hier eens een screenshot plaatsen van het resultaat van zo'n meting.
Reputatie 1
ik heb speedtesten van kpn, oakla, ziggo alsook de speedtesten en apps op zowel pc als mobiel gedaan. telkens blijft ik hangen op zo'n 10 mb.
het wifi signaal op zowel pc alsook mobiele apparaten is maximaal, dus altijd vier boogjes of meer
Reputatie 7
Badge +14
Hi Johan4, leuk dat je ons hebt gevonden op het Forum, welkom! 🙂 Hier helpen we je graag met het optimaliseren van je WiFi verbinding.

Als je meerdere verdiepingen in huis hebt is het inderdaad verstandig om een WiFi Versterker te installeren. Ik zie dat wjb en Robbin je al wat instructies en tips hebben gegeven, helemaal goed!

Als ik je goed begrijp dan heb je de Versterker aangesloten via de Draadloze Verbindingsset (DVS), deze adapter zendt het signaal door via het stroomnet. Hierdoor kan door storingsbronnen het signaal worden vervormd.

Ik wil je adviseren om de WiFi Versterker bedraad vanaf je Experia Box op de derde etage aan te sluiten, daar waar je het probleem ervaart.
Als je de Versterker draadloos aansluit kan hij alleen het huidige WiFi-signaal van de KPN Experia Box (modem) oppakken en doorsturen. Dit zal het bereik in je huis vergroten, maar de snelheid en stabiliteit zal niet beter worden. Daarom raden we aan om de WiFi Versterker met een draad aan te sluiten. De WiFi Versterker zet dan het bedrade internetsignaal om in een draadloos WiFi-signaal.

Als je toch graag de WiFi Versterker draadloos wilt aansluiten, dan raad ik je aan om 2 WiFi Versterkers aan te sluiten. Hierdoor wordt via 5Ghz een stabieler WiFi netwerk gerealiseerd. Ter illustratie:

Voor meer informatie en tips voor de installatie en gebruik van de WiFi Versterker kun je deze pagina raadplegen.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips, ik hoor graag wat je bevindingen zijn! 🙂

Reageer