Beantwoord

KPN WiFi Versterker

• 4 oktober 2017
  • 20 reacties
  • 9367 keer bekeken

Reputatie 1
Graag wil ik als gebruiker van door KPN uitgebrachte producten, van deze gelegenheid gebruik maken je te informeren over mijn ervaringen met de KPN Wifi Versterker.

1. In drie woorden: een fantastisch product. Na meerdere (en instabiele) wifi-versterkers/repeaters gebruikt te hebben, overstijgt de KPN Wifi Versterker alle anderen!
2. Tip: kies voor een vlekkeloze werking bij de 'installatie' voor 'Wizard' via http://192.168.2.149 en niet voor de WPS mogelijkheid!!

Deze Wifi Versterker Is zeker nu (afgeprijsd van € 80,00 naar € 49,00) zijn geld dubbel en dwars waard!

Ga zo door KPN !! (op naar een landelijke dekking van 5G én voor blijvende consument vriendelijke prijzen...)
icon

Beste antwoord door Henk2304 5 oktober 2017, 08:53

Fijn dat je deze positieve ervaring met ons deelt. Er zijn veel meer gebruikers van de WiFi Versterker (waaronder ikzelf) zeer tevreden met dit product, echt een aanrader. Ikzelf heb wel de procedure volgens het boekje (met de WPS-knop) uitgevoerd en ook dat verliep vlekkeloos.
Nog een laatste tip: als het ff kan zorg dan voor een bekabelde aansluiting tussen Experia Box en WiFi Versterker (dat wordt dan een access point). Bij een draadloze verbinding wordt de snelheid direct gehalveerd. Dat is inherent aan de Wi-Fi-techniek: die is half duplex (kan niet tegelijkertijd zenden en ontvangen). Een kabel verbinding is full duplex (kan wel tegelijkertijd zenden en ontvangen) waardoor de snelheid niet beïnvloed wordt.
Dus alleen als het echt niet anders kan draadloos maar anders zoveel mogelijk bekabeld.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Fijn dat je deze positieve ervaring met ons deelt. Er zijn veel meer gebruikers van de WiFi Versterker (waaronder ikzelf) zeer tevreden met dit product, echt een aanrader. Ikzelf heb wel de procedure volgens het boekje (met de WPS-knop) uitgevoerd en ook dat verliep vlekkeloos.
Nog een laatste tip: als het ff kan zorg dan voor een bekabelde aansluiting tussen Experia Box en WiFi Versterker (dat wordt dan een access point). Bij een draadloze verbinding wordt de snelheid direct gehalveerd. Dat is inherent aan de Wi-Fi-techniek: die is half duplex (kan niet tegelijkertijd zenden en ontvangen). Een kabel verbinding is full duplex (kan wel tegelijkertijd zenden en ontvangen) waardoor de snelheid niet beïnvloed wordt.
Dus alleen als het echt niet anders kan draadloos maar anders zoveel mogelijk bekabeld.
Ik heb er zelfs 2 aangesloten en ook via WPS werkt prima. Wel merk ik (in vergelijk met mijn vorige oplossing met andere producten) dat als een mobiel apparaat nog beetje dekking heeft van de experiabox, het apparaat niet overgaat naar een betere dekking via de versterker. Bekend "probleem" ?

Vind het ook jammer dat ik de versterker niet kan ophangen ; zoek daar ook nog een oplossing voor.
Reputatie 7
Heb je de SSID's en w8woorden van de EB en de versterkers gelijk gehouden, voor zowel 2,4 als 5 GHz? Ik heb op de versterker de opties bandsteering en beamforming ingeschakeld (sinds de laatste firmware update is de eerste al standaard ingeschakeld) en heb eigenlijk altijd en overal (versterker staat op de tweede verdieping, EB in meterkast) een goede dekking. Verder heb ik op de versterker voor 5GHz de kanalen boven de 100 gekozen, die hebben een hoger vermogen.

En ik heb de versterker staan, dus met ophangen heb ik geen ervaring.
Dank voor je reactie. Alle instelling staan nog in originele stand dus dus SSID en PW zijn gelijk. Die twee opties zal ik eens aanzetten (als ze standaard uit staan) en wat kanaal betreft zal ik dit wijzigen.
Reputatie 7
Als je toch bezig gaat, zet dan ook de 2,4 GHz kanalen op 1, 6 en 11; het maakt niet uit welke je waarop zet. misschien de EB op 6, maar waarom precies, 't is meer een gevoel.
Dank voor de tip. De opties "bandsteering en beamforming" staan al standaard aan. Vreemd is dat ik op de versterker de 5GHz niet boven de 100 kan kiezen (wel de de EB) ; maximaal in de AP stand op 48
Reputatie 7
Ja, daar is een truc voor maar die weet ik ff niet uit m'n hoofd. Laat ik je zsm weten.
Ja, daar is een truc voor maar die weet ik ff niet uit m'n hoofd. Laat ik je zsm weten.

Hoi Henk,

Ik ben ook geïnteresseerd naar deze truc om de hogere kanalen beschikbaar te krijgen op de Wi-Fi versterker. Momenteel is kanaal 48 de hoogste wat ik kan selecteren.
Reputatie 7
Ik heb de SSID's en w8woorden gelijk, zowel voor 2,4 als 5 GHz. De truc was om de versterker op Auto te zetten en de EB (V10) op kanaal 50. Dan ging de versterker vanzelf naar 100. Tot mijn verbazing werkt dat nu niet meer (firmware update?). Nu lijkt het erop alsof de versterker het kanaal van de V10 over neemt. Vlak nadat ik de V10 op 100 had gezet stond de versterker daar ook op.
Hoe dat moet als je geen V10 maar b.v. een V9 hebt weet ik ff ook niet.
Reputatie 7
Ik heb een KPN Wifi "versterker" op de tweede verdieping van mijn woning staan.
De 5GHz wifi is ingesteld op Auto en deze draait daardoor eigenlijk altijd op kanaal 100-112.
Op de eerste verdieping en de begane grond staan drie EDIMAX CAP1200's op kanaal 52-64 en daarnaast staat op de begane grond de V10 op kanaal 100-112.
De V10 wil nog wel eens van kanaal 100-112 omschakelen naar kanaal 36-48. Er zijn twee oorzaken die aan dat omschakelen ten grondslag kunnen liggen.
1) Signalering van een radarsignaal waardoor kanalen vanaf 52 vrijgemaakt moeten worden. (Wettelijke verplichting)
2) Signalering wifi zender op kanaal 100-112 met een andere SSID.

De eerste kan eigenlijk niet want dan zou de KPN Wifi "versterker" ook moeten omschakelen.
De tweede daar verdenk ik de V10 wel van. De V10 lijkt het braafste jongetje van de klas te zijn en lijkt heel snel de weg vrij te maken voor andere wifi zenders die van kanaal 100-112 gebruik willen maken.
Reputatie 7
Dat was ook mijn ervaring, maar toen ik gisteravond keek zag ik dat V10 en versterker voor 5 GHz op hetzelfde kanaal ingesteld stonden (50). Dat was een tijd geleden niet zo. Toen ik vervolgens de V10 op 100 instelde volgde de versterker een aantal seconden later (handig WiFi Analyzer, ook voor Win10 Mob). Of dat gedrag zich in de toekomst blijft voortzetten en zich ook voordoet bij 2,4 GHz weet ik nog niet: ik zal daar binnenkort het kanaal van de versterker ook eens op Auto zetten.
Laat ik weten.
Reputatie 1
Badge
Gisteren kreeg ik de KPN wifi versterker (Arcadyan) in huis, en nu heb ik door het hele huis een top ontvangst.

Ik las ik diverse fora vooral goede reviews, en ik kan het nu bevestigen dat het een goed apparaat is.
Ik heb wel een Arcadyan experiabox, dus ik verwachte een goede aansluiting tussen beide apparaten.

Een hele poos terug had ik mij een edimax wifi repeater gekocht. Na vele malen proberen ging het niet.
Of de wifi viel uit, of alles werd enorm traag.
Op de edimax website van alles gedownload, gelezen, etc.
Zaterdagen bezig geweest, niks daar, en dat terwijl ik best wel handig ben met informatica.

De KPN wifi versterker moet voor een hele grote groep mensen te doen zijn om het apparaat goed te koppelen aan een experiabox.
Eindelijk goede wifi ontvangst in een handomdraai.
Reputatie 7
Wifi repeaters of extenders zijn ook ondingen.
Mijn advies zou ook zijn om de KPN Wifi "versterker" met een netwerkkabel op de Experia Box aan te sluiten zodat deze als wifi accesspoint functioneert.
Inderdaad ook ik kan niet anders beamen.
Na veel gepruts met diverse WiFi versterkers nu eindelijk een apparaat dat wel goed werkt en doet wat ie moet doen! Ik vond mijn glasvezel internet niet bepaald snel maar dacht dat dat zo hoorde omdat het nu eenmaal draadloos is. Ik had 10- 20 mbps download en 20 mbps upload snelheid. Bij een abonnement van 100 mbps glasvezel...
Op zich werkte het prima hoor alleen wil je dan eigelijk wel 100 mbps en dat haalde ik bij lange na niet.
Na het plaatsen van de kpn WiFi versterker, wat trouwens super eenvoudig was, in 5 minuten geregeld, heb ik nu echt 100 mbps download en 170 mbps upload snelheid!!!! Wat een verschil!
Echt geweldig kpn, kan ik dan ook iedereen aanraden. Nu in de aanbieding voor 49 euro.
Top!
Reputatie 2
Badge
Zelf ook een erg tevreden gebruiker van de WIFI versterker.
Heb er nu 2 staan voor totale dekking in huis.
Wifi signaal is vele malen verbeterd op meerdere fronten, snelheid en bereik.
Enige minpuntje is dat ik in een ruimte overlap heb tussen de 2 stations. Nu heb ik al een beetje zitten "fiedelen" met bandsteering aan/uit icm "verbreken zwakke Wifi" optie . Zou toch wel wat meer naslag werk van deze mogelijkheden willen zien ergens.

Weet iemand waar ik dit kan vinden? bij KPN wordt ik er niet wijzer uit...
Dit vooral ook omdat ik een 3e overweeg en als er meer van die wifisignalen overlappen zou ik daar toch meer controle over willen hebben. De mogelijkheden lijken er wel te zijn
Ik heb sinds kort ook een WIFI versterker van kpn.
Deze heb ik op een slaapkamer bedraad aangesloten op het kastje van itv en werkt perfect.
Op de begane grond 101mbps boven op de slaapkamers ook op zolder nog rond de 80mbps'
Heb zelf een internet glasvezel abonnement van 100mbps
Sinds een paar weken heb ik ook de WIFI versterker van KPN (bedraad aangesloten op de Experia Box). Op zicht prima WIFI-signaal, maar vervelend is wel dat bij sommige devices (Dell laptop en IPhone) het internet kort wegvalt en ik zie dan de status 'Reconnecting'. Is er een instelling waarmee ik dit kan voorkomen?
Reputatie 7
Badge +28
Dag Hank, hebben andere apparaten helemaal geen last van dit probleem? Ik kan niet direct een reden bedenken waarom alleen deze twee apparaten regelmatig opnieuw verbinding maken. Was dit probleem er ook al toen je de WiFi versterker nog niet had?
Hallo Joran,

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik voornamelijk Dell Laptops and iPhone. Het probleem ook al een keer met de iPad gehad. Maar voordat ik de WiFi versterker had, heb ik het probleem gehad.

Ter informatie: ik heb nu 3 access points met hetzelfde SSID en wachtwoord: ExperiaBox, TP-LINK powerline adapter AV500, en nu dus ook de KPN WIFI versterker. De TP-LINK gebruik voor internetverbinding met de TV, maar die zend ook een WIFI-signaal uit. De 3 access points zijn verdeeld over het huis: Experiabox in meterkast benedenverdieping NoordWest hoek, TP-LINK woonkamer benedenverdieping ZuidOost hoek. De KPN WIFI versterker op de 1e verdieping NoordOost hoek.

Volgens mij treedt probleem alleen op als de device met de WIFI versterker is verbonden.
Reputatie 7
Badge +28
Heldere uitleg, bedankt! Dit klinkt overigens prima. Het enige nadeel van één groot netwerk is dat het iets lastiger is om te achterhalen welk van de apparaten de storing veroorzaakt. Ook al lijkt het de WiFi versterker te zijn. Ik denk dat we een goede test kunnen uitvoeren, die het gebruikersgemak tijdelijk iets verminderd, en dat is dat we de WiFi versterker een aparte netwerknaam geven. Als de problemen zich daarna nog voordoen met dat netwerk weten we dat we het in (de instellingen van) de WiFi versterker moeten zoeken. Als dat niet zo is, de Experiabox of de TP-Link.

Misschien overbodig maar voor de volledigheid hier de stappen om de instellingen aan te passen: WiFi Versterker: Handmatig configureren
Na het inloggen is de netwerknaam aan te passen bij AP Settings. Kies een andere naam voor de 5Ghz en 2,4Ghz WiFi en druk op Volgende. Voeg dit netwerk vervolgens toe aan de apparaten die nu een storing ervaren.

Reageer