Vraag

KPN WiFi versterker werkt niet

Hi ik heb n kpn versterker gekocht, alles volgens t boekje gedaan maar het werkt niet. Het betreft n wireless versterker dualband. Zonder ethernetaansluiting. Bovenste lampje is blauw o derste oranje. Wat moet ik doen?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

5 reacties

Reputatie 7
Ik raad altijd aan om een KPN Wifi "versterker" als wifi accesspoint te gebruiken en dat betekent dat deze bekabeld aangesloten wordt op de Experia Box.
Ik heb er zelf ook één in gebruik en als accesspoint is het een geweldig apparaat.

In jouw geval gebruik je hem dus eigenlijk als repeater en daarmee gooi je heel wat van de kracht van dat apparaat zo in de prullenbak. Mocht je de mogelijkheid hebben om een kabel te leggen tussen Experia Box en KPN Wifi "versterker" dan is mijn advies: Direct doen.

Dat het onderste ledje oranje brandt betekent dat de wifi verbinding tussen KPN Wifi "versterker" en Experia Box slecht is.
Plaats hem eens dichter bij de Experia Box. Wordt en onderste ledje dan paars of gaat deze blauw knipperen?
Dank voor de informatie; ik breng het apparaat terug want dit is niet wat mij in de winkel werd verteld. doel is dat ik draadloos internet heb in huis, maw geen kabels; ik ga op zoek naar een andere reuter met sterker wifi signaal dan wat KPN nu aanbiedt. Toch bedankt voor de feedback.
Reputatie 7
Als je ook telefonie en/of televisie afneemt bij KPN dan kan je de Experia Box niet vervangen door een andere router.
Sluit de KPN Wifi "versterker" eens aan met een kabeltje op de Experia Box en meet dan de wifi boven eens.
Als je echt geen kabel kunt trekken, koop dan een goede "draadloze" verbindingset en sluit daarop de KPN Wifi "versterker" aan.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Auke, welkom op het forum! De wifi versterker is ook te gebruiken zoals jij nu doet, draadloos. Hij werkt dan, zoals wjb al uitlegt, als repeater en dat is voor je snelheid niet ideaal. Als je hem wilt blijven gebruiken zoals je nu doet zal hij dichter in de buurt van de Experia Box moeten komen te staan om een goede verbinding te maken.

Voor optimaal gebruik is het eenmalig leggen van een kabel naar de plek waar je de versterker wilt hebben en hem dan zo aansluiten. Als dat geen optie is, is een draadloze verbindingsset een goede oplossing. Ik heb zelf de wifi versterker ook op die manier aangesloten.

Een draadloze verbindingsset (wij verkopen dit model) bestaat uit twee (of meer) adapters die je in het stopcontact steekt. Een adapter gaat bij de Experia Box in de buurt. Hij verbindt dan met een kort kabeltje met de Experia Box. De tweede adapter plug je in een stopcontact in de buurt van waar je de wifi versterker wilt hebben. Verbindt deze met een kort kabeltje met de versterker. Het signaal gaat dan via het stroomnetwerk en zal een stuk sneller zijn dan helemaal draadloos. De wifi versterker fungeert dan als access point met een veel betere wifi dan je nu hebt.
Reputatie 7
Badge +27
Is het gelukt, Auke, om je wifiverbinding beter te krijgen? Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Reageer