KPN Zakelijke ADSL met eigen router, maar geen DSL aansluiting

  • 4 February 2019
  • 1 reactie
  • 62 keer bekeken

Een kennis heeft een zakelijke lijn van KPN met een Experiabox v10. Prima kastje, maar zoals jullie vaker al horen is het redelijk beperkt. Ik heb nog een Ubiquiti Unifi Security Gateway liggen die hij mag hebben. Bij een KPN zakelijk abbonnement kan de router (gelukkig) direct worden aangesloten op de inkomende verbinding, maar dat is waar ik nu een probleem heb.

De inkomende verbinding is DSL (RJ11) en de router (USG) heeft alleen RJ45. Wat zouden jullie doen om zit goed op te lossen?

Ik heb zelf al hiernaar gekeken:
  • V10 in bridge mode zetten.. oh wacht
  • Goedkope DSL modem kopen en in bridge mode zetten
  • V10 gebruiken met USG erachter en DMZ aanzetten (helaas double nat)
Allemaal net niet lekker, heeft een van jullie nog een beter idee wat ik over het hoofd zie?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Het apparaat wat je hebt is gewoon niet geschikt om hiermee de Experiabox te vervangen. Zo simpel is dat ...

Reageer