Vraag

Lag met Call of Duty cold war via pc ondanks 500/500 bandbreedte

  • 9 May 2021
  • 13 reacties
  • 156 keer bekeken

hoi allemaal,

sinds 3 dagen nu kpn en nog even en alles gaat weer retour .

hier werk ik mee : 

D/U 500-500

box v12 

alles cat 5/6

laptop alleen bedraad {speciaal voor gaming cat 6 lijn van router naar laptop,

 

nieuwe asus gaming laptop

hier is het volgende ik ben letterlijk al 3 dagen bezig en krijg het nog niet voor elkaar 

ik heb dus een abbo van 500/500 wat meer dan genoeg moet wezen maar in het spel cod cold war heb ik maar een bandbreedte van 4100kbps theoretisch zou dit 20/50 MBps moeten liggen met het appratuur wat ik in huis heb en type laptop 

 

port forwarding ik heb elk forum bericht gelezen ik heb elke call of duty gerelateerde site over port forwarding gelezen niks helpt .

de poorten die ik heb geprobeerd open te zetten met mijn ipv4 local ip 

tcp 3074 udp 3074-3079

daarnaast ok nog elke tussen poort van udp apart in een regels gezet als voorzorg udp 3074-3075-3076-3077-3078-3079 allemaal hun aparte regel

daarnaast heb ik me local ipv4 ip vast gezet en in een dmz geplaats alles staat volgens boekjes open en op groen daarnaast heb ik nog in windows firewall het spel compleet volledige toegng gegevens tot gegevens uitwisselen ,

daarnaast staat mijn modem 2m van de grond met cat 6 aangesloten 

heb ik 1 wifi boster bekabeld met cat 6 op de eerste verdieping

ik zit zelf 4 meter van de modem/router af met een cat6 kabel

en heb bijna alle wifi apparaten uitgeschakeld op 1telefoon 1 chromecast 1 home nest mini en 2 smart lampen na ( na berekening zou ditmij maximaal 150 mbps moeten kosten dus ik zou 350 mbps over moeten houden genoeg om meer te krijgen als wat ik nu binnen krijg met gamen 

 

heb ik de app killer control app aanstaan voor maximale bandwidth 

toen ben ik is gaan verder zoeken maat Qos is ook niet te vinden in de router ,

heb hem al gereset ook alle apparaten afgekoppeld en alleen de laptop laten draaien maar kom telkens op hetzelfde neer nattype moderate  bandwidth 4031kbps ms ping van 27/35

 

 

hiervoor zat ik bij een concurrent met een abbo van 100mbps en had ik precies hetzelfde alleen de ping was tussen de 10/20

 

 

nu heb ik de resultaten van ookla  

DATE /TIME   PING
ms
 DOWNLOAD
Mbps
 UPLOAD
Mbps
DISTANCE
km
LOCATION /SERVER PROVIDER  
05/09/2021
12:39 AM

3

501.06

586.07

~ 100

Amsterdam

KPN

+ 3 more

KPN

 

 

wat doe ik fout en wil het niet lukken daarnaast is het ook nog is zo dat als mijn vriendin videoland zit te kijken  heb ik enorm last van ms latency pieken waardoor ik enorm lag in game ..

 

wie ook wie kan mij helpen dit op te lossen want het kan niet zo zijn dat ik 60 pmnd betaal voor schijt prestaties


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

 

hoi allemaal,

 

sinds 3 dagen nu kpn en nog even en alles gaat weer retour .

 

hier werk ik mee : 

 

D/U 500-500

 

box v12 

 

alles cat 5/6

 

laptop alleen bedraad {speciaal voor gaming cat 6 lijn van router naar laptop,

 

 

 

nieuwe asus gaming laptop

 

hier is het volgende ik ben letterlijk al 3 dagen bezig en krijg het nog niet voor elkaar 

 

ik heb dus een abbo van 500/500 wat meer dan genoeg moet wezen maar in het spel cod cold war heb ik maar een bandbreedte van 4100kbps theoretisch zou dit 20/50 MBps moeten liggen met het appratuur wat ik in huis heb en type laptop 

 

 

 

port forwarding ik heb elk forum bericht gelezen ik heb elke call of duty gerelateerde site over port forwarding gelezen niks helpt .

 

de poorten die ik heb geprobeerd open te zetten met mijn ipv4 local ip 

 

tcp 3074 udp 3074-3079

 

daarnaast ok nog elke tussen poort van udp apart in een regels gezet als voorzorg udp 3074-3075-3076-3077-3078-3079 allemaal hun aparte regel

 

daarnaast heb ik me local ipv4 ip vast gezet en in een dmz geplaats alles staat volgens boekjes open en op groen daarnaast heb ik nog in windows firewall het spel compleet volledige toegng gegevens tot gegevens uitwisselen ,

 

daarnaast staat mijn modem 2m van de grond met cat 6 aangesloten 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

heb ik 1 wifi boster bekabeld met cat 6 op de eerste verdieping

 

ik zit zelf 4 meter van de modem/router af met een cat6 kabel

 

en heb bijna alle wifi apparaten uitgeschakeld op 1telefoon 1 chromecast 1 home nest mini en 2 smart lampen na ( na berekening zou ditmij maximaal 150 mbps moeten kosten dus ik zou 350 mbps over moeten houden genoeg om meer te krijgen als wat ik nu binnen krijg met gamen 

 

 

 

heb ik de app killer control app aanstaan voor maximale bandwidth 

 

toen ben ik is gaan verder zoeken maat Qos is ook niet te vinden in de router ,

 

heb hem al gereset ook alle apparaten afgekoppeld en alleen de laptop laten draaien maar kom telkens op hetzelfde neer nattype moderate bandwidth 4031kbps ms ping van 27/35

 

 

 

 

 

hiervoor zat ik bij een concurrent met een abbo van 100mbps en had ik precies hetzelfde alleen de ping was tussen de 10/20

 

wat doe ik fout en wil het niet lukken daarnaast is het ook nog is zo dat als mijn vriendin videoland zit te kijken heb ik enorm last van ms latency pieken waardoor ik enorm lag in game ..

 

 

 

wie ook wie kan mij helpen dit op te lossen want het kan niet zo zijn dat ik 60 pmnd betaal voor schijt prestaties

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Meer dan nat type "moderate" is niet haalbaar. Nat type "open" is volgens mij onmogelijk. 

Poorten forwarden bij gamen moet je niet aan beginnen. DMZ al helemaal niet. Je moet UPnP aanzetten. Verder niet.

 

@Nick83   al gedaan helaas had dit geen resultaat 

Maar 4103kbps. Waar ik met mijn bandbreedte makkelijk 20mbps zou moeten halen vind ik zo apart

Wie o wie kan mij helpen

sinds  4dagen nu kpn en nog even en alles gaat weer retour .

 

hier werk ik mee : 

D/U 500-500

box v12 

alles cat 5/6

laptop alleen bedraad {speciaal voor gaming cat 6 lijn van router naar laptop,

 

 

nieuwe asus gaming laptop

 

hier is het volgende ik ben letterlijk al 3 dagen bezig en krijg het nog niet voor elkaar 

 

ik heb dus een abbo van 500/500 wat meer dan genoeg moet wezen maar in het spel cod cold war heb ik maar een bandbreedte van 4100kbps theoretisch zou dit 20/50 MBps moeten liggen met het appratuur wat ik in huis heb en type laptop 

 

 

 

port forwarding ik heb elk forum bericht gelezen ik heb elke call of duty gerelateerde site over port forwarding gelezen niks helpt .

 

de poorten die ik heb geprobeerd open te zetten met mijn ipv4 local ip 

 

tcp 3074 udp 3074-3079

 

daarnaast ok nog elke tussen poort van udp apart in een regels gezet als voorzorg udp 3074-3075-3076-3077-3078-3079 allemaal hun aparte regel

 

daarnaast heb ik me local ipv4 ip vast gezet en in een dmz geplaats alles staat volgens boekjes open en op groen daarnaast heb ik nog in windows firewall het spel compleet volledige toegng gegevens tot gegevens uitwisselen ,

 

daarnaast staat mijn modem 2m van de grond met cat 6 aangesloten 

 

heb ik 1 wifi boster bekabeld met cat 6 op de eerste verdieping

 

ik zit zelf 4 meter van de modem/router af met een cat6 kabel

 

en heb bijna alle wifi apparaten uitgeschakeld op 1telefoon 1 chromecast 1 home nest mini en 2 smart lampen na ( na berekening zou ditmij maximaal 150 mbps moeten kosten dus ik zou 350 mbps over moeten houden genoeg om meer te krijgen als wat ik nu binnen krijg met gamen 

 

heb ik de app killer control app aanstaan voor maximale bandwidth 

 

toen ben ik is gaan verder zoeken maat Qos is ook niet te vinden in de router ,

 

heb hem al gereset ook alle apparaten afgekoppeld en alleen de laptop laten draaien maar kom telkens op hetzelfde neer nattype moderate bandwidth 4031kbps ms ping van 27/35

hiervoor zat ik bij een concurrent met een abbo van 100mbps en had ik precies hetzelfde alleen de ping was tussen de 10/20

 

wat doe ik fout en wil het niet lukken daarnaast is het ook nog is zo dat als mijn vriendin videoland zit te kijken heb ik enorm last van ms latency pieken waardoor ik enorm lag in game ..

 

 

wie ook wie kan mij helpen dit op te lossen want het kan niet zo zijn dat ik 60 pmnd betaal voor schijt prestaties

Admin: Dubbele topics samengevoegd

Reputatie 7
Badge +24

Die resultaten van Ookla zijn toch gewoon goed?

@Nick83  ja dat is het hem.juist ookla.is top dat is wel waar ik voor betaal.maar ga ik gamen heb ik maar 4mb bandbreedte. En aangezien en geen Qos op de v12 zit   ik niet weet hoe ik die restrictie er af kan halen

Reputatie 7
Badge +24

Waar zie je die 4 mb dan? Waar zie je die staan? 

Waar zie je die 4 mb dan? Waar zie je die staan? 

@Nick83  in de optie menu van call of duty en dan network connections bandwith 4137 kbps terwijl ik andere spelers zie met minder apparatuur en minder internet snelheid die letterlijk 20,000 kbps draaien 

Reputatie 7
Badge +24

Waar zie je die 4 mb dan? Waar zie je die staan? 

@Nick83  in de optie menu van call of duty en dan network connections bandwith 4137 kbps terwijl ik andere spelers zie met minder apparatuur en minder internet snelheid die letterlijk 20,000 kbps draaien 

Ok. Dus dat kan aan heel veel andere factoren liggen. Heeft u het met die laptop als eens bij een ander geprobeerd? 

En besef je wel: het is een laptop hé. Ze kunnen het wel een "gaming laptop" noemen. Maar het blijft een laptop.

@Nick83 klopt het blijft een laptop maar bij minecraft haal ik 370 fps op ultra hd texture packages.  Black ops 4 haalde ik wel 20mbps.  Op mijn vorige modem tmobile met een abbo van 100mbps. Op het netwerk van kpn.  

 

Hij word ergens genekt maar waar is de vraag 

Ik heb een i5 10300h 8core proc met een nvidia 1650gx ti kan het eraan liggen dat ik wel poorten van xbox zie als ik een Qos scanner erover heen gooi zie ik wel poorten 3074 onder de naam xbox via mijn pc lopen maar zie dat ip adres wat eraan is gekoppeld nergens in de router terug komen

Reputatie 7
Badge +19

Hi @RW1990, nog van harte welkom hier! Om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden heb ik je dubbele topics samengevoegd hier. 

Wat irritant dat je problemen hebt in Call of Duty. Ik lees dat 't in andere spellen wel goed gaat, en de snelheid die in je modem binnen komt is super netjes, boven de 500 Mb. Met de verbinding en snelheid heeft het dus niet te maken, dat hebben we al uitgesloten. Ik ben daardoor geneigd om te zeggen dat 't iets te maken heeft met de COD servers. Je kunt er nog voor kiezen om een traceroute te doen naar de COD servers, om te zien wat daar uit komt. Het valt echter buiten onze ondersteuning, waardoor ik je er zelf weinig verder mee kan helpen.  Ik hoop daarom dat je verder komt met de hulp van onze community, zoals Nick die al toegesneld is, en dat je toch snel een oplossing vindt. 

@Alexandra  dankje wel er staat info tussen wat ik nog niet geprobeerd ... Is er trouwens ook een mogelijkheid om via kpn een Qos in te voegen in de modem router of dat er een programma is voor Qos vanuit kpn. Om prioriteit te geven aan de bandbreedte  met spellen of software