Lage internetsnelheid tijdens gamen op de Playstation 4

  • 13 January 2022
  • 13 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik ervaar precies hetzelfde met mijn kpn internetverbinding. Als ik warzone speel dan krijg ik lag terwijl ik er hiervoor geen last van had. Ik heb namelijk 200 mbit. Hij meet vaakt rond de 120 en als ik lag en vervolgens ga meten is dit tussen de 6/ en 14 mbit download snelheid. Weet mij geen raad… van alles geprobeerd. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Tidelod. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je problemen ervaart met jouw internetverbinding tijdens het gamen. Ik weet niet of ik hier een goed antwoord op heb, maar heb je jouw Playstation 4 bekabeld aangesloten op jouw ExperiaBox en welke snelheid meet je bekabeld op een laptop of PC? Heb je jouw Experiabox al eens gereset en uPNP al aangezet? Ik hoor graag van je!

Ja. Van alles geprobeerd. Maar zonder succes helaas. Reset al een paar keer gedaan. Upnp ook aangezet. Vaak als ik game dan hapert het scherm ik heb een monitor waar ik op speel dus daar kan het niet aan liggen. Als ik tijdens zo een lag sessie mijn internet ga testen op de ps4 dan zie ik dat ie ineens op 6 mbit of 12 mbit downloadsnelheid zit. En als ik nog een keer erna test zit ie weer op 90 of 115. Ik vind de verbinding niet stabiel genoeg. 

Hallo @Tidelod heb je ook al bekabeld geprobeerd, zoals @Vikash je gevraagd heeft?

 

Jazeker. Speel altijd bekabeld

Het kan denk ik ook aan de Dsl lijn liggen ze hebben bij het installeren van mijn internet die oude kabel gebruikt van de vorige bewoners. Kan dat het misschien zijn?

Het kan denk ik ook aan de Dsl lijn liggen ze hebben bij het installeren van mijn internet die oude kabel gebruikt van de vorige bewoners. Kan dat het misschien zijn?

Hallo @Tidelod niet geschoten is altijd mis, gewoon een andere DSL-kabel tussen modem en IS/RA-punt proberen en niet langer dan ± 1½ meter.

 

 

Dat moet zeker via een monteur? Of kan ik dat makkelijk zelf doen? De kabel is wel langer dan anderhalf meter zie ik. 

Reputatie 7
Badge +21

@Tidelod Deze kabel is makkelijk zelf te vervangen nadat je (tijdelijk) jouw ExperiaBox stroomloos hebt gemaakt. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en het klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan zoek ik voor je uit of ik een nieuwe DSL-kabel kan toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je jouw gegevens hebt achtergelaten?

Yes ik heb mijn gegevens achtergelaten!

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Het pakketje ligt maandag 24 januari 2022 na 14.30 uur voor je klaar bij het dichtstbijzijnde servicepunt (Hoogvliet, Kalslagerring 25 in Nieuw-Vennep). Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. We horen graag of dit het probleem verhelpt. 

Reputatie 7
Badge +21

@Tidelod Heb je het kabeltje inmiddels vervangen en is het probleem daarmee verholpen?

Het kabeltje heb ik ontvangen maar het probleem is er nog steeds.

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het probleem daarmee niet is verholpen. Ik heb hier geen goed antwoord op, zoals ik al eerder aangaf in dit topic. Wellicht dat iemand dit topic leest en hetzelfde probleem had en hier zijn/haar oplossing deelt. Wanneer ik zelf een mogelijke oplossing weet laat ik dat hier weten.Â