Beantwoord

Lage snelheid WiFi access point Archer

  • 16 February 2020
  • 7 reacties
  • 343 keer bekeken

Hallo, 

 

Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Kpn Glasvezel vanwege de aangelegde kabel hier in de buurt. 

Nou loop ik tegen het volgende probleem aan.. Aangezien het modem nu in de meterkast staat, heb in dus in de huiskamer een slecht wifi signaal. Dus heb ik mijn Acces Point er tussen geplaatst.. En ja hoor! Vol wifi signaal.. Maar na een tijdje kom ik er achter dat de snelheid wel erg laag is..

Hoe kan dit nou? Dit zelfde access point deed het prima in combinatie met ziggo, maar in combinatie met kpn krijg ik er geen snelheid meer uit?! Alles geprobeerd te resetten maar het probleem blijft aanhouden.. 

 

Nu snap ik dat je denkt moet aan het access point liggen, maar als ik die terug zet op het ziggo modem doet ie weer de volledige snelheid.. 

 

Blokkeert kpn dit nou ofzo op 1 of andere manier? Ik snap er niks meer van igg. 

 

Hardware.. 

Experia Box v10a

Archer c7

 

icon

Beste antwoord door Natasja 19 February 2020, 21:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @WdeVries , de TP-Link C7 als origineel Ziggo accesspoint werkt niet (goed) in combinatie met niet-Ziggo providers, dat komt door de eigen firmware van Ziggo op de C7.

Zelf heb ik de originele software van de TP-Link er weer opgezet en functioneert nu als volwaardige TP-Link router en aangepast naar draadloos AccessPoint.

Als je glasvezelmodem in de meterkast hangt, kun je het KPN-modem in de huiskamer plaatsen.

je sluit de LAN-kabel tussen glasvezelmodem en het KPN-modem aan op de rode WAN-aansluiting waardoor het KPN-modem als router fungeert en met goede WiFi in de huiskamer.

 

 

De c7 komt niet bij ziggo vandaan. Heeft gewoon de originele software.. Ja het plaatsen van het modem in de huiskamer is zeker een optie, maar neemt niet weg dat er geen probleem zou moeten zijn in de huidige setup.. Ook de Archer c1200 vertoont dit symptoom. 

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt hem aangesloten met een kabel? Rechtstreeks op de Experiabox? Geen draadloze verbindingsset? 

Je hebt hem aangesloten met een kabel? Rechtstreeks op de Experiabox? Geen draadloze verbindingsset? 

Correct. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @WdeVries. Van harte welkom hier. Lastig dat je internetsnelheid zo daalt met je access points. Ik lees dat dit zowel met de Archer C7 als de Archer C1200 het geval is. Je sluit deze, zo begrijp ik, rechtstreeks met een kabel aan op je Experia Box. Werken je andere diensten, zoals iTV, wel naar behoren? Heb je ook al getest of je snelheid wel stabiel blijft als je de access point(s) loskoppelt? Doe in dat geval op verschillende momenten (bijvoorbeeld nu en een dag later nog een keer) een speedtest met een laptop/PC. Wat voor snelheid meet je als de Archer C7 wel is aangesloten? 

Zou je verder je gegevens in kunnen vullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik aan deze kant ook even je verbinding doormeten.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @WdeVries. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik hoop dat dit betekent dat de problemen inmiddels (via een andere weg) zijn opgelost. Laat het gerust weten als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt. 

Ik heb precies hetzelfde probleem maar dan wel met de ziggo variant van de c7, ook na flashen naar dd-wrt en later naar open-wrt houd ik dezelfde problemen nl wegvallende wifi en ook bedraad problemen met de snelheid. Als ik een speedtest draai op mijn pc die bekabeld achter de c7 hangt dan start de downspeed op 70 maar zakt naar om en nabij de 25 aan t eind van de test met dus 25 als resultaat echter de uploadspeed haalt wel 95.

 

Als ik naar de meterkast loop en met de wifi van de kpn box 12 verbind haal ik op de telefoon symetrische snelheden van 120 later op de avond maar ook daar overdag onder de 100, hierover al met kpn gesproken maar die geven aan dan is het druk op het internet lmao

Dat had je vroeger op de kabel maar bij ziggo de laatste jaren altijd max abbo snelheid gehaal ongeacht welk tijdstip