Vraag

Lan verbinding valt weg op Deco 7

  • 9 February 2020
  • 6 reacties
  • 204 keer bekeken

Hier gelijksoortig probleem ook met een V1o.

Ik heb een goed werkend wifi systeem maar ik heb daarnaast ook een Deco 7 systeem voor een zakelijk wifi netwerk aangesloten, deze is als acces-point aangesloten op LAN 1 (al gewisseld met 4) maar deze krijgt af en toe geen verbinding met de V10, als ik dan de kabel uit de Deco trek en deze in mijn macbook steek heb ik geen verbinding met het internet terwijl de ethernet verbinding op mijn macBook aangeeft dat er wel verbinding is.

Herstarten van het modem verhelpt de boel eventjes maar niet permanent.

Ik heb trouwens voor dit probleem mijn TP-link adapters vervangen voor het Deco systeem omdat ik dacht dat daar het euvel in zat, niet dus.

Hulp svp

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @aRBie KPN, persoonlijk heb ik hier niet echt genoeg verstand van om hier echt iets zinnigs over te zeggen. Als je dit zelfde had met de TP link adapters en het op alle poorten van je experiabox voor komt klinkt het alsof het toch iets van een instelling ergens moet zijn. 

@Nick83  en @wjb  Hebben jullie misschien een idee wat dit zou kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +24

Je gebruikt dus adapters. Als je die er nu eens tussenuit haalt en de Deco gewoon met een rechtstreekse kabel aansluit?

Nee ik had adapters maar in verband met genoemd probleem overgegaan naar Deco p7. Helaas zonde van de investering. LAN verbinding valt ook bij de Deco weg. 

Reputatie 7
Badge +24

Dus de Deco zitten nu gewoon allemaal met een utp kabel verbonden, maar het internet valt nog steeds weg?

uiteraard alleen de Hoofd Deco. Verschillende poorten geprobeerd. UTP kabel ook al vervangen. Verschillende stopcontacten. Dus met een langere UTP kabel ver weg van de V10 of met een korte UTP kabel dicht bij het modem. Geen verschil. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @aRBie KPN het is inmiddels al even geleden maar is het je nog gelukt een oplossing te vinden voor dit probleem?