Vraag

Langzaam internet op PS4 (KPN Box 12)

  • 3 July 2020
  • 32 reacties
  • 1661 keer bekeken

Hallo allemaal,

Van de week de KPN Box 12 ontvangen. Internet werkt zowel bedraad als draadloos prima op alle devices, maar op de PS4 wil het allemaal niet zo vlotjes lopen. Ik heb een 200/200-glasvezelverbinding gekozen, maar kom zowel bedraad als draadloos niet boven de 40Mbps uit op de console. Op internet al gezocht naar mogelijke oplossingen, maar aangezien de KPN Box 12 blijkbaar nog zo nieuw is, heb ik helaas nog geen werkende oplossing gevonden.

Zouden jullie mij van advies kunnen voorzien?

Met vriendelijke groet,

Rodney


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Hallo @Decca , heb je de PS4 al eens een fabrieksreset gegeven en eventueel de helpdesk van de PS4 geraadpleegd?

Reputatie 6
Badge +11

Goedenavond @Decca

Ik snap heel goed dat je die hoge snelheden graag terug wilt zien op je Playstation. Ik heb er zelf ook één en merkte heel vaak dat als ik een snelheidstest via de PS zelf deed, deze lager is dan wat het moet zijn. Het beste kun je de PS sowieso bekabeld aansluiten, want daarmee heb je meer garantie dat de beschikbare snelheid ook op je PS binnenkomt.

Ik heb zelf de ‘Google DNS-servers’ ingesteld op mijn PS4 en het is bij mij daarna beter geworden. Wellicht helpt dit ook bij jou. Deze, en andere tips lees je in dit topic. Je kunt ook altijd contact opnemen Sony om te vragen waarom je snelheid op de Playstation achterblijft in vergelijking met metingen op andere apparaten. Hopelijk heb je dan gauw de volledige snelheid tijdens het gamen!

Hier hetzelfde probleem met een 500/500 lijn. De PS4 is bekabeld aangesloten, maar geeft ook draadloos zo’n 45 download en 100 a 200 upload. Ook na het wijzigen van de DNS naar Google en Port Forwarding zoals Playstation zelf aangeeft.

Ik kan haast niet anders concluderen dan een probleem met de KPN Box 12 icm een PS4… iemand?

Hallo,

Precies zelfde probleem heb ik ook met mijn ps4. Sinds kort verhuisd naar een nieuwe woning. Voorheen Ziggo abonnement en nooit problemen gehad. PS4 download snelheid (circa 156mb). Inmiddels in mijn nieuwe woning gekozen voor KPN (glasvezel 500/500). Zelf zit ik in de elektra, tijdens verbouwing gehele woning volledig bedraad met CAT6 kabel. Als ik de speedtest doe 9 van de 10 keer pak ik net als de rest hierboven 40mb download en verschillende uploads en die ene keer pakt hij wel tussen de 350/ 490 mb download. Vervolgens doe ik het opnieuw, zie ik weer 40mb. Gaat hier om een glasvezel aansluiting 500/500. Voor alsnog ben ik gaan twijfelen over mijzelf. Gisteren bekabeling vernieuwd connectoren etc etc. Helemaal niets verandert, is nog steeds zoals het was! Maakt niet uit of het rechtstreeks op me Xperia 12 modem of via mijn switch aangesloten zit.

Wat kan de oplossing hiervan zijn… Kan natuurlijk niet zijn dat ik 40mb download snelheid heb terwijl ik met mijn glasvezel abonnement op z'n minst 450mb zeker moet kunnen ontvangen bedraad.
Bij mijn zus geprobeerd 500/500 glasvezel. Daar pak ik 496mb snelheid!..

Het heeft mij uiteindelijk geholpen om de DNS van openDNS te gebruiken: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Geniet nu van speedtest resultaten tegen de 500Mb aan. Het moment van meten kan overigens ook nog uitmaken, aangezien PSN op vrijdag avond en in het weekend een stuk drukker is.

Naast bovenstaande DNS settings had ik ook al de juiste ports open gezet.

Hoop dat dit ook voor jou werkt!

Het heeft mij uiteindelijk geholpen om de DNS van openDNS te gebruiken: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Geniet nu van speedtest resultaten tegen de 500Mb aan. Het moment van meten kan overigens ook nog uitmaken, aangezien PSN op vrijdag avond en in het weekend een stuk drukker is.

Naast bovenstaande DNS settings had ik ook al de juiste ports open gezet.

Hoop dat dit ook voor jou werkt!


heb je de instellingen via de ps4 zelf ingesteld of ook in de modem?

Reputatie 2
Badge

DNS stel je in op de ps4. De speed test van de ps4 is niet echt betrouwbaar, maar 40 mb is wel wat laag als je 500/500 verbinding heb. Ik heb de v10 en haal de snelheid wel. Ben wel nieuwsgierig of het nou aan de v12 ligt.

DNS stel je in op de ps4. De speed test van de ps4 is niet echt betrouwbaar, maar 40 mb is wel wat laag als je 500/500 verbinding heb. Ik heb de v10 en haal de snelheid wel. Ben wel nieuwsgierig of het nou aan de v12 ligt.

Zal vanmiddag na werk even DNS aanpassen en kijken wat er dan gebeurt. Laat het nog weten.

Het heeft mij uiteindelijk geholpen om de DNS van openDNS te gebruiken: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Geniet nu van speedtest resultaten tegen de 500Mb aan. Het moment van meten kan overigens ook nog uitmaken, aangezien PSN op vrijdag avond en in het weekend een stuk drukker is.

Naast bovenstaande DNS settings had ik ook al de juiste ports open gezet.

Hoop dat dit ook voor jou werkt!


heb je de instellingen via de ps4 zelf ingesteld of ook in de modem?

Enkel via de PS4. 

Het heeft mij uiteindelijk geholpen om de DNS van openDNS te gebruiken: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Geniet nu van speedtest resultaten tegen de 500Mb aan. Het moment van meten kan overigens ook nog uitmaken, aangezien PSN op vrijdag avond en in het weekend een stuk drukker is.

Naast bovenstaande DNS settings had ik ook al de juiste ports open gezet.

Hoop dat dit ook voor jou werkt!


heb je de instellingen via de ps4 zelf ingesteld of ook in de modem?

Enkel via de PS4. 


Er staat ook “naast DNS settings had ik ook al de juiste ports open gezet”. Wat bedoelt u hiermee?

Reputatie 7

@efes66 , Is de PS4 via wifi of met een netwerkkabel aangesloten?

@efes66 , Is de PS4 via wifi of met een netwerkkabel aangesloten?

Hii,

bedraad met cat6.

Reputatie 7

@efes66 , Is de PS4 via wifi of met een netwerkkabel aangesloten?

bedraad met cat6.

Als je op die netwerkkabel een laptop aansluit en een speedtest doet, welke snelheid haal je dan met die laptop?

@efes66 , Is de PS4 via wifi of met een netwerkkabel aangesloten?

bedraad met cat6.

Als je op die netwerkkabel een laptop aansluit en een speedtest doet, welke snelheid haal je dan met die laptop?


wisselt tussen de 250/495 downloadsnelheid. Alsof ik steeds piekmomenten heb. Op de rest van me apparaten heb ik inprincipe geen last van internet. Mijn wifi signaal is gemiddeld tussen 150/375mb in huis afhankkelijk waar ik sta. Heb wel 2 superwifi versterkers van kpn meegekregen. Probleem ligt ergens in de communicatie tussen me ps en modem.. 

Reputatie 7

Meet met de Speedtest app uit de Windows store en niet via de browser.

Gebruik ook meerdere servers en in ieder geval de server van RouteIT B.V. uit Ede.

Dns aangepast naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1 na 2 dagen lijkt het iets anders te zijn, maar nog steeds niet goed. Voor alsnog heb ik telkens hele grote meetverschillen. Lijkt alsof mijn glasvezel internet helemaal niet stabiel is. Misschien met de kabeldemping vanuit buiten te maken? Download en upload hoort ongeveer gelijk te zijn, is het ook niet. Verder snap ik de Xperia v12 modem niet. Hoe kan ik hier een poort koppelen aan een apparaat? Als ik inlog op me modem kom ik er niet echt uit. Ps4 heb ik inmiddels al een vaste ip adres gegeven. 

Hallo,

 

Zelfde probleem heb ik ook op mijn PS4 Pro. 200mbit glasvezel en het schommelt echt erg 45 mbps tot soms 189 199 200 en dan weer 45. Ik heb ook Xperia box v12 gekregen. DNS ook veranderd naar 1.1.1.1/1.0.0.1 het deed in het begin even goed en dan later begon het weer ups and downs echt jammer. Als ik kabel test op mijn laptop dan doet die het goed, heel afentoe valt die ook tussen 189 en 190, maar meerdere male 200mbit of 201mbit. Wat kan hier nou de oorzaak zijn? Kan het aan de modem zitten? Omdat die nog vrij nieuw is?

 

Groetjes,

 

M. Yucekaya,

Hier hetzelfde probleem, al verschillende keren contact gehad maar ze kunnen me niet helpen, KPN is een bedrijf waar je met een  500 500 abbonement alleen tv kan kijken , gamen is onmogelijk en ze doen er geen drol aan om je te helpen, loop al 2 jaar te klooien, binnen ga ik een brief schrijven naar een  radar of zo een soort programma want dit bedrijf slaat de plank volledig mis,,,,,, als je kan  overstappen naar een ander bedrijf doe dit dan,,, gamen is niet te doen!!! 

Reputatie 2

Herkenbaar probleem. Vandaag vroeg mijn zoontje waarom wifi op de ps4 zo slecht was. Speedtest gedaan 32mb op me telefoon 120mb...

KPN is echt een waardeloos bedrijf, er werken te veel mensen die helemaal niet eens weten wat internet is en is er een probleem dan heb je pech!!!! 

Reputatie 2

Helaas herkenbaar...al zo vaak gebelt, gemailt met KPN over internet... elke keer was het weer iets anders. Vaak krijg je iemand aan de telefoon die een handleiding voorleest die je zelf ook al doorlopen hebt.

Ja precies dat,, daarom willen ze dat je vragen via dit Forum gaan omdat deze beantwoord worden door klanten, met andere woorden los je problemen zelf maar op want wij weten er niets van, vaak komt het zelfde naar boven als je je probleem via KPN zelf wil oplossen en dat gaat zo,,,, speelt u via wifi of met kabel, heeft u uw modem al eens gereset, zo ja zou u deze eens 2 minuten van het stroom kunnen halen, dit moet u probleem oplossen,,,, WAUW , ,,,, wat een kennis hebben ze daar toch zeg!!!!!!!! 

Reputatie 2

En nog een ander ding... kan het ook komen doordat ik twee netwerken heb? Tijd geleden toen mijn modem vervangen moest worden kreeg ik een ander netwerk maar mijn oude netwerknaam zie ik nog steeds. Sterker nog deze gebruik ik, en mijn super wifi ook? Hoe kan het dat ik twee netwerken heb? Welke moet je nu gebruiken;)?

Dat problemen heb ik ook ,als je een nieuw modem krijgt dan upload deze gegevens van kpn, je moet inloggen op je modem en alle namen van de wifi en wachtwoorden moeten hetzelfde zijn ook al staat je wifi op je modem uit, even inloggen op modem en dit aanpassen en dan opslaan en dan de wifi van het modem uitzetten,!! 

Reputatie 7
Badge +24

Herkenbaar probleem. Vandaag vroeg mijn zoontje waarom wifi op de ps4 zo slecht was. Speedtest gedaan 32mb op me telefoon 120mb...

Is het dan niet logischer om bij de leverancier/fabrikant van die ps4 aan te kloppen?