Beantwoord

Laptop herkent wifi niet sinds nieuwe Box 12

  • 11 September 2020
  • 5 reacties
  • 318 keer bekeken

Ik heb hier ook last van! Sinds zaterdag de nieuwe box 12. Ik heb een Dell Latitude E7450 en zie mijn netwerk ook niet! Heel de week al aan de tel met KPN maar niemand weet een oplossing..:unamused:

Het ligt niet aan KPN zeggen ze dan?!? :rage:  

Nou, als het niet aan KPN ligt… hoe komt het dan dat met de vorige experia box mijn WIFI WEL zichtbaar was?? 

En als er een monteur moet komen kan ik dat zelf betalen??? Dat dacht niet..

Ik wil een oplossing. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door RBxx 11 September 2020, 17:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Tipsy1403 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced
Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tipsy1403, welkom op het forum! Ik ga er stiekem al vanuit dat dit de oplossing was.
Werkt alles weer naar wens?
De andere oplossing voor dit probleem is de driver van je laptop handmatig te updaten via de intel website.

Hallo mensen,

 

ik heb hetzelfde probleem als hierboven uitgelegd icm met de box 12. Alle instellingen aangepast zoals hierboven aangegeven maar nog steeds word het wifi netwerk niet herkent op de laptop. De laptop herkent wel allerlei andere netwerken dus daar ligt het ook niet aan. 

Welke driver moet dan worden geuodate? van de wifi adapter?

 

groeten Jeroen

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo mensen,

 

ik heb hetzelfde probleem als hierboven uitgelegd icm met de box 12. Alle instellingen aangepast zoals hierboven aangegeven maar nog steeds word het wifi netwerk niet herkent op de laptop. De laptop herkent wel allerlei andere netwerken dus daar ligt het ook niet aan. 

Welke driver moet dan worden geuodate? van de wifi adapter?

 

groeten Jeroen

 

 

Hoi @Jeroen Gerritsen en welkom hier op ons forum :)
Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt! Yes, in dit geval zou ik dan deze driver eens updaten en kijken of het probleem daarmee wordt verholpen. Misschien dat dit linkje je hierbij verder kan helpen!

helaas werkt dit ook niet. de drivers zijn al van het nieuwste soort. Ik heb ook geprobeerd het device te verwijderen )wifi adapter en dan opnieuw opstarten. 

Na alles combinaties van de wifi instellingen te hebben geprobeerd blijft de SSID nog steeds onzichtbaar voor de laptop.

Bij elke verandering van de wifi settings van de box zie ik andere wifi netwerken verschijnen behalve die van mijzelf. 

En op mijn phone en andere devices is het dus geen enkel probleem