Beantwoord

Laptop maakt geen verbinding meer met access point omdat beveiligingstypes niet overeen komen

• 17 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Vorige week heeft een monteur op de begane grond een access point geplaatst omdat de verbinding vanuit de Experia Box in het souterrain erg slecht was. Sindsdien lukt het niet meer om verbinding te maken met de router (niet van KPN) die op zolder staat, die bekabeld verbonden is aan de Experia Box (v10) in het souterrain en voorheen altijd prima werkte. De wizard op de laptop geeft aan dat dit komt doordat de beveiligingstypes niet overeen komen, maar hier heb ik niets in veranderd (Beveiligingstype WPA-2 Personal en versleutelingstype AES). Het nieuwe access point op de begane grond is niet zichtbaar op zolder en heeft ook een andere netwerknaam, dus ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem zou moeten veroorzaken. Met dezelfde laptop kan ik met exact dezelfde instellingen wel verbinding maken met het nieuwe access point. Bekabeld krijg ik ook nog steeds verbinding met het access point op zolder, dus er lijkt me niets fysiek te zijn verstoord in de verbinding tussen de Experia Box en het access point. Maar waar kan het dan wel aan liggen?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 18 oktober 2018, 14:54

Screenshot van de melding?

Heeft de router dezelfde SSID als de Experiabox, maar een andere als het accesspoint?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Screenshot van de melding?

Heeft de router dezelfde SSID als de Experiabox, maar een andere als het accesspoint?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi KayM, Wat lastig dat je niet overal verbinding meer krijgt met het netwerk omdat de beveiligingstypes niet overeen komen. Ik ben net als Robin benieuwd of je router dezelfde SSID heedt als de Experiabox. Robin vraagt of je een screenshot van de melding wilt sturen. Aan de hand van deze informatie kunnen we kijken naar een oplossing.
Reputatie 7
Badge +19
We hebben geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Dat klopt! De monteur vond het inderdaad verstandiger om het nieuwe access point een andere naam te geven en heeft er een toevoeging achter gezet. De oorspronkelijke twee punten hadden het zelfde SSID. Zou dat het veroorzaken?
Hierbij de drie meldingen die ik steeds achtereenvolgens krijg. De stappen van de wizard volgen lost het probleem helaas niet op.

Reageer