Beantwoord

LG OLED TV verbindt niet via ethernet, wel via WiFi

  • 1 June 2021
  • 12 reacties
  • 1264 keer bekeken

Reputatie 1

Onze tv maakt prima verbinding met WiFi, echter deze is niet perse top. Daarom heb ik een nieuwe utp kabel getrokken die vanuit de KPN switch naar de tv gaat. Als ik de knopjes bekijk lijkt het alsof de tv wel verbinding heeft met het modem (de switch?) maar niet met DNS en internet. 
 

Als ik er WiFi instellingen kopieer naar de ethernet gebeurt er nog steeds geen verbetering. Wat kan ik hieraan doen? 
 

Het betreft een LG OLED65B9PLA en de switch is van KPN. Ik heb een experiabox 9.

 

icon

Beste antwoord door Tjoepatjoep1989 8 June 2021, 22:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Tjoepatjoep1989, wat apart dat je televisie het wel via WiFi doet, maar niet via ethernet. Ik kan me voorstellen dat je 't liefst de stabiele ethernetverbinding gebruikt. Lukt het om de televisie, eventueel tijdelijk, rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op de Experia Box? En zo ja, maakt dat verschil? Als je nog de mogelijkheid hebt om het te testen met een andere ethernetkabel, dan raad ik je dat ook aan om te proberen.

Mooie televisies trouwens, die LG OLED's! Heb laatst toevallig zelf bij eentje staan kijken in een winkel. Bevalt hij je goed? :)

Reputatie 1

Die tv is helemaal goed. Fijn ding. 
 

De Experia box zit helemaal aan de andere kant van het huis dus dat red ik niet met de kabel. 
 

Als ik de kabel in de switch in een andere poort steek is er geen verschil. De apparaten die op de andere poort aangesloten zitten hebben goede verbinding. 

Reputatie 7
Badge +19

@Tjoepatjoep1989 Goed om te horen. Ik snap dat 't rechtstreeks testen met een kabel dan lastig wordt. Aangezien alle andere apparaten het wel doen, ook als je van poort wisselt, lijkt het haast in de ethernet instellingen van de televisie te zitten. Ik raad je aan om het eens voor te leggen aan de supportafdeling van LG. Mogelijk hebben ze goede tips voor je, of kunnen ze je zo vertellen wat de oplossing is. Laat je weten hoe het is afgelopen?

Reputatie 1

En heb je zelf de netwerkstekkers er aan vastgemaakt? Misschien even met een laptop of ander apparaat (nog mooier: een kabeltester) testen of dit wel goed zit?

Reputatie 1

En heb je zelf de netwerkstekkers er aan vastgemaakt? Misschien even met een laptop of ander apparaat (nog mooier: een kabeltester) testen of dit wel goed zit?

Het was een nieuwe kabel uit de verpakking. Ik zal eens kijken of ik een kabeltester kan fixen. 

Reputatie 1

@Tjoepatjoep1989 Goed om te horen. Ik snap dat 't rechtstreeks testen met een kabel dan lastig wordt. Aangezien alle andere apparaten het wel doen, ook als je van poort wisselt, lijkt het haast in de ethernet instellingen van de televisie te zitten. Ik raad je aan om het eens voor te leggen aan de supportafdeling van LG. Mogelijk hebben ze goede tips voor je, of kunnen ze je zo vertellen wat de oplossing is. Laat je weten hoe het is afgelopen?

Ik heb echter wel het idee dat er iets in de switch niet klopt, omdat de kabel wel verbinding lijkt te maken met de switch, maar ik geen verbinding krijg met ‘DNS’ en internet… (zie foto)

 

 

Als je de switch er eens tussen uit haalt werkt het dan wel goed

Reputatie 1

@Tjoepatjoep1989 Goed om te horen. Ik snap dat 't rechtstreeks testen met een kabel dan lastig wordt. Aangezien alle andere apparaten het wel doen, ook als je van poort wisselt, lijkt het haast in de ethernet instellingen van de televisie te zitten. Ik raad je aan om het eens voor te leggen aan de supportafdeling van LG. Mogelijk hebben ze goede tips voor je, of kunnen ze je zo vertellen wat de oplossing is. Laat je weten hoe het is afgelopen?

Ik heb echter wel het idee dat er iets in de switch niet klopt, omdat de kabel wel verbinding lijkt te maken met de switch, maar ik geen verbinding krijg met ‘DNS’ en internet… (zie foto)

 

Ziet er goed zo ja zou je zeggen. Doe voor de grap is bij DNS 8.8.8.8 invullen (publieke dns servers van Google).

 

Reputatie 5
Badge +5

@Tjoepatjoep1989, Je schrijft dat je de instellingen hebt overgenomen van de Wifi instelling.

Waarschijnlijk is het IP adres 192.168.2.10 door het modem gereserveerd voor de Wifi verbinding.
Zet het vakje automatisch verbinden eens aan en probeer het nog eens.

Reputatie 1

De nieuwe kabel bleek uiteindelijk kapot. Dat was de boosdoener. Een nieuwe kabel zorgde meteen voor de oplossing.

Reputatie 7
Badge +19

@Tjoepatjoep1989 Fijn dat de oorzaak boven water is en zo opgelost is! Dank voor de terugkoppeling :)

@Tjoepatjoep1989, Je schrijft dat je de instellingen hebt overgenomen van de Wifi instelling.

Waarschijnlijk is het IP adres 192.168.2.10 door het modem gereserveerd voor de Wifi verbinding.
Zet het vakje automatisch verbinden eens aan en probeer het nog eens.

Dat ben ik helemaal met JanBar eens. Ik heb ook een LG OLED en die heb ik op Automatisch staan. Het is niet dat de tv een vast IP-adres zou moeten hebben of zo, dus dan je 't het beste op Auto laten staan.