Beantwoord

LG Soundbar + speakers crashen na aansluiting ethernetkabel

  • 6 April 2020
  • 9 reacties
  • 235 keer bekeken

Beste,

 

Ik heb verschillende apparaten aangesloten van verschillende merken aangesloten op mijn netwerk, zowel bedraad via ethernet als via de wifi, deze werken allemaal prima. Echter werken 3 appraten niet zodra ik er een Ethernetkabel in stop. Het gaat om een LG SJ9 soundbar en 2x LG H7 speakers. Ik kan ze wel verbinden via de wifi, alleen is het wifi signaal te zwak om dit geluid goed af te spelen. Zowel de soundbar als de 2 speakers hebben allebei een ethernet aansluiting, echter zodra ik hier een ethernetkabel kan ik niet meer met de apparaten verbinden. Het lijkt wel alsof de Sony Experia box deze apparaten blokkeert.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  1. Apparaten naar fabrieksinstellingen resetten
  2. Geprobeerd op verschillende poorten
  3. Verbinden via de wifi (wifi signaal niet sterk genoeg hiervoor)
  4. Contact gezocht met LG. Die kunnen niks voor mij betekenen omdat de apparaten gewoon goed werken, zonder ethernet.
  5. Contact gezocht met KPN, die verwezen mij door naar het forum

 

Graag hoor ik van jullie wat een oplossing is. Zonde van mijn dure soundbar + speakers dat dit niet goed werkt, terwijl dat wel zal moeten kunnen lijkt mij.

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 8 April 2020, 19:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik heb een SK9Y soundbar en die werkt perfect via ethernet. Is er wellicht een firmware-update beschikbaar voor de SJ9? Via de LG Wi-Fi Speaker app? Wat bedoel je overigens met de "Sony Experia box”? 

Ik heb de soundbar geupdate met de meest recente versie, hetzelfde geldt voor de speakers. Alle 3 geupdate met de music flow app. Sony moet inderdaad weg, foutje. Gaat om een V10 Eperia box. Lijkt alsof het hem daarin zit, wifi staat die toe, zodra er een Ethernet kabel in gaat krijg ik geen verbinding meer met de apparaten. Bij de soundbar is het zelfs zo, dat als ik hem instel met ethetnetkabel, ipv wifi dat de soundbar met de tv ook niet meer werkt. Dus nogmaals met wifi werken de apparaten allemaal goed, zodra er een ethernetkabel ingaat stopt het

Ik heb 'n tijdje de app niet kunnen gebruiken, maar na een update van zowel de app als Android (security/bugfix) op op slimfoon deed de app 't ineens (ik weet dus niet wat nou precies de oplossing was). Dat heeft overigens 't goed functioneren van de soundbar (en de LG tv, ook via ethernet) nooit in de weg gestaan. En ohja, ik heb ook een V10.

Inmiddels de modem ook al naar fabriekinstellingen gereset, ook dit werk niet. App werkt prima bij mij, tenzij ik een ethernet in een van de 3 apparaten toevoeg

Wanneer ik de apparaten aansluit met de bedraade kabel, kan ik kort verbinding maken en krijgt het een IP adres, waarna hij na 5 sec eraf wordt gegooid en niet meer vindbaar is. Dit gebeurd alleen bij deze 3 LG producten en heb ik nog nooit eerder gehad met andere producten. Het lijkt alsof de LG producten storen met de router, want de LG producten moeten daarna naar fabrieksinstellingen gereset worden om weer zichtbaar en gebruikt te kunnen worden. LET OP, bij WIFI gebruik is er niks aan de hand maar het netwerk is hier niet stabiel genoeg voor.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ricardovanderleeuw, welkom hier. 

Lijkt mij ook zeker dat het moet kunnen. Alleen hoe weet ik niet. Hoop dat iemand hier de oplossing weet. Wel al andere kabels geprobeerd? Andere poorten?

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels misschien een oplossing gevonden?

Helaas nog niet...

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf het ook niet te zeggen. Als je deze nog tegenkomt zou je het willen delen? Ik ben wel heel benieuwd.