Beantwoord

Linksys Velop MX4200 als router i.c.m. itv (en glasvezel)

  • 14 October 2021
  • 4 reacties
  • 958 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Dag,

Ik heb drie MX4200 Velop Mesh stations en zou deze ook graag als router willen gebruiken (dus direct op het glas-TN-kastjes en de Experiabox v10 eruit knikkeren).

Internet werkt (PPPoE en VLAN 6), maar de itv-set-top-box weigert nu dienst.

Is er iemand die dit al werkend heeft en zo ja…. hoe dan?

dank :-)

 

icon

Beste antwoord door wjb 15 October 2021, 21:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @vZ3 . Welkom op het forum.

Gebruiker @wjb  heeft een aantal zeer nuttige topics over dit soort onderwerpen:

 

Mijn advies is, om daar eens in te lezen. 

Dank je @Erwin_ . Dit bericht van @wjb had ik i.d.d. al gevonden en met bewondering en belangstelling gelezen voordat ik mijn vraag stelde.

 

Vooral zijn zin “Gelukkig zijn er ook routers te vinden waarmee de Experia Box wel succesvol vervangen kan worden maar het is wel cruciaal dat je bij de aanschaf van een router goed kijkt of deze geschikt is voor routed IPTV van KPN.” had ik beter kunnen lezen ALVORENS ik mijn set Mesh routers kocht :-) 

In een grijs verleden hackte ik zelf de router configuraties bij elkaar met een LinkSys WRT54G, daarom stond dat merk voor mij bovenaan.

Tegenwoordig (minder tijd, meer geld) laat ik mij bewust inpakken in het Apple EcoSysteem. En de Velop routers vallen (vrijwel als enige) aan te sturen met Apple’s Homekit. Worden smart-home devices heel specifiek afgeschermd.

Dan moet het mesh systeem wel de router zijn…. lijkt niet te lukken icm KPN (heb net 2 weken ziggo voor TV eruit gegooid… zucht)

mijn post was dus ook een laatste poging in de hoop dat iemand ook voor een LinkSys VELOP een werkende configuratie had met ITV.

 

dank voor je reactie @Erwin_ 

 

groet

 

Robert   

 

 

Reputatie 7

Je kunt de Linksys VELOP natuurlijk wel als router achter de Experia Box gebruiken.

@wjb , 

 

mmmm misschien toch eens overwegen

 

vroegûh was het not done ome twee routers achter elkaar te plaatsen en twee keer tr “nat-ten”

 

het wordt tijd dat ik in de bijscholing ga ;-)