Beantwoord

livestream Ring camera op Iphone Xs werkt niet

  • 28 June 2022
  • 8 reacties
  • 101 keer bekeken

Ik heb een Ring indoorcamera en een IPhone 7 met een fysieke SIM en een IPhone Xs met e-Sim en fysieke SIM- kaart.  Beide met KPN abonnementen. Op WiFi op beide telefoons livestreambeeld. Op 4G wel livestream op de iPhone 7, maar op de IPhone Xs op beide KPN abonnementen geen livestream mogelijk. Ik heb alle partijen (Ring, KPN, Apple en Norton) al geraadpleegd maar niemand weet een oplossing. Ook de App van Norton van de telefoon verwijderd. Als ik naar de IPhone 7 kijk zou het toch moeten kunnen werken. Iemand nog een idee?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 July 2022, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @G. Kuus, welkom. 

Wat gek dat het op de ene iPhone wel lukt en op de andere niet. Qua mobiele netwerkinstellingen heb je beide telefoons hetzelfde staan? Draaien ook op dezelfde iOS? En de Ring app is ook van dezelfde versie? 

Als dat hetzelfde is, dan kan ik het niet verklaren. Dan lijkt het toch aan Ring in combinatie met de iPhone XS te liggen. Maar hoe je het dan oplost? Ik heb geen idee.

Ja, alles vergeleken en software versies zijn identiek. Ik draai rondjes omdat op de IPhone 7 alles functioneert. Maar, nog meer bijzonder: als ik een telefoongesprek voer op de Xs en dan tegelijkertijd op 4G livestream probeer werkt het wel! Dan ga je toch weer richting het 4G netwerk denken. Inmiddels heb ik ook ergens iets gelezen over een vergelijkbaar probleem met als oplossing ip4 te gebruiken ipv van ip6. Maar snap niet hoe dat dan en waar om te zetten. 

Reputatie 7
Badge +20

Welke APN gebruik je op jouw telefoons? Zit daar nog verschil in? internet, portalmmm of advancedinternet? 

En jouw mobiele netwerk op jouw toestel, staat die op automatisch of vast op 4G/5G?

Toestel kan kiezen tussen 3G en 4G, de laatste staat aangevinkt. Net zoals bij de IPhone 7.

Achter APN staat “internet” ingevuld, ook bij de IPhone 7.

Reputatie 7
Badge +20

Met de APN Kun je nog spelen. Eens kijken of het lukt met portalmmm of advancedinternet. Zo niet zou ik het terugzetten. 

Dank voor deze tip. e-SIM op portalmmm gezet en het werkt inderdaad. Op de fysieke SIM heb ik bij deze instelling helemaal geen internet meer. Laat ik gewoon zo staan.  Maar deze oplossing is wat mij betreft helemaal goed. Heb toch genoeg data in mijn bundel. Moet ik met deze nieuwe instelling nog ergens anders rekening mee houden? En nogmaals bedankt. 

Reputatie 7
Badge +20

Nee hoor, verder verandert er niets. Fijn dat het nu werkt zoals je graag ziet. 

Mocht je nog andere vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 

Nee hoor, verder verandert er niets. Fijn dat het nu werkt zoals je graag ziet. 

Mocht je nog andere vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 

Nogmaals dank. Top!