Beantwoord

M7 MZ-102 maakt geen verbinding met de server

  • 2 June 2020
  • 10 reacties
  • 3941 keer bekeken

Met de interactieve HD-ontvanger M7 MZ-102 krijg ik geen verbinding met de server.

MELDING:  Kan niet verbinden met de server no such box 90:f8:91:6e:e2:7f (S113).

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Hsd 3 June 2020, 07:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is een ontvanger van Canal Digitaal? Werkt die überhaupt wel op een KPN verbinding? Ik denk het niet namelijk...

Ja van Canal Digitaal? Sorry ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik zag dat deze vraag al eerder gesteld is. Alleen staat daarjammer genoeg geen oplossing bij. 

Reputatie 7
Badge +24

Waar heeft u de ontvanger vandaan? Heeft u net een nieuw abonnement afgesloten bij Calan Digitaal?

Ja ik had eerst een (oude) ontvanger M7 van Canal Digitaal, met een losse smartcard. Volgens Canal Digitaal was deze verouderd en moest ik overstappen naar de nieuwe M7 MZ-102 met ingebouwde smartcard. Het abonnement loopt gewoon door dacht ik. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. En deze ontvanger is met een netwerkkabel met de Experiabox verbonden?

Nee via WiFi, hij geeft een melding dat hij goed verbonden is. 

Reputatie 6
Badge +8

De Canal Digitaal ontvanger is onafhankelijk van de gebruikte internet provider. 

De melding wil volgens mij zeggen dat de ontvanger niet bekend is bij de online diensten van Canal Digitaal.

Heb je wel het MAC adres van je ontvanger in je Mijn Canal Digitaal account geregistreerd? Want pas dan worden de online diensten van je ontvanger actief. Soms kan het na registratie een aantal uren duren voordat het werkt.

Dank je wel Hsd, het probleem is verholpen! Het MAC adres was inderdaad niet geregistreerd, waardoor er geen online diensten ontvangen werden. Nu doet hij het prima. 

Reputatie 6
Badge +8

Waar een KPN forum al niet goed voor is. 😂

Goede morgen,

Heb het zelfde probleem. Hoe wordt het MAC adres geregistreerd ? Kun je dat zelf of moet je contact opnemen met de servicedienst van CD. 

Bvd,

Adrie