Beantwoord

Macbook verbindt niet automatisch met wifi(versterkers). Macbook roaming probleem.

  • 2 May 2020
  • 18 reacties
  • 562 keer bekeken

Reputatie 1

Radeloos!!! Wie helpt ons met dit probleem

situatie: experia v10 en 4 (inmiddels 3) experiawifi punten in een splitlevel woning

Probleem: 2 macbooks verbinden niet met alle experiawifi punten in huis als je van ruimtes veranderd. Je hebt dan ook geen wifi . De wifi naam staat wel in de lijst van beschikbare wifipunten, maar hij blijft zoeken en verbind dus niet met het andere experiawifi punt

Alle andere iphones (5) of ipads (2) verbinden wel met alle punten zonder probleem. Dus of je boven of in het souterrain bent, of in de garage of de tuin, elke keer verbinden ze ket een ander punt en gaat dit automatisch zonder problemen. Dit kan ik volgen in de thuis app. Waarin je alle verbonden apparaten netjes kunt volgen en ziet dat ze van de ene naar de andere experiawifi punt gaan zonder problemen.

Een oude windos laptop die ik weer werkend heb gekregen voor een test, verbind ook gewoon met alle punten in huis.

 

dit probleem doet zich alleen voor met de 2 Macbooks. 
Wat ook gebeurt, als hij het de ene dag wel doet op een wifipunt, dan kan hij het de volgende dag ineens niet meer doen op dat punt.

Alleen stroomloos maken van het betreffende experiawifi punt en een herstart van de macbook zorgt er voor dat het punt weer gevonden kan worden.

Wat heb ik al gedaan: Een complete reset op de experiabox v10. Naar fabrieksinstellingen en alle wifiexperia’s gereset en opnieuw verbonden. Nieuwe netwerknaam en wachtwoord. En inmiddels 1 punt verwijderd. Dus nog maar 3 experiawifi’s

 

wie help ons met dit irritante probleem.

ohja oplossing van kpnmedewerker via 1200: u moet contact opnemen met apple het ligt aan uw laptop.



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 May 2020, 16:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 4
Badge +2

 

ohja oplossing van kpnmedewerker via 1200: u moet contact opnemen met apple het ligt aan uw laptop.

 

 

En daar zou ze ook nog weel eens gelijk in kunnen hebben. Het is een misvatting dat alle clients die je gebruikt ook zondermeer roamen. Ik zou de specificaties van je mac book er eens op na slaan. Waarschijnlijk is de mac book ook al wat ouder en ondersteund deze het niet.

Reputatie 1

Macbook Pro 2017 met de nieuwste software versie !?

te oud?

Reputatie 4
Badge +2

Dit artikeltje al eens bekeken.

https://support.apple.com/nl-nl/HT206207

Misschien heb je er wat aan om tot een oplossing te komen.

Reputatie 1

Ik ben dan wel heel eerlijk dat ik niet zo heel veel inzicht heb in instellingen.  Maar ik maak er uit op dat je bij de experia wifi punten constant opnieuw verbind. Is het probleem met superwifi met een mesh netwerk dan wel een oplossing?

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben dan wel heel eerlijk dat ik niet zo heel veel inzicht heb in instellingen.  Maar ik maak er uit op dat je bij de experia wifi punten constant opnieuw verbind. Is het probleem met superwifi met een mesh netwerk dan wel een oplossing?

Nee een superwifi zal niet uitmaken dan houd je hetzelfde probleem. Enige verschil is dat je met een super wifi geen kabels hoeft te trekken. Maar je client met dan evengoed van het enen wifi punt naar het andere overgaan.

Reputatie 1

Het hele rare is dat hij het regelmatig goed doet, en dan ineens niet meer verbind met een punt. Als je naar een andere ruimte gaat, dan verbind hij weer met dat punt. Je gaat weer terug naar dat andere punt en dan valt de wifi weer uit. Je ziet wel in de lijst van wifi mijn netwerk staan, maar hij kan er niet mee verbinden. Trek ik de stekker uit het betreffende experiawifi punt en start ik de macbook opnieuw op, dan werkt het experiawifi punt weer en verbind hij er mee. Dit kan dan 2 dagen goed gaan, en ineens is het weer mis met of het zelfde of weer een ander experiawifi punt.

Reputatie 4
Badge +2

Als je een beetje googled op het internet vind je veel meer mensen met ongeveer dezelfde problemen.

https://jonathanmumm.com/tech-it/fix-apple-macbook-air-pro-wifi-roaming-wireless-problems/

Ik ben bang dat je er weinig aan kunt veranderen.

 

Reputatie 1

Maar een meshnetwerk met de superwifi heeft toch als voordeel dat je niet meer per wifipunt hoeft te gerbinden, of heb ik dat verkeerd begrepen

Reputatie 4
Badge +2

Je moet evengoed nog per wifi punt verbinden. Mesh is alleen maar een soort van topology zoals die devices met elkaar communiceren. Je kunt dan meerdere wifi punten aan elkaar hangen zonder kabeltjes. Ze maken dan van elkaars wifi gebruik. Je kunt zo makkelijk een grotere afstand overbruggen door meerdere van deze devices te schakelen. Word vaak gebruikt als men geen utp kabel kan leggen.

Maar als er dan bijv een wifi punt in de keten uitvalt heb je daarachter gelijk niks meer.

Reputatie 1

Iemand anders nog een idee of een oplossing?

Ook ik ervaar deze problemen...je wordt er gek van😡

Reputatie 1

Bij mij is het probleem ook dat ik het gewoon niet red overal in huis wifi als ik niet 3 punten gebruik. Ik heb geprobeerd om 1 centraal te plaatsen die de meeste ruimtes dekt. De 2 e in het souterain, waar de centrale geen tot nauwelijks bereik heeft. Maar dan kom ik toch in de problemen met mijn garage waar de auto ook wifi moet hebben. Dus 3 punten moet minimaal.

Reputatie 1

Is er niemand van KPN die hier antwoord op kan /wil geven !?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @jeroeng, Ik durf je niet te beloven dat ik hier vanuit KPN nog een oplossing voor heb. Je bent niet de enige met dit probleem.
Ik heb hier in ieder geval twee topics over voorbij zien komen.

Topic 1 
Topic 2

 

In het laatste was de oplossing een volledige reset van de wifiversterkers

Reputatie 1

@Thomas helaas zoals ik al beschreef in mijn eerste stuk. Heb ik dat allemaal al geprobeerd. Helaas helpt niets. Behalve slecht internet in huis met maar 1 of 2 punten

Daarom zocht ik hier naar een oplossing

Reputatie 1
Reputatie 1

Goedemiddag @jeroeng, Ik durf je niet te beloven dat ik hier vanuit KPN nog een oplossing voor heb. Je bent niet de enige met dit probleem.
Ik heb hier in ieder geval twee topics over voorbij zien komen.

Topic 1 
Topic 2

 

In het laatste was de oplossing een volledige reset van de wifiversterkers

Nog steeds geen oplossing

is er dan helemaal geen ondersteuning vanuit kpn??

Als ik een oplossing had, zou ik die uiteraard direct met je delen. De problematiek is behoorlijk grillig. Ik vrees dat ik verder geen tip voor je heb. :-(