Beantwoord

Media streamen vanaf mijn homeserver, welke service kan ik gebruiken?

  • 23 March 2023
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Badge

ik heb fotos en films op mijn homeserver op het netwerk met een Truenas server, welke dienst zou ik het best kunnen gebruiken om deze bestanden op mijn tv te kunnen zien ?

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 March 2023, 19:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @harrypi65 . Vanuit KPN kan ik daar geen antwoord op geven.

Er zijn wel leuke applicaties zoals Plex of Kodi.   En er is vast nog wel iets simpelers te vinden. Wie weet heeft de community hier nog praktische tips voor je. 

Het makkelijkste is meestal om (als je een smart tv hebt) de bestanden op te zoeken vanaf de tv. daarvoor kun je een read only account aanmaken op je truenas server en via smb de bestanden te vinden. Veel Tv’s hebben een viewer en mediabestanden kun je direct afspelen.

 

Wil je het andersom doen (streamen naar de tv) dan heb je inderdaad een programma als kodi. vlc player oid nodig op je nas.

Badge

Ik ga nu vanaf mijn KPN  Tv box Plex installeren en proberen mijn home server bestanden te streamen. Dat lijkt mij de beste optie. Kijken of dat werkt.

Ik weet niet welk merk NAS je hebt maar die heb je ook in allerlei smaakjes.  In sommige zitten complete besturingssystemen met allerlei applicaties. 

Als je een uitgebreide NAS hebt zijn er vast ook hele nuttige fora te vinden waar ze hier informatie over hebben. 

Badge

Mijn Nas is een HP microserver met OS Truenas Core,  voor de liefhebbers ik ga uiteindelijk mijn configuratie delen als alles werkt zoals het hoort.

Â