Beantwoord

Meerdere Minecraft servers port forwarden op 1 PC

  • 10 September 2019
  • 5 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik heb dus een tijdje geleden probleemloos een Minecraft server opgezet en geport forward. Nu wilde ik dus een 2e server opzetten met dus hetzelfde IPv4 maar een andere port zodat ik beide servers online kan hebben op hetzelfde moment, maar als ik dus een extra poort probeer op te zetten wordt "De huidige handeling is ongeldig, Controleer de configuratie parameters." aangegeven.


Ik vroeg me dus af of iemand me hiermee zou kunnen helpen.

-Luc
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 10 September 2019, 18:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Tja... je kunt iedere app naam maar 1x toepassen per ip.

Maar volgens mij heb je de app naam "Minecraft" nu al zo ingesteld dat er 2 poorten open staan toch? Door het dan 1 x toe te passen, staan dan dus die beide poorten open.
is er dan een andere manier om wel 2 servers op 1 IP. Want als ik een andere appnaam invoer dan starten beide servers op dezelfde port

Reputatie 7
Badge +24
Ja, je zult de 2de server zo moeten configureren dat ie op een andere poort start. Dat heeft niets met de Experiabox of met portforwading te maken.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, je zult de 2de server zo moeten configureren dat ie op een andere poort start. Dat heeft niets met de Experiabox of met portforwading te maken.

Dit is al op socket niveau. Nog voor KPN en de Experiabox begint.

Je heb op dit moment 2 applicaties die op 1 machine 25565 draaien. Als je, let's say, 3 servers wilt draaien, moet je 3 instanties starten. Eén op 25565, één op 25566 en één op 25567 (in de server.properties onder server-port). Vervolgens maak je in de Experiabox 3 applicaties, één voor elke poort, en die koppel je allemaal aan dezelfde PC/machine.
Bedankt voor de hulp, ik heb t nu voor elkaar gekregen