Ik zit al ruim 4 tot 8 weken met het volgende probleem. Ik heb last van lag (haperingen) tijdens het gamen en in sommige gevallen kan ik helemaal niet verbinden met de servers.
De Xbox geeft aan dat de verbinding slecht kan zijn i.v.m. een te hoge packet loss. Bij de gedetailleerde netwerk statistieken staat het volgende:
”Download speed 122.81 Mbps
Upload speed 40.39 Mbps
Packet loss 100%
MTU 1480
Latency 6 ms”
Alles is dus goed, op de packet loss na.
Ik heb alles al geprobeerd wat er te vinden is op internet maar het blijft terugkomen.
Ik ben radeloos maar kreeg 2 maal te horen aan de telefoon dat dit probleem niet bij KPN ligt omdat de rest van het internet goed functioneerd. Ik heb het probleem al voorgelegd aan Microsoft, en verschillende game ontwikkelaars maar die verwijzen mij na vele tips en heen en weer gevraag en geantwoord naar jullie. Ik wil gewoon dat het probleem z.s.m. wordt opgelost dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Tevens valt het beeld/ geluid telkens weg op mijn 4k TV (met 4K abonnement) en komt dan daarna gelijk weer terug. Alleen doet hij dat 3x per 5 minuten. Na verloop is het beter, maar de volgende dag begint het weer. Heb gezocht op het forum, daar lees ik dat een high speed HDMI kabel de oplossing is. Die zit er echter bij mij tussen (rechtstreeks ontvanger TV. PS de andere 4k ontvanger heeft er ook last van.
Heb al meerdere keren contact gehad bij de technische dienst dat mijn wifi niet optimaal is en nog steeds te wensen over laat hoop dat na 36 jaar klant te zijn geweest dit opgelost kan worden BVD Gijs
Beste antwoord door Bart van KPN
Bekijk origineel