Beantwoord

Meerdere problemen tijdens het gamen

  • 16 June 2020
  • 22 reacties
  • 759 keer bekeken

Ik zit al ruim 4 tot 8 weken met het volgende probleem. Ik heb last van lag (haperingen) tijdens het gamen en in sommige gevallen kan ik helemaal niet verbinden met de servers.  

De Xbox geeft aan dat de verbinding slecht kan zijn i.v.m. een te hoge packet loss. Bij de gedetailleerde netwerk statistieken staat het volgende: 

”Download speed 122.81 Mbps 

Upload speed 40.39 Mbps  

Packet loss 100% 

MTU 1480 

Latency 6 ms” 

Alles is dus goed, op de packet loss na. 

Ik heb alles al geprobeerd wat er te vinden is op internet maar het blijft terugkomen.  

 

Ik ben radeloos maar kreeg 2 maal te horen aan de telefoon dat dit probleem niet bij KPN ligt omdat de rest van het internet goed functioneerd. Ik heb het probleem al voorgelegd aan Microsoft, en verschillende game ontwikkelaars maar die verwijzen mij na vele tips en heen en weer gevraag en geantwoord naar jullie. Ik wil gewoon dat het probleem z.s.m. wordt opgelost dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! 

Tevens valt het beeld/ geluid telkens weg op mijn 4k TV (met 4K abonnement) en komt dan daarna gelijk weer terug. Alleen doet hij dat 3x per 5 minuten. Na verloop is het beter, maar de volgende dag begint het weer. Heb gezocht op het forum, daar lees ik dat een high speed HDMI kabel de oplossing is. Die zit er echter bij mij tussen (rechtstreeks ontvanger TV. PS de andere 4k ontvanger heeft er ook last van. 

Heb al meerdere keren contact gehad bij de technische dienst dat mijn wifi niet optimaal is en nog steeds te wensen over laat hoop dat na 36 jaar klant te zijn geweest dit opgelost kan worden BVD Gijs 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 24 June 2020, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bargezellig, meerdere problemen dus. 

1 packet loss tijdens het gamen. 

2 wegvallend geluid op de ontvanger.

3 WiFi is niet optimaal. 

 

1 Laten we beginnen met het gamen. De gegevens zien er goed uit. Toch geeft de Xbox aan dat de verbinding slecht is. Hoe is de Xbox op het modem aangesloten? Ik hoop met een kabel. Zo niet, dan wil ik je dat meteen aanraden. Gamen via de WiFi werkt gewoon niet goed genoeg. Via de kabel is de verbinding veel stabieler. 

2 Het geluid valt dus weg. Wat heb je al geprobeerd? Hebben de ontvangers al een reset gehad? En heb je al het nieuwe tv menu?

3 De WiFi. Nu zie ik dat het alweer een tijd geleden is dat je de WiFi manager hebt doorlopen. Wil je dat nog eens doen. Ik hoor dan graag wat er uit komt. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er vanuit dat je weer normaal kan gamen. Ik heb namelijk geen reactie meer van je gezien. 

Hallo, we hebben de Xbox rechtstreeks bekabeld.

 

We hebben de usb kabels vervangen en het nieuwe menu hebben we ook. Ook hebben we nu WEER een andere v10 gekregen en daarbij blijft het probleem hetzelfde.

 

Bij de WiFi heb ik zovaak dat menu doorlopen en blijft alles hetzelfde.

 

Wat wel opvalt is als we het glasvezel kastje resetten kunnen we wel gewoon op de Xbox  op alle games spelen. 

 

Ik ben bang dat de V10 niet capabel is voor dit alles terwijl de V9 het wel deed.

Reputatie 7
Badge +20

Het geluid valt dus nog steeds weg van de tv. En ook de Xbox geeft nog steeds een slecht signaal af. Wat ongelofelijk irritant. Zeker nadat je alles vervangen hebt en een  nieuw modem hebt gekregen. 

Op al je ontvangers valt het geluid weg? Of slechts op een enkele? Zo ja, welke? Kun je daar de laatste drie cijfers van het serienummer onderop sturen? Maak je verder nog gebruik van externe apparatuur? Switches of dergelijke? Zo ja, wiel je die ertussenuit halen. Want ik meet wel problemen terug. Ben benieuwd of het zonder externe apparatuur nog steeds problemen geeft.

Het gaat alleen om de 4k kastjes 1 is er rechtstreeks op het modum aangesloten en de tweede via switch en bij allebij zijn de problemen hetzelfde.

Deze is via de switch serienr. 644

En deze is rechtstreeks op de router met serienr. 098

Kun je me ook vertellen hoe dat met het glasvezel modum/kastje is dat we hem opnieuw opstarten en dan wel goed internet hebben.

PS de switch die we gebruiken is laats vervangen toen er een monteur hier was voor een die capabel is met de V10

Reputatie 7
Badge +24

Die serie nummers zijn niet relevant. Wat is het merk en type van de switch? Is dat deze? 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor utp kabels gebruikt u? Hoe zien die eruit? Zitten de stekkertjes er netjes aan? Dus niet zo:

Is het cat 5e of 6? En niet cat 5 zonder e? Het staat er op.

 

Over het algemeen gebruik ik de meegeleverde utp kabels de kabel ernaar toe is aangelegd door bedrijf.

PS ik gebruik de paarse cat 5e utp kabel.

Reputatie 7
Badge +20

Dan zit de bekabeling allemaal goed, evenals de switch. Mag ik vragen welk menu je hebt? Heb je nog het oude menu of al het nieuwe menu

Want het zijn alleen de witte 4K kastjes toch? Die hebben ook al een reset gehad? Ik zat even terug te lezen, maar ik twijfel. 

De 4K kastjes hebben ook al een reset gehad.

Daarbij hebben we wel nog het oude menu, maar denk persoonlijk dat de oorzaak bij de V10 licht of aan de glasvezel kastje.

Reputatie 7
Badge +20

Als het bij modem zou liggen zou je verwachten dat alle ontvangers problemen geven. Nu zijn het enkel de 4K ontvangers geef je aan. Hier heb ik dan ook melding voor gemaakt bij de Technische Dienst, zij gaan het verder onderzoeken en zullen naar verwachting snel contact met je opnemen. Ik hoor daarna graag weer van je. 

PS nu nog mijn zoon blij maken met het internet?

Reputatie 7
Badge +20

Dat gaat over de Xbox? Hij ervaart nog steeds problemen? Of alleen de melding dat het slecht is? In ieder geval als je nog problemen ervaart kun je dan een winMTR trace naar de Xbox live server doen? Ben wel benieuwd wat daar uit komt. 

 

|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                                 VRV9517 -    8 |  500 |  464 |    0 |    1 |   54 |    1 |
|                         195.190.228.114 -    8 |  502 |  464 |    1 |    5 |   53 |    6 |
|                   No response from host -  100 |   94 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|          asd2-rou-1022.NL.eurorings.net -    8 |  504 |  464 |    3 |    7 |   76 |    7 |
|          asd2-rou-1043.NL.eurorings.net -    9 |  505 |  464 |    3 |    6 |   51 |    4 |
|         ae9.edge3.Amsterdam1.level3.net -    8 |  502 |  464 |    3 |    6 |   53 |    4 |
|          ae-1-8.bar1.Dublin1.Level3.net -    9 |  508 |  464 |   21 |   24 |  105 |   23 |
|                         213.242.106.234 -    9 |  507 |  464 |   20 |   23 |   75 |   21 |
|                          159.153.72.252 -    9 |  505 |  464 |   19 |   22 |  178 |   20 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

het gaat idd over de Xbox zie de resultaten hierboven.

Reputatie 7
Badge +20

De meting is stabiel. Behalve dan dat er vanaf het begin af aan al packet loss is. Hier zou je normaal gepsproken prima mee gunnen gamen. Alleen bij split second games zou het nog wel een roet in het eten willen gooien. Omdat de packet loss al gelijk vanaf het begin voorkomt is het iet in jouw thuisnetwerk wat niet lekker loopt. Ook kan het een foute instelling / test parameter in winMTR zijn. Verder kom ik ook niet. @SjorsK kun jij hier nog iets meer over zeggen misschien?

Reputatie 7
Badge +16

Om het probleem zo makkelijk mogelijk te achterhalen lijkt het mij verstandig om het netwerk tijdelijk zo simpel mogelijk in te richten voor een meting.

Kan je een computer direct aansluiten op het modem en kijken of het dan een stuk stabieler wordt met een meting uitvoeren? 

Heb je het probleem alleen met die specifieke games of ook met bijvoorbeeld google (Ik raad je dus ook aan om een test met Google uit te voeren). 

Kan je vervolgens screenshots van beide metingen posten. 

 

 

Wat achtergrond van het doel:

  • Ik wil evt. problemen met de netgear router uitsluiten, dit kan door deze router buiten beschouwing te laten. 
  • Ik wil weten of er mogelijk een fout zit aan de kant van KPN (Denk aan een defect modem of de lijn aan de andere kant). 
  • Ik wil weten of er eventueel een routing issue.

Hallo allemaal, vorige week een nieuwe modem gekregen had de v10 en kreeg weer een v10 alle problemen bleven hetzelfde, in een telefonische gesprek met iemand van de technische dienst de modum nogmaals gewisseld nu voor de nieuwe 12. En tot mijn verbazing geeft er op de Xbox totaal geen problemen meer, maar als ik via Google meet heb ik nog wel 100% packet lost maar daar geen last van. Zie foto van gegevens xbox

 

Reputatie 7
Badge +20

Dus alles werkt nu zoals het hoort. Heel fijn. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.