Beantwoord

Melding bij koppelen Philips luchtreiniger: gebruik van onveilige netwerken wordt voorkomen door beveiligingsbeleid

  • 13 January 2022
  • 16 reacties
  • 305 keer bekeken

Ik heb een nieuwe gecombineerde luchtreiniger/-bevochtiger van Philips gekocht die op afstand met wifi te bedienen is 3829/10. Maar…..het apparaat kan niet gekoppeld worden met als melding ‘gebruik van onveilige netwerken wordt voorkomen door beveiligingsbeleid’. Wat wordt daarmee bedoeld?

 

Nu lees ik soms dat dat komt doordat apparaten voornamelijk op 2,4 Ghz netwerken draaien en een dualband router (ik heb nu de V10 van KPN met glasvezel) niet zouden pruimen omdat die ook 5,0 Ghz signalen uitzend. Van een andere klant lees ik dat je de modem tijdelijk uit zou moeten schakelen en daarna weer IN. Maar wat is wijs om te doen qua stappen?

 


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door PaulValk 17 January 2022, 21:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Juist met de v10 zou dat probleemloos moeten kunnen want dat is het enige modem waarop je de 2.4 en 5 ghz band kan splitsen. uiteraard ook een andere naam geven. Tenzij je super wifi's of experia wifi's hebt dan gaat het allemaal net niet. Of heb je de v10A?

Reputatie 7
Badge +24

U heeft deze melding nog nooit eerder gezien? Dit lijkt op een melding van Android zelf. Niet van de app.

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien 'Veilige WiFi' op uw Samsung toestel ofzo? Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik kwam het tegen toen ik er op googlede:

https://www.seniorweb.nl/artikel/openbare-wifi-beveiligen-met-android

Nee

Ik beschik over v10 modem beneden 3b 2 superwifipunten boven

Reputatie 7

De oorzaak ligt in het feit dat de Android telefoon verbinding gaat maken met het onbeveiligde (open) wifi netwerk van de luchtzuiveraar. Via deze tijdelijke wifi verbinding wordt de luchtzuiveraar dan geconfigureerd zodat hij daarna op met het gewone wifi netwerk verbonden zal worden.

Reputatie 7
Badge +24

De oorzaak ligt in het feit dat de Android telefoon verbinding gaat maken met het onbeveiligde (open) wifi netwerk van de luchtzuiveraar. Via deze tijdelijke wifi verbinding wordt de luchtzuiveraar dan geconfigureerd zodat hij daarna op met het gewone wifi netwerk verbonden zal worden.

Dat denk ik ook. Maar het lukt wel gewoon denk ik. Want op het plaatje zie je 3 groene bolletjes met vinkjes er in. Alleen het 4de bolletje komt niet. Dat blijft een draaiend cirkeltje. Beetje moeilijk te zien achter die alert. Maar ik vermoed dat de luchtzuiveraar het niet lukt om de verbinding met de SuperWiFi's te maken.

Opmerkelijk omdat meer apparaten via ditzelfde principe werken (draadloze speakers,  thermostaat), dwz tijdelijk wifi signaal van apparaat en daarna met eigen netwerk modem.

Nb beneden, waar luchtzuivering staat, heb ik 2 kleine vierkante experia boxjes via kabel vanuit hoifdmodem garagekast staan. Deze 2 fungeren niet als router maar als versterker. Boven op 1e verdieping staan 2 superwifi punten waarvan 1 (natuurlijk) permanent met een vaste UTP kabel vanuit modem naar boven getrokken 

 

Reputatie 7
Badge +24

Nb beneden, waar luchtzuivering staat, heb ik 2 kleine vierkante experia boxjes via kabel vanuit hoifdmodem garagekast staan. Deze 2 fungeren niet als router maar als versterker.

Zien die er zo uit?

 

Reputatie 7

Gebruik je een Samsung telefoon?

Zo nee, welk merk dan wel?

Ja, dat zijn ze.

Mijn telefoon is een samsung galaxy s21 plus.

Reputatie 7

Mijn telefoon is een samsung galaxy s21 plus.

Je bent niet de einige die tegen dit fenomeen aangelopen is.

De "oplossing" daar is een beetje vaag immers het werkte ineens weer nadat de Experia/KPN Box van stroom gehaald was.

Heb ik geprobeerd  werken even maar daarna zat de app weer op slot.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heb ik geprobeerd  werken even maar daarna zat de app weer op slot.

 

Het werkt dus wel even? 😳 Wat bedoelt u daar mee? Kunt u dat wat nader omschrijven? Krijgt u echt duidelijk even verbinding met dat ding?

Daarmee bedoel ik dat in eerste instantie de app het apparaat vond maar daarna je niets met de app kon doen om via de app de instellingen van het apparaat aan te passen.

DOORBRAAK,

Vandaag,  17 januari ontving ik onderstaande email (en het bleek de oplossing te zijn!!)

Dear Sir/Madam,

We recently released new version of the purifier’s Wi-Fi firmware. This version can fix some known connection stability issues. And this version supports WPA2/WPA3 and WPA3 now, please delete your device from the app and pair it again after updating. Please follow below steps to upgrade the firmware:

• Turn off your purifier and unplug from the power outlet.
• Wait 30 seconds and plug your purifier back in the power outlet.
• Upgrade will automatically begin and the Wi-Fi indicator on device will flash white. It takes about 3 minutes to complete the upgrade.
• After successful upgrade, the Wi-Fi indicator on device will return to solid white.

You can check your current Wi-Fi firmware version in the email diagnostic. If you encounter any problems while using the device, please feel free to contact us.

If you feel satisfied with the use of the product, we sincerely invite you to leave a rating on Google Play / App Store, thank you very much.