Beantwoord

melding op apparaten: kan ip-adres niet vinden

  • 25 May 2020
  • 3 reacties
  • 385 keer bekeken

hallo,

situatie als volgt: in souterrain een KPN experia V10 modem. in woonkamer staat, direct bedraad vanaf de hoofdmodem, een extra router van kpn (zo'n witte op z'n kant met afgevlakte hoeken en blauwe lampjes. daar is ook de tv-set op aangesloten).

 

middels DVS650's is mijn Engenius-router bedraad verbonden op de zolder. extra AP dus boven op zolder. heeft altijd prima gewerkt met dus zijn eigen netwerk en wachtwoord, maar sinds enkele dagen krijg ik op mijn apparaten de melding dat IP-adres van de Engenius niet kan worden gevonden. signaal-indicaties geven aan dat signaal goed zou moeten zijn. iemand bekend met dit probleem?

ik heb alles uitgestekt en vervolgens de 2 DVS650-adapters gereset en met elkaar opnieuw ‘gepaard’. software op de 2 DVS650's ge-updated (bleek niet nodig, laatste versie stond erop) de Engenius compleet gereset en na tijdje weer van begin af aan alles stap voor stap weer ingeschakeld.

niets helpt tot nu toe. iemand enig idee hoe dit op te lossen? dank,

Mark

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 June 2020, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat doen de lampjes op die dvs-en? Als u die Engenius router eens loskoppeld en uitschakeld en dan een pc of laptop rechtstreeks op de dvs aansluit, heeft u dan internet? 

Hallo Nick,

lampjes op DVS-en links (aan/uit) en rechts (LAN) beide constant wit verlicht. middelste lamje met een huisje blijft onverlicht.

verder heb ik mijn pc nu direct via kabel aangesloten op de DVS en computer geeft aan onbekend netwerk en geen internet?

groet,

Mark

Reputatie 7
Badge +30

Welkom, Mark!  Dit:

lampjes op DVS-en links (aan/uit) en rechts (LAN) beide constant wit verlicht. middelste lamje met een huisje blijft onverlicht.

verder heb ik mijn pc nu direct via kabel aangesloten op de DVS en computer geeft aan onbekend netwerk en geen internet?

 

wijst er toch op dat de connectie tussen DVS en Experia Box niet ideaal is. Test de computer eens rechtstreeks op de Experia Box. In eerste instantie op dezelfde poort, en idealiter met dezelfde kabel. Werkt het dan ook niet, test dan een andere poort. Werkt dat wel, dan is de poort op de Experia Box waarschijnlijk niet goed meer. Werkt het op andere poort ook niet, test dan met een andere kabel de originele poort. Werkt dat, dan is het de kabel. 

Werkt het wel rechtstreeks aangesloten met originele kabel op originele poort, dan zit het hem toch in de DVS en/of wisselwerking tussen DVS en computer. Herkoppelen had je al gedaan zei je. Ontplug dan eens de computer, verwijder het netwerk van de computer (via netwerkcentrum) en plug dan opnieuw in.

Als het probleem blijft bestaan, wil je dan eens een command prompt openen (open je start menu, type cmd.exe en druk enter) en daar intypen ipconfig /all  gevolgd door enter. De resulterende tekst mag je hier dan plaatsen.