Beantwoord

Mijn laptop krijgt na 10 uur 's avonds geen wifi meer

  • 19 August 2021
  • 2 reacties
  • 73 keer bekeken

Een paar dagen geleden kon ik na (ongeveer?) 10 uur 's avonds nog wel met de wifi verbinden, maar in de praktijk werkte die niet. Dit was alleen het geval voor mijn laptop, andere apparaten hadden geen probleem. De dag daarna gebeurde hetzelfde. Ik heb toen het netwerkadres van mijn wifi-adapter veranderd, wat als oplossing werkte. Gewoonlijk zou deze methode een omzeiling voor “Parental Control” zijn, maar daarvan is hier geen sprake. Ik vraag me dus af wat de oorzaak was van dit probleem, en hoe ik het op een directere wijze op kan lossen. 

 

Overigens, als ik op de knop druk om stuurprogramma's (voor netwerkadapters) te updaten, staat er dat ik de nieuwste versie al heb.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 August 2021, 19:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Lijkt me als dit iedere keer rond die tijd is dat er ergens een enorme storingsbron is. Rond die tijd gaat verlichting aan, zou dat kunnen? Een industriële gebruiker in de buurt die kan storen? Motoren, zonnepanelen, magnetron? Wellicht bij de buren?

Je zou eens een ander WiFi kanaal kunnen instellen (als dat kan op je Experiabox). 
Is dit op 2.4 of 5GHz?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jaap, welkom hier. 

Is dit elke keer stipt om 10 uur? Heb je ook geprobeerd om het netwerk helemaal te vergeten en opnieuw te verbinden? Eventueel kun je ook de drivers verwijderen en opnieuw installeren. Download ze wel alvast voor je het gaat verwijderen. 

Lijkt me als dit iedere keer rond die tijd is dat er ergens een enorme storingsbron is. Rond die tijd gaat verlichting aan, zou dat kunnen? Een industriële gebruiker in de buurt die kan storen? Motoren, zonnepanelen, magnetron? Wellicht bij de buren?

Je zou eens een ander WiFi kanaal kunnen instellen (als dat kan op je Experiabox). 
Is dit op 2.4 of 5GHz?

Dit lijkt me een kleine kans aangezien andere apparaten wél goed werken op dezelfde WiFi.