Beantwoord

Mijn router in bridge modes zetten met de Experia box v10 voor een nieuw IP?

  • 6 November 2019
  • 12 reacties
  • 527 keer bekeken

Hallo,

 

Gister is mij vertelt door de klantenservices dat als jij je eigen router koppelt aan je Experia box v10 dat het mogelijk is om Bridge mode aan te zetten om vervolgens een nieuw IP te kunnen krijgen.

Ondertussen heb ik mijn router binnen en heb ik die in bridge modes gezet en gekoppeld met de Experia box v10. Alles lijkt te werken alleen nog geen nieuw IP adres gekregen?

Wie kan mij helpen en advies geven?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 November 2019, 19:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De Experiabox heeft geen bridge modus. Wel DMZ, maar dat is geen bridge modus. En een ander ip verkrijgen, dat lukt niet. Je hebt bij KPN officieel een "dynamisch" ip. Maar in de praktijk heb je gewoon altijd hetzelfde ip, dat veranderd nooit. Ook niet door een 2de router achter de Experiabox te plaatsen of door de Experiabox te vervangen door een andere router. Je kunt hier op forum of telefonisch vragen om een ander ip, maar dat is nutteloos. Je krijgt gewoon geen ander ip.

Die medewerker die u gesproken heeft, was dat er wel echt 1 van KPN? En niet van Ziggo? Want hetgeen deze aan u verteld heeft, dat klopt voor Ziggo wel ja... Maar niet voor KPN.

De Experiabox heeft geen bridge modus. Wel DMZ, maar dat is geen bridge modus. En een ander ip verkrijgen, dat lukt niet. Je hebt bij KPN officieel een "dynamisch" ip. Maar in de praktijk heb je gewoon altijd hetzelfde ip, dat veranderd nooit. Ook niet door een 2de router achter de Experiabox te plaatsen of door de Experiabox te vervangen door een andere router. Je kunt hier op forum of telefonisch vragen om een ander ip, maar dat is nutteloos. Je krijgt gewoon geen ander ip.

Die medewerker die u gesproken heeft, was dat er wel echt 1 van KPN? En niet van Ziggo? Want hetgeen deze aan u verteld heeft, dat klopt voor Ziggo wel ja... Maar niet voor KPN.

Experia box heeft inderdaad geen bridge modes maar de router die ik er extra bij heb gekocht wel en die heb ik dus gekoppeld aan de Experia box. En ja dit heeft een man van de klantenservice van KPN mij vertelt gister middag :). Een nieuw ip krijgen is mij paar maanden terug gelukt door naar mijn eigen adres te verhuizen dus onmogelijk is het zeker niet! Alleen willen ze dit niet nogmaals voor mij doen. Daarom zoek ik in deze richting een oplossing en ze zeggen dat het met Bridge mode zou moeten kunnen.

Reputatie 7
Badge +24

Ja als u verhuist, dan krijgt u een ander ip ja :joy:  maar anders niet dus.

Reputatie 7
Badge +24

Hi A, welkom hier. 

Waarom wil je precies een nieuw IP adres? Het kan inderdaad niet, maar misschien kunnen we met je meedenken. 

Ja als u verhuist, dan krijgt u een ander ip ja :joy:  maar anders niet dus.

Alweer 2 zielen 1 gedachten. Geef me die hoge 5!! :hand_splayed_tone1:

Reputatie 7
Badge +24

:hand_splayed:

Hi A, welkom hier. 

Waarom wil je precies een nieuw IP adres? Het kan inderdaad niet, maar misschien kunnen we met je meedenken. 

Ja als u verhuist, dan krijgt u een ander ip ja :joy:  maar anders niet dus.

Alweer 2 zielen 1 gedachten. Geef me die hoge 5!! :hand_splayed_tone1:

Hallo! Wij hebben een YouTube kanaal hier thuis met 50.000 volgers bijna en daardoor proberen ze ons te pakken omdat ze dat stoer vinden. KPN heeft opnieuw een uitzondering gemaakt om voor de laatste keer een verhuizing in gang te zetten. Als ze ons ip in de toekomst weer krijgen. Hoe zal dit dan opgelost kunnen worden? Wij hebben ons proberen zo goed mogelijk te beveiligen nu en wij hopen dat het niet nog een keer gebeurd. Maar het is nooit zeker.

Wat zou dan de oplossing zijn dan?

Hoi @A. Born . Ondervind jij hinder van DDOS aanvallen?  Als het belangrijk is dat je ip adres afgeschermd blijft, is het raadzaam om consequent met een VPN te werken. Daarnaast moet je heel zorgvuldig omgaan met je gegevens en waar je deze deelt.  Een verhuizing is nogal een omslachtige manier maar helaas hebben we bij KPN geen proces dat jou makkelijk aan een nieuwe Ip adres helpt. 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. 

Hallo @A. Born , wat zeggen de logs in de V10? Staan daar geregistreerde (pogingen tot) aanvallen in?

En, zo ja, welke aanvallen dan precies?

 

Reputatie 7
Badge +24

Wij hebben een YouTube kanaal hier thuis met 50.000 volgers bijna en daardoor proberen ze ons te pakken omdat ze dat stoer vinden. 

Als je upload of streamt naar YouTube, dan maakt je dus verbinding rechtsreeks naar YouTube. Niet naar je kijkers. Je kijkers maken ook verbinding met YouTube, en niet rechtsreeks naar jou. Het is volgens mij via YouTube onmogelijk dat men achter je ip komt. Want er is geen rechtstreekse verbinding. 

Dat men achter je ip komt, dat moet dus via een andere weg gebeuren. Game je ook ofzo? Want dan moet je dat dus via een VPN gaan doen.

Reputatie 7
Badge +24

Verhuizen terwijl je op hetzelfde adres blijft wonen? Is dat waar hier in dit topic over gesproken word? Begrijp ik dat nou goed? :dizzy_face:

Wij hebben een YouTube kanaal hier thuis met 50.000 volgers bijna en daardoor proberen ze ons te pakken omdat ze dat stoer vinden. 

Als je upload of streamt naar YouTube, dan maakt je dus verbinding rechtsreeks naar YouTube. Niet naar je kijkers. Je kijkers maken ook verbinding met YouTube, en niet rechtsreeks naar jou. Het is volgens mij via YouTube onmogelijk dat men achter je ip komt. Want er is geen rechtstreekse verbinding. 

Dat men achter je ip komt, dat moet dus via een andere weg gebeuren. Game je ook ofzo? Want dan moet je dat dus via een VPN gaan doen.

We weten waar het probleem zat en dat is al opgelost en gedicht. Wij gebruiken altijd 24/7 een goed betaalde VPN van OVH. Wij gaan er vanuit dat ze ons ip niet nog eens kunnen pakken. Maar wat als dat wel gebeurd? Wat moet ik dan doen? Wat houd de ddos protectie in bij KPN? Wordt dit ondersteunt?

Hoi @A. Born Het korte antwoord is: Neen. Als jouw ip het mikpunt is van een DDos, is dit een criminele activiteit. Helaas zal dit geen prio hebben bij justitie maar aangifte is wel gewenst. KPN kan er weinig tot niets tegen doen.   Als de overlast aanhoud is een ander ip vaak de enige oplossing. ( zoals jij zelf al hebt ondervonden)

Advies is dus: Zorg dat je IP nooit uitlekt.