Vraag

Minecraft port forward werkt niet

• 28 november 2018
  • 3 reacties
  • 207 keer bekeken

Ik probeer een Minecraft server te hosten. Ik kan joinen, maar mijn vrienden niet. hun krijgen diverse fout meldingen. ik heb de Minecraft port op 25565 (aangezien dat wordt aangeraden). mijn IP is static. de server is opgesteld zo als dat zou moeten. het enigste wat misschien fout zou zijn is de instellingen in mijn router. alleen in zou zelf niet weten wat ik zou moeten aan passen daar aan.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Swun, welkom op het forum! Ik zie niet direct een fout in deze instellingen. Je hebt het IP-adres weggeblurd, dat is niet per se nodig bij interne IP-adressen. Weet je zeker dat het IP-adres van de PC overeenkomt met dat IP-adres? Als je net een DHCP bind hebt gemaakt moet je de PC of Experia Box even opnieuw opstarten, of de kabel er even uit en in halen. Op de computer kun je via de opdrachtprompt ipconfig intypen om het huidige IP-adres te achterhalen.

Als dit allemaal goed is kan een firewall de verbinding ook nog blokkeren. Minecraft gebruikt standaard poort 25565, als je dat niet hebt aangepast zal dat goed staan.
Het IP is van mijn PC, omdat hij daar op runt. De firewall blokkeert hem niet, omdat ik een speciale optie heb aangemaakt waardoor hij er door heen kan gaan. Het aan en uit zetten van mijn router heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik morgen even proberen. Als vast bedank
Reputatie 7
Badge +28
Heeft dat nog geholpen? Zo niet ben ik benieuwd of je nog een andere router in het netwerk hebt, dat zou ook invloed kunnen hebben.

Reageer