Beantwoord

Minecraft Portforwarding werkt niet mee V10 Router

  • 12 July 2019
  • 3 reacties
  • 116 keer bekeken

Badge
Hallo

Ik heb sinds vandaag een PC aan me router aangesloten (Bekabelt) En er een vast IP Van gemaakt. En de poort 25565 open gezet in de router waar het IP Adres van die PC in staat. Maar dan start ik me Minecraft server op dan kan ik nogteeds alleen via het lokale IP adres in me server. En het IP vanaf buiten werkt dus niet

Heeft iemand een oplossing?
Alvast Bedankt
icon

Beste antwoord door wjb 12 July 2019, 17:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Laat de PC het IP adres krijgen van de DHCP server en maak een DHCP binding zodat het IP adres niet meer zal wijzigen. Laat de port-forwarding van poort 25565 naar dit IP adres wijzen.
Werkt het nu wel?

Van buitenaf moet je natuurlijk wel het publieke/WAN IP adres van de Experia Box gebruiken.
Badge
Laat de PC het IP adres krijgen van de DHCP server en maak een DHCP binding zodat het IP adres niet meer zal wijzigen. Laat de port-forwarding van poort 25565 naar dit IP adres wijzen.
Werkt het nu wel?



Oke, dan bedoel je: DHCP start IP Adres? Dat is bij mij 192.168.2.1 en dat heb ik dus ook in de port forwarding gezet. En dus in de pc. Maar nog steeds het probleem.
Reputatie 7
Nee, je zet in de PC dat hij zijn IP adres van de automatisch van de DHCP server krijgt.
Op de PC zelf stel je dus geen IP adres in.
Vervolgens ga je een DHCP binding maken op Experia Box voor het IP adres die jouw PC dan gekregen heeft. Die zal je dus op de Experia Box in de cliënt list op moeten zoeken.

Zie ook de paragraaf "Geef een apparaat een vast IP (DHCP Binding)" in dit topic (klik).

Reageer