Beantwoord

Minecraft server met experia box V10

• 25 februari 2017
  • 6 reacties
  • 1267 keer bekeken

Hallo,

Ik heb problemem met het port-forwarden van mijn minecraft server met de Experia Box V10.

Weet iemand hoe zit moet. Ik heb bij deze router de ZTE H369A, op internet is hier niks over te vinden en krijg ik alleen een oudere versie die nu niet meer werkt.

Met vriendelijke groet,

Justin Hoek
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 26 februari 2017, 11:05

Hoi,

Ik heb inderdaad voor Aangesloten apparaten gekozen. Als je een IPv4 adres wilt invullen kan je die optie gewoon selecteren. Persoonlijk vind ik het handiger om Aangesloten Apparaten te gebruiken, dan kun je namelijk direct het apparaat aanklikken.

Het juiste IPv4 adres vind je inderdaad via IPConfig. Staat bij zowel Draadloos LAN als Ethernet Adapter voor LAN een IP adres? Als dit het geval is dan is het verstandiger om WiFi uit te zetten (je bent anders namelijk op 2 manieren verbonden met het netwerk).
Als je computer bekabeld verbonden is dan kies je het IP bij de Ethernet Adapter voor LAN-verbindingen en als je hem via WiFi verbonen hebt dan kies je voor het IP bij de Draadloos LAN-adapter

Het IP begint hoogstwaarschijnlijk met 192.168.2.

Laat je weten of het gelukt is?

Robin
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heb je wel gezocht? http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#M42163

Als het niet lukt, zeg dan even waarom je denkt dat het mis gaat en waar het mis gaat.

Succes!

Robin
Reputatie 7
Badge +22
Hoi ItsMeJustin, IkBenOokJustin 😉 Leuk dat je het forum gevonden hebt en deze vraag stelt!

Heb je de link van Robin al gevolgd? Daar wordt uitgebreid uitgelegd hoe je port-forwards instelt op de V10. Mocht het met die uitleg nog niet lukken, laat het dan inderdaad weten. Dan helpen we je verder 🙂
Hallo Robin en Justin,

Dank jullie wel voor het antwoord.

Maar bij het voorbeeld gebruikt die persoon Aangesloten Apparaten, Ik wil juist een IP-Adres gebruiken, maar welk IPv4 adres moet ik gebruiken, Ik ben al naar cmd gegaan en ipconfig ingetypt. Dan komen er 2 IPv4 adressen te staan, Ethernet Adapter voor LAN-verbindingen en Draadloos LAN-adapter voor draadloze verbindingen. Ik denk de laatste maar weet het niet zeker.

-Justin
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik heb inderdaad voor Aangesloten apparaten gekozen. Als je een IPv4 adres wilt invullen kan je die optie gewoon selecteren. Persoonlijk vind ik het handiger om Aangesloten Apparaten te gebruiken, dan kun je namelijk direct het apparaat aanklikken.

Het juiste IPv4 adres vind je inderdaad via IPConfig. Staat bij zowel Draadloos LAN als Ethernet Adapter voor LAN een IP adres? Als dit het geval is dan is het verstandiger om WiFi uit te zetten (je bent anders namelijk op 2 manieren verbonden met het netwerk).
Als je computer bekabeld verbonden is dan kies je het IP bij de Ethernet Adapter voor LAN-verbindingen en als je hem via WiFi verbonen hebt dan kies je voor het IP bij de Draadloos LAN-adapter

Het IP begint hoogstwaarschijnlijk met 192.168.2.

Laat je weten of het gelukt is?

Robin
Harstikke bedankt Robin! Ik wou jouw reactie al beste reactie benoemen maar klikte per ongeluk de verkeerde aan.. Sorry, Maar harstikke bedankt en een fijne dag!

-Justin
Reputatie 7
Badge +22
Mooi dat het is opgelost, Justin! Ik heb nu de reactie van Robin als beste antwoord gemarkeerd :)

Rest mij niets anders dan je veel speelplezier te wensen!

Reageer