Vraag

Minecraft server opstellen lukt niet. (H368N) Portforwarding

  • 30 May 2019
  • 7 reacties
  • 314 keer bekeken

Ik probeer al een hele tijd een minecraft server op te stellen met port forwarding. Helaas krijg ik bij canyouseeme.org een error dat de port niet bereikbaar is.

wat ik heb gedaan:
-inloggen op de router
-naar applicaties
-nieuwe applicatie toegevoegd bij port forwarding
-alle poorten op 22565 gezet (default poort minecraft server)
-terug naar port forwarding en dan de applicatie toevoegen op het IPv4 adres die ik heb verkregen bij het cmd --> ipconfig
-gekeken bij DMZ Host en daar ditzelfde IPv4 adress toegevoegd en het vinkje bij Enable IPv4 aangezet
-gekeken bij UPnP IGD of daaar het vinkje aanstond (wat zo was)

-daarna op mijn computer firewall exeptions toegevoegd bij TCP en UDP poort 25565

toen ik de server startte en keek of de poorten bereikbaar waren kreeg ik een error...

gegevens van de router:
Model H368N
Serial Number ZTEEG53EAJ00521
Hardware Version V1.02
Software Version V1.01.00T10.3
Boot Loader VersionV1.01.02

als er verder nog gegevens nodig zijn hoor ik dat graag
bij voorbaat dank 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Jorit, welkom! Wat gebeurt er, los van de canyouseemee error als je daadwerkelijk met de server wilt verbinden?

Qua instellingen, ik weet er ook niet alles van, maar ik vermoed dat je bij DMZ Host niets had hoeven te doen. Zou je dat eens kunnen weghalen en opnieuw proberen?
Beste Erik,

Bedankt voor je antwoord.
Nadat ik bij de DMZ host alles heb uitgezet kon ik nog steeds niet verbinden.
in minecraft krijg ik de error:
io.netty.channel.abstractchannel$annotatedconnectexception connection timed out
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie in je originele bericht dat je aangeeft in de Experia Box een port forward te hebben gezet naar 22565, en vervolgens bij exceptions heb je 25565. Zit daar een typefout in een van die twee, of heb je ze daadwerkelijk (per ongeluk) verkeerd gedaan?

Heb je verder nog apparaten in je netwerk thuis, routers, switches, dat soort? Zo ja, welke? En hoe zit alles dan aan elkaar verbonden?
ja dat is een typefout, dit hoort 25565 te zijn.

Aan de modem zit een router, met deze router is de computer verbonden.
Ik heb gezorgd dat mijn pc waarop de server staat altijd het ip heeft 192.168.0.99
andere routers en switches heb ik volgensmij niet verbonden met de modem.
Reputatie 7
Badge +30
Kun je de computer eens rechtstreeks met de Experia Box verbinden en dan kijken of de forward werkt? Zo ja, dan zit het probleem hem ergens in de router. Dan zul je daar waarschijnlijk nog instellingen in moeten aanpassen. Maar hoe dat dan moet, daar kan ik helaas niet bij helpen. Of je zou dan kunnen overwegen (afhankelijk van waar je die router nog meer voor gebruikt) om hem te vervangen door een switch of een specifiek access point als het om wifi gaat.
Nee direct verbinden helpt helaas niet. Raad je dan aan om tussen de router en de computer een switch te doen, of direct met de computer een switch?
Reputatie 7
Badge +30
Als direct verbonden met de Experia Box het ook niet werkt, dan heeft een switch ertussen ook niet zoveel zin. Maar, voor de volledigheid, dan zou ik gezegd hebben Switch op de Experia Box en dan router en computer beide op de switch.

Kun je checken of je instellingen overeenkomen met hoe Robin ze hier beschrijft?