Beantwoord

Minecraft Server Portforwarden

Hallo,

Ik heb de KPN Experia Box v8
Ik heb de poort 25565 (van Minecraft) open gezet.
Alleen andere kunnen nog steeds niet joinen.
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 5 juni 2017, 11:29

Maar is het IP nu ineens 192.168.2.8 of is het nog steeds 192.168.2.58 en staat het verkeerd in je screenshot?

Als het goed is kun je op je eigen PC verbinden met 192,168.2.58 en als je de port mapping aanpast naar 192.168.2.58 dan kunnen anderen ook met je extern IP verbinden.

192.168.x.x adressen hoef je overigens niet onleesbaar te maken. Deze adressen zijn alleen binnen jouw netwerk te bereiken.

PS je kan je IP "vast" maken door het vinkje static aan te zetten in de DHCP Table op de Experiabox (onder START - LAN)

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Waar begint het IP mee wat die anderen gebruiken?
Werkt het op een andere computer binnen je netwerk wel met het interne IP?
Heb je screenshots van die forwardings?
Ik ben nu niet thuis ik zal morgen de rest antwoorden, maar ik weet wel dat ik met localhost zelf wel kan connecten met de server. En ik doe het nu via Hamachi alleen daar wil ik vanaf. Maar met hamachi kunnen andere mensen wel op de server.
Ik heb mijn vriend twee ip adressen gegeven. Een begint met 192 en de andere begint met iets van 86. Maar allebij werkten ze niet, ik zal morgen het preciese ip adres geven

Bedankt voor de snelle reactie
Reputatie 7
Badge +30
Dat precieze 86 IP heb ik niet nodig, die 192 is wel handig zodat die vergeleken kan worden met de screenshots, als je die ook kan plaatsen.

Kan je ook proberen om met dat 192-adres te verbinden?
Dit is het precieze IP adres: 192.168.2.58

Zelf kan ik wel met het IP adres: 192.168.2.58:25565 verbinden, maar anderen niet.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je ook een screenshot van die forwarding? Ik vermoed dat hier dan iets fout gaat.

Staat de poort wel goed? Staat ie wel op TCP? Staat je IP Adres wel goed in die forwarding? Is die forwarding wel geënabled?
Dit is de screenshot.
Ik heb perongeluk een beste antwoord aangeklikt

*Admin: 'beste antwoord' weer ongedaan gemaakt
Reputatie 7
Badge +30
Maar, haal hem hier 'es weg en zet hem onder Port Mapping
Daar had ik hem eerst alleen staan. Maar toen deed hij het ook nog niet.
Reputatie 7
Badge +30
Daar had ik hem eerst alleen staan. Maar toen deed hij het ook nog niet.Kan je hem daar eens heenzetten en een screenshot plaatsen?
Port Mapping
Zou het kunnen dat mijn IP adres steeds veranderd?
Reputatie 7
Badge +30
Maar is het IP nu ineens 192.168.2.8 of is het nog steeds 192.168.2.58 en staat het verkeerd in je screenshot?

Als het goed is kun je op je eigen PC verbinden met 192,168.2.58 en als je de port mapping aanpast naar 192.168.2.58 dan kunnen anderen ook met je extern IP verbinden.

192.168.x.x adressen hoef je overigens niet onleesbaar te maken. Deze adressen zijn alleen binnen jouw netwerk te bereiken.

PS je kan je IP "vast" maken door het vinkje static aan te zetten in de DHCP Table op de Experiabox (onder START - LAN)
Ik kwam er inderdaad ook achter dat het een ander IP adres is. Ik denk dat dat komt doordat ik die poort al best wel lang geleden heb open gezet. En waarschijnlijk is dat IP nu weer veranderd. Maar welk IP adres moet ik nou precies invullen in de port mapping? En welke moet ik aan mijn vrienden geven die de server willen joinen?
Ik heb dat gedaan alleen als ik naar www.yougetthesignal.com ga dan zegt hij dat de poort dicht is
www.yougetsignal.com *
Dankjewel! Het werkt nu! Ik heb het getest en andere mensen kunnen nu de server joinen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik had gisteren niet zo veel tijd om te reageren, vandaar dat ik niet antwoorden. Maar fijn dat het werkt!

Robin

Reageer