Vraag

Misbruik van uw internetverbinding

  • 29 March 2019
  • 12 reacties
  • 843 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Hoi,

Ben vanmorgen een tijdje met internet (wel tv) offline geweest(werd in quarantaine geplaatst).
Er zou dus 'Misbruik van uw internetverbinding' zijn gemaakt!?

--- Dit stond in het mailtje van abuse (@kpn.com dit adres hier nu niet volledig ingevuld)
Wat is er aan de hand?
Vanaf uw internetverbinding kan door kwaadwillenden in korte tijd veel data naar andere internetgebruikers worden gestuurd. Met deze vloedgolf aan data kan men de internetverbinding van een andere internetgebruiker vrijwel geheel platleggen.
---

Wel heb ik sinds een paar dagen een NAS online staan.
Heeft iemand een idee??
Alles is hier verder veilig, ik kom nooit op rare sites, heb Kaspersky up to date!!

12 reacties

Reputatie 7
Wat is het merk en type van die NAS?
Gebruik je UPnP om services van die NAS beschikbaar te stellen op internet?
Zo ja, zet die uit, je hebt met UPnP mijns inziens te weinig controle over de beschikbaar gestelde poorten.
Reputatie 5
Badge +4
@wjb Het is een Synology DS418play.
UPnP zegt mij niets dus zal het ook wel niet zijn ingesteld.
Waarschijnlijk ligt het aan de 'ingeschakelde' mailserver op de NAS.
Veel providers 'lusten' dat niet.... dus maar uitgeschakeld.
Reputatie 7
Ik heb jaren een eigen mailserver operationeel gehad op mijn Synology NAS en KPN heeft daar geen enkel probleem mee. Dat mogen ze ook niet vanwege de telecommunicatiewet.
Ik ben toch heel benieuwd welke services jij allemaal beschikbaar stelt.
Dat UPnP je niets zegt maakt mij een beetje "nerveus" want dat betekent ook dat het wellicht wel actief is. Dat is toch wel even iets om te gaan controleren.
Reputatie 5
Badge +4
@wjb Ik wil mijn 3 webshops er op laten draaien.
Ze staan er al wel op(met hulp van mijn 'oud' hoster) en verder zie de bijlage.

En wat wil je met de bijlage aantonen?
Reputatie 5
Badge +4
@Casey Ik denk niet dat ik daar op ga reageren!!
Hoe denk he hulp te krijgen als je niet op vragen wilt reageren?
Reputatie 7
Staat UPnP aan op jouw Experia Box?
Zo nee ... mooi.
Anders ...
Heb je een playstation?
Zo nee, zet UPnP uit op de Experia Box.
Zo ja, zorg dat er vanuit de Synology geen gebruik gemaakt wordt van UPnP.
Reputatie 6
Badge +8
Nog een vraag die ik mis: Kan het zijn dat je de NAS in DMZ van de router hebt geplaatst om hem bereikbaar te maken van buitenaf?

Als je dat doet dan gaat er allerlei intern netwerkverkeer ook naar buiten en dat is niet de bedoeling en daar let KPN Abuse streng op.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Spacestar, Ik kan mij voorstellen dat je hier raar van opkijkt. Heb je wel contact gehad met KPN Abuse en heb je jouw vragen ook aan mijn collega's van Abuse gesteld?
Reputatie 5
Badge +4
@wjb Geen PS en UPnP staat niet aan.
@Hsd Dat zou het probleem kunnen, volgens mij is dat aangezet. (met hulp)
Zal kijken of diegene dit weer kan uitschakelen. Bedankt voor de tips...
Reputatie 6
Badge +8
Het is veel beter om alleen heel specifiek die poorten die je nodig hebt voor toegang van buitenaf open te zetten middels port-forwarding. Het is absoluut onveilig om een NAS in DMZ te zetten, alhoewel veel mensen dat doen omdat het “makkelijk” is.

Er is een heel goed help artikel van Synology dat heel goed aangeeft welke poorten je voor welke functie moet openzetten.

Reageer