Beantwoord

mobiel koppelt met slechts een superwifipunt

  • 21 May 2020
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Sinds een paar dagen webben we twee superwifipunten. Aangesloten en ingesteld conform aanwijzingen. Alle wifi-apparaten doen het er prima mee behalve mijn Samsung A50. Regelmatig krijg ik melding 'verbonden zonder internet'  of moet ik het wachtwoord van de experia invoeren. Invoeren daarvan werkt altijd en vaakt ook wifi van de A50 uit en weer aan zetten. Maar dat is uiteraard niet de bedoeling.

Net ontdekt dat mijn mobiel alleen gekoppeld is en blijft aan een superwifipunt, de ene die niet aan de experiabox (bedraad) vast zit. Waar ik ook in huis ben: hij blijft aan de onbedrade gekoppeld of heeft geen wifiverbinding. Wie weet raad en nog liever: een oplossing?

icon

Beste antwoord door Tanoor 22 May 2020, 09:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hier ook vergelijkbare problemen gehad met A50 gehad, maar dan met de Experia wifi.

wat je kan proberen:

Op de A50 in de wifi instellingen je netwerk vergeten; 

Inloggen op de super wifi en de A50 verwijderen in apparaten status;

Op de A50 opnieuw de wifi instellen.


Als dat niet helpt:

Op de A50 een reset van de netwerkinstellingen;

Inloggen op de Super wifi en een herstart via Systeem;

Op de A50 opnieuw de wifi instellen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Bas Apeldoorn , welkom op het forum! Het lijkt erop dat jouw A50 dan niet actief switcht naar het andere toegangspunt. Dat zou normaal gesproken eigenlijk wel moeten, omdat de toegangspunten een mesh netwerk opzetten waarbinnen roaming plaatsvindt. Alleen, toestellen hebben zelf ook nog wat in de melk te brokkelen in dit soort situaties. Voor wat meer informatie hoe dit werkt, zie dit bericht. Zolang jouw Superwifi punten zelf goed werken, en het met andere apparaten goed gaat, is er niet iets dat wij hieraan kunnen doen. Wat voor een mobiel kan helpen om hem te forceren over te gaan naar het andere wifipunt is om de wifi op je toestel even kort uit en weer aan te zetten.

Dag @Tanoor ,

Ik heb je aanwijzingen gebruikt. Helaas blijkt het niet de oplossing. Het probleem is er nog. Niettemin, dank voor je tip.

Hoi @Erik_ ,

Dank voor het meedenken. Idd denk ik ook dat het aan mijn telefoon ligt. Maar toch is het gek. Iets wat ik ook heb ontdekt is dat mijn telefoon niet verschijnt in de lijst met online verbonden apparaten in de Thuis-app. Terwijl hij toch echt met Superwifi is verbonden. Is dat nog een bruikbare aanwijzing? Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Reputatie 7
Badge +30

Het kan eens voorkomen dat de app niet alles helemaal goed laat zien, qua verbonden apparaten. De app maakt daarvoor contact met de Superwifi om dat uit te lezen maar als dat niet helemaal goed lukt… Het hoofd probleem blijft denk ik dat je telefoon niet helemaal lekker lijkt te reageren op en met het mesh netwerk van de Superwifi waardoor hij zich niet voldoende laat sturen door de Superwifi. Dat is helaas niet iets waar we wat aan kunnen doen.