Beantwoord

Mobiele apparaten zien bekabelde apparaten niet

  • 17 December 2019
  • 10 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik ben recent verhuisd, na het aansluiten van al m'n computer apparatuur merkte ik dat m'n mobiele apparaten m'n Wifi netwerk niet meer herkenden. Ik zag toen dat mijn netwerk er niet meer tussen stond. Ik heb ingelogd op m'n router en alleen de naam van m'n Wifi instellingen aangepast naar m'n oude naam. Hierna vonden mijn mobiele apparaten gelijk weer m'n router ik hoefde zelfs niet in te loggen terwijl ik in het verleden m'n wachtwoord wel had veranderd. Kennelijk was m'n wifi netwerknaam vergeten maar m'n wachtwoord niet.

Ook moest ik m'n DHCP server weer opnieuw instellen. Ik heb de scope ingesteld van 192.168.2.10 tm 192.168.2.200. 

Ik zit met het volgende probleem, m'n telefoon en m'n tablet zien m'n PS4 en m'n Kodi mediaplayer niet meer. Zo zie ik niet het icoontje om m'n scherm te delen naar de PS4 op Youtube en ook kan ik m'n Yatse remote controller voor Kodi niet meer gebruiken omdat m'n mediaplayer niet gevonden kan worden. Ik kan vanaf m'n telefoon (Android) pingen naar m'n vaste apparaten en visa versa.

Ik zie op m'n router m'n mobiele apparaten staan onder “Wifi instellingen” en m'n bekabelde apparaten onder “LAN instellingen”.  Mijn mobiel heeft 192.168.2.11 en m'n PS4 192.168.2.13

Heeft iemand enig idee of er ergens instellingen in de router kunnen zitten die voorkomen dat m'n PS4 Youtube kan streamen en ik met m'n mobiele apparaten niet M'n Kodi mediaplayer kan bedienen?

Het type router is: ZTE KPN Experia Box V1.01.00T03.7

icon

Beste antwoord door appie1981 19 December 2019, 13:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoelt u met accespoint? Merk en type?

Wat bedoelt u met accespoint? Merk en type?

Ik heb de tekst verduidelijkt m'n router is een ZTE KPN Experia Box V1.01.00T03.7.

Hoi @appie1981 . Welkom op het forum.

Mag ik vragen waarom je de range hebt aangepast? En wat gebeurt er als je deze weer op de standaard setting set? 

Mijn advies zou zijn om de experiabox te resetten en alle verbindingen opnieuw op te zetten.  Dat kan vrij bewerkelijk zijn maar is vaak wel het meest praktisch.

Begin sober → alleen de experiabox . Dus al het andere loskoppelen. Resetten en vervolgens de draadloze verbindingen op je apparatuur verwijderen en opnieuw opzetten.

Daarna stuk voor stuk je bedrade verbindingen op de experiabox aansluiten.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoelt u met accespoint? Merk en type?

Ik heb de tekst verduidelijkt m'n router is een ZTE KPN Experia Box V1.01.00T03.7.

Dat is dus geen losse accespoint. Maar gewoon de Experiabox. 

Zit u met de mobiele telefoon toch niet op het gastennetwerk?

Hoi @appie1981 . Welkom op het forum.

Mag ik vragen waarom je de range hebt aangepast? En wat gebeurt er als je deze weer op de standaard setting set? 

Mijn advies zou zijn om de experiabox te resetten en alle verbindingen opnieuw op te zetten.  Dat kan vrij bewerkelijk zijn maar is vaak wel het meest praktisch.

Begin sober → alleen de experiabox . Dus al het andere loskoppelen. Resetten en vervolgens de draadloze verbindingen op je apparatuur verwijderen en opnieuw opzetten.

Daarna stuk voor stuk je bedrade verbindingen op de experiabox aansluiten.

 

Ik heb de Range aangepast omdat ik de 1e 10 adressen vrij wil houden voor apparaten met een vast ip zoals m'n NAS. 

 

Ik heb de Experiabox een factory reset gegeven vanuit de webinterface maar wat vreemd is is dat m'n custom naam van mijn Wifi terug komt en m'n mobiele apparaten gewoon weer verbinden. Dus kennelijk worden niet alle instellingen gewist. Is er een mogelijkheid om dit wel te doen?

M'n DHCP scope is wel gereset net zoals het wachtwoord van de web interface van de Experiabox. Het probleem bestaat alleen nog steeds

@Nick83 Hoe kan ik zien of m'n mobiele apparaten in het gastennetwerk zitten? Zo ziet het er op m'n Experiabox uit https://i.imgur.com/S2l4pSQ.png

 

Reputatie 7
Badge +24

Gastennetwerk heeft andere inloggegevens. Heeft u misschien het wifi netwerk van de buren in uw telefoon staan? Kan het wezen dat u daarmee verbonden bent?

Kan het zijn dat je ooit via de online tool je wifi gegevens hebt aangepast? Het lijkt er in ieder geval op dat die gegevens op onze centrale server staan. Die haalt ie dus na de reset telkens weer op. Mocht je de netwerknaam/wachtwoord aan willen passen kan dat via de service tools

Heb je UPnP ook aanstaan? Wellicht moeten er poorten open worden gezet en als je UPnP aanzet laat je dit door de apparaten zelf regelen. Je geeft wel een stukje controle uit handen dus pas hier wel mee op. 

Reputatie 7
Badge +24

"Ik heb ingelogd op m'n router en alleen de naam van m'n Wifi instellingen aangepast naar m'n oude naam. Hierna vonden mijn mobiele apparaten gelijk weer m'n router ik hoefde zelfs niet in te loggen terwijl ik in het verleden m'n wachtwoord wel had veranderd. Kennelijk was m'n wifi netwerknaam vergeten maar m'n wachtwoord niet."

Ik vindt het maar een vaag verhaal als je het mij vraagt.

Heeft u op uw nieuwe adres dezelfde Experiabox als op uw oude adres? Of heeft u een nieuw abonnement afgesloten en een nieuwe Experiabox gekregen?

Welke Experiabox hebben we het overigens over? V9? V10? Of v10a?

Ik heb het probleem eindelijk gevonden. De switch die ik beneden had liggen bleek toch een router te zijn die mijn PS4 en mediabox een ip in de range 192.168.1 gaf. Ik heb de DHCP server uitgezet en nu krijgen alle devices een 192.168.2 adres en kan ik ze ook benaderen. 

Het streamen van youtube op de PS4 lukt nog niet maar dat is minder relevant omdat ik dat bijna nooit gebruik. 

 

Bedankt voor het meedenken allen!

Gelukkig maar, @appie1981 . Blij dat je het hebt kunnen oplossen. 

Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je ons te vinden..