Beantwoord

Modem en geluid op Youtube

  • 29 August 2019
  • 23 reacties
  • 420 keer bekeken

Badge
eerste probleem: bij het afspelen op zowel kanaal 200 als in de app van youtube, heb ik een kraak geluid,,,
ik heb alles afgesloten van de tv,,zoals m'n home cinema set, versterkers noem het maar op,, kraak geluid blijft.. dit is ALLEEN op youtube,


en dan een vraag over m'n modem.

we hebben een ZTE 369A modem.

ik zie in de config meerdere apparaten staan, 2 met naam erbij (de telefoons) een met een desktop
en 2 die ik niet kan thuis brengen, hoe kan ik achter de naam van de andere apparaten komen,
je kan blijkbaar een naam aan die apparaten geven, maar als ik niet weet welke dat zijn, wordt dat een beetje moeilijk lijkt mij,,,,,

via ipconfig, krijg ik ook al niks te zien,,,,
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 September 2019, 13:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi deepfreese, welkom bij ons.

Uiteraard kijk ik dit graag voor je na. Laten we bij het begin beginnen.

eerste probleem: bij het afspelen op zowel kanaal 200 als in de app van youtube, heb ik een kraak geluid,,,
ik heb alles afgesloten van de tv,,zoals m'n home cinema set, versterkers noem het maar op,, kraak geluid blijft.. dit is ALLEEN op youtube,


Ik ben erg benieuwd naar welke tv-ontvanger je hebt. Komt dit op meerdere ontvangers voor? Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

ik zie in de config meerdere apparaten staan, 2 met naam erbij (de telefoons) een met een desktop
en 2 die ik niet kan thuis brengen, hoe kan ik achter de naam van de andere apparaten komen,
je kan blijkbaar een naam aan die apparaten geven, maar als ik niet weet welke dat zijn, wordt dat een beetje moeilijk lijkt mij,,,,,

via ipconfig, krijg ik ook al niks te zien,,,,


De naam van de apparaten die je ziet wordt in principe doorgegeven door de apparaten zelf. Een iets naïeve vraag van mijn kant misschien: je weet neem ik aan welke apparaten er in je huishouden aanwezig zijn? Eventueel kun je dit ook achterhalen op basis van het MAC-adres. Dat adres is namelijk altijd uniek. Of begrijp je vraag verkeerd?

Ik hoor graag van je.
Badge
ik neem aan dat de experia 10 is....
ik bedoel,,,dit is KPN stuff dus,,,
hij zit achter de schouw en zo
Reputatie 7
Badge +24
ik neem aan dat de experia 10 is....
ik bedoel,,,dit is KPN stuff dus,,,
hij zit achter de schouw en zo


Ik kan met dit antwoord niet extreem veel. Is het een idee om anders even met ons te bellen? Het gratis nummer is 0800 0402. Anders hoor ik nog altijd graag een antwoord op mijn vragen hierboven en je ingevulde profiel. 🙂
Badge
hwhahahwhw nou komt ie aan he....

zte experiabox v10
zxhn h369a

wat ik al geprobeerd heb:
reset modem\alles los gekoppeld,alleen de speakers van de tv, dus kale tv zonder enige aansluitingen, behalve dan stroom he,,,, hahahaha

kraken blijft...

op geen van de 7000.000 kanalen heb ik gekraak, alleen op you tube.zwaar irritant.

leg het mij maar uit dan,,
ik bel igg even, alhoewel ik al meerdere malen gebeld heb over dit probleem,,,
mvg
Reputatie 7
Badge +24
ik bel igg even, alhoewel ik al meerdere malen gebeld heb over dit probleem,,,
mvg


Dat hoef je dan niet te doen. Zou je wel je profiel willen invullen? Dan ga ik voor je bezig, beloofd!!
Badge
done
Reputatie 7
Badge +24
Thanks, heb je gevonden.

Ik zie dat je 2 ontvangers hebt, gebeurt dit op beide ontvangers of alleen op 1? Is voor mij even belangrijk om te weten zodat ik uit kan sluiten of het aan de verbinding ligt of aan 1 specifieke ontvanger.
Badge
okay,,gaat ie,,, de verbindingen zijn al nagekeken,,,
het idiote eraan is,, dat het ALLEEN op youtube is,,, daar ligt het proibleem in.

er zijn vele meldingen op KPN forum, en Internet, waar dit fenomeen gemeld wordt,
oplossing hiervoor is niet gevonden nog...

ik zal morgen kijken naar de andere ontvanger en de 2e tv...

mvg
Reputatie 7
Badge +24
ik zal morgen kijken naar de andere ontvanger en de 2e tv...

Graag, dit is voor ons belangrijk.
Badge
Hi Alex,

ik heb de ontvangers omgeruild, zelfde resultaat, gekraak

vraag: is er geluid technicus binnen KPN die uiteraard tegen betaling het systeem kan checken, en eventuele aanpassingen kan aanbevelen?
na uiteraard de gewone check van het systeem vanuit KPN
mvg

frank
Reputatie 7
Badge +24
Dat ligt dan ook niet aan een specifieke ontvanger. Mag ik nog weten welke 2 televisies jij hebt waar dit op gebeurt? Het liefst ook de modelnummers. Misschien nog een overbodige vraag, mag ik aannemen dat Youtube overal kraakt en niet alleen bij een bepaald filmpje? Zou je voor de zekerheid ook de ontvanger willen resetten, lees hier hoe dit moet. (Stap 2). Mocht je dit nog niet hebben gedaan.
Badge
een LG 32ld750

en een phillips 5501 series

kraken komt alleen voor op youtube,,nergens anders,,,,
vandaar de vraag,,,kan er een monteur die verstand van aansluitingen heeft,, en dan vooral op het gebied van homecinema set en zo,

en ja al 30 x gereset,,,,,
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. Misschien geheel toevallig, maar we kwamen 2 andere klanten tegen op het forum met, naar het lijkt, hetzelfde probleem. We gaan dit even bundelen en navragen bij de technische mensen hier.
Badge
hi Alex

niet toevallig,, dit probleem is al een tijdje bekend hoor?


hoor het graag allemaal,

en hoop op een oplossing,

mvg
Reputatie 7
Badge +24
niet toevallig,, dit probleem is al een tijdje bekend hoor?


Niet in deze specifieke vorm, zover ik weet. Zodra ik iets hoor laat ik het weten.
Badge
even voort bordurend op mijn probleem,, gaan we hier iets mee doen???

vervelend voor anderen,, maar moet ik nu gaan wachten op anderen?

mvg
Reputatie 7
Badge +24
even voort bordurend op mijn probleem,, gaan we hier iets mee doen???

vervelend voor anderen,, maar moet ik nu gaan wachten op anderen?

mvg


Ja en nee. We hebben het samen opgestuurd. Hoe meer voorbeelden hoe meer kans op een oorzaak vinden. We gaan er zeker naar kijken om te kijken of we een oorzaak kunnen vinden. Probleem is wel dat wij het hier op meerdere ontvangers en aansluitingen niet konden reproduceren, ik zelf thuis ook niet. Zodra ik iets hoor laat ik het hier weten.
Badge
morning,,,

misschien toch even een techneut langs laten wandelen hier??
ik bedoel, het kan ook aan mijn aansluitingen liggen, al hoewel het op beide tv's voorkomt....

ik zou graag zien dat er een monteur komt, die zowel verstand heeft van de KPN omgeving, als op aansluitgebied van home cinema systems, en dergelijke heeft,,,
mvg
Reputatie 7
Badge +24
Dat zou ik graag willen doen, ik verwacht echter niet dat dat de oplossing is. De monteur die langs kan komen zal precies hetzelfde doen wat jij al hebt gedaan. Ik probeer het nu via de ontwerpers van de app, het probleem is dat we dit niet kunnen reproduceren hier maar dat we dit heel sporadisch tegenkomen.
Reputatie 7
Badge +24
En ik heb een update en een verzoek van de beheerders.

"Hoe vaak treedt het kraak geluid op?" Ik neem aan altijd?

"Kan de klant een filmpje maken en sturen waarin het kraakgeluid duidelijk hoorbaar is?" Zou je dit willen doormailen? Ik heb je een privébericht gestuurd.

"Heeft klant voorbeelden van video’s waarbij dat optreedt?" Zou je een paar specifieke voorbeelden van filmpjes willen noemen waarbij dit gebeurt? De volledige titel van het filmpje.
Reputatie 7
Badge +24
deepfreese, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Badge
ik ga nog eens alles nalopen,, bedrading vervangen,,, en dergelijke.

het verzoek om een geluids technicus, en of een monteur die verstand van zaken heeft, mocht helaas geen positieve reactie geven... dat vind ik vreemd.


er zijn legio voorbeelden die aangeven dat er problemen met youtube en nu ook op TP radio channel zijn,, echter er wordt niet echt naar gekeken,,,

ik kom op termijn terug met mijn bevindingen,

mvg

frank
Reputatie 7
Badge +24
Hi Frank, ik heb nog gereageerd op je mailtje over hoe je een opname naar ons toe kunt sturen. Daar heb ik nog geen antwoord op gekregen, zou je dat misschien alsnog willen doormailen naar mij?