Vraag

Mogelijkheid kosten stopcontact in de meterkast te besparen?

  • 18 March 2023
  • 16 reacties
  • 526 keer bekeken

Hallo

 

Ik heb pas glasvezel een aansluitpunt in meterkast buiten woning gekregen. Alleen ik heb geen stopcontact in me meterkast en de kabel moeten worden door getrokken naar woonkamer. Volgens kpn kost de kabeltrekken 70euro en stopcontact zetten doen ze niet. Iemand die mij kan helpen misschien? Iemand van kpn?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een foto plaatsen van uw meterkast? 

Want ... stopcontacten plaatsen doen ze wel. Maar niet in alle meterkasten kan het op een makkelijke manier. Een KPN monteur gaat niet uw meterkast half verbouwen om een stopcontact te plaatsen. Dus daarom zegt een telefonische medewerker dat ze geen stopcontact plaatsen. Dit is om geen verkeerde verwachten te scheppen. Maar als een stopcontact plaatsen gemakkelijk mogelijk is, dan zal de KPN monteur waarschijnlijk een stopcontact plaatsen.

Kunt u een foto plaatsen van uw meterkast? 

Want ... stopcontacten plaatsen doen ze wel. Maar niet in alle meterkasten kan het op een makkelijke manier. Een KPN monteur gaat niet uw meterkast half verbouwen om een stopcontact te plaatsen. Dus daarom zegt een telefonische medewerker dat ze geen stopcontact plaatsen. Dit is om geen verkeerde verwachten te scheppen. Maar als een stopcontact plaatsen gemakkelijk mogelijk is, dan zal de KPN monteur waarschijnlijk een stopcontact plaatsen.

Hallo hierbij een foto

 

Reputatie 5
Badge +5

Hallo Asmae1212

Heb je ook een aanvraag voor een abonnement lopen of ben je al kpn klant? Normaal gesproken zal de monteur kosteloos een stopcontact plaatsen tijdens de installatie als de stoppenkast aan de voorwaarden / richtlijnen voldoen. Dit beoordeeld de monteur. Daarnaast zie ik links op de foto een oud isra punt met een binnengeleiding (grijzekabel) vermoedelijk loopt die naar jou woning binnen naar een telefoon aansluiting/stopcontact. Als dat zo is zou hiervoor id plaats een utp kabel getrokken kunnen worden zodat het modem id woning aangesloten kan worden en niet hier id meterkast. Echter dit zou de monteur met jou moeten kunnen overleggen en indien er meerwerk kosten bij komen met jou moet overleggen volgens de richtlijnen.

Hallo Asmae1212

Heb je ook een aanvraag voor een abonnement lopen of ben je al kpn klant? Normaal gesproken zal de monteur kosteloos een stopcontact plaatsen tijdens de installatie als de stoppenkast aan de voorwaarden / richtlijnen voldoen. Dit beoordeeld de monteur. Daarnaast zie ik links op de foto een oud isra punt met een binnengeleiding (grijzekabel) vermoedelijk loopt die naar jou woning binnen naar een telefoon aansluiting/stopcontact. Als dat zo is zou hiervoor id plaats een utp kabel getrokken kunnen worden zodat je het modem id woning kan aansluiten en niet hier id meterkast. Echter dit zou de monteur met jou moeten kunnen overleggen en indien er meerwerk kosten bij komen met jou moet overleggen volgens de richtlijnen.

Ik ben klant klant bij kpn, ik wou overstappen naar glasvezel. Ze hebben vrijdag de glasvezel aansluiting aangelegd. Alleen kpn vraagt 70 euro voor een monteur die een kabel doortrekt naar de woonkamer en stopcontacten doen ze niet volgens de dame die ik telefonisch had gesproken

Reputatie 5
Badge +5

Dus je hebt nu een abonnement op de adsl / oude lijn ? Als dat zo is volgt er tzt een wijziging naar glasvezel hiervoor  moet een monteur komen. Ook wel een migratie genoemd. Dit is normaal kosteloos met behoud van je huidige abonnement voorwaarden. Kpn zal u tzt berichten wanneer dit plaats gaat vinden. Tegenwoordig word dit door een externe partij gedaan roamler die kpn tijdelijk hierbij ondersteund. Als dat nu nog zo is krijgt u bericht wanneer een afspraak bij hen te kunnen maken. Is dit niet meer het geval zal kpn zelf een monteur met u inplannen. 

Dus je hebt nu een abonnement op de adsl / oude lijn ? Als dat zo is volgt er tzt een wijziging naar glasvezel hiervoor  moet een monteur komen. Ook wel een migratie genoemd. Dit is normaal kosteloos met behoud van je huidige abonnement voorwaarden. Kpn zal u tzt berichten wanneer dit plaats gaat vinden. Tegenwoordig word dit door een externe partij gedaan roamler die kpn tijdelijk hierbij ondersteund. Als dat nu nog zo is krijgt u bericht wanneer een afspraak bij hen te kunnen maken. Is dit niet meer het geval zal kpn zelf een monteur met u inplannen. 

Oke oke dan dacht ik nog wel af.

Reputatie 7
Badge +12

De kabel trekken we kosteloos, en mocht het zelf niet lukken om het aan te sluiten kan KPN ook kosteloos een monteur sturen. 
De wcd (wandcontactdoos) zal aan de monteur liggen. Volgens de richtlijnen van KPN moet er een hoofdschakelaar aanwezig zijn en deze kan ik op de foto niet vinden. Toch zijn er monteurs die hem dan wel plaatsen. Mocht de monteur dit kunnen/willen plaatsen is dit ook geheel kosteloos. 

De kabel trekken we kosteloos, en mocht het zelf niet lukken om het aan te sluiten kan KPN ook kosteloos een monteur sturen. 
De wcd (wandcontactdoos) zal aan de monteur liggen. Volgens de richtlijnen van KPN moet er een hoofdschakelaar aanwezig zijn en deze kan ik op de foto niet vinden. Toch zijn er monteurs die hem dan wel plaatsen. Mocht de monteur dit kunnen/willen plaatsen is dit ook geheel kosteloos. 

Oke hoe kan ik ervoor zeggen dat er gratis een monteur langs komt? Als ik bel zegt de klantenservice dat het 70 euro kost. Die stopcontact zou ik nog zelf kunnen regelen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Asmae1212, @Ik_Combineer en de rest. 

Ik ga het simpel houden! De overgang van xDSL(de huidige verbinding) naar glasvezel moet nog worden gedaan. Gelukkig heeft het geen haast omdat @Asmae1212 nu nog diensten heeft via de koperen kabel. Dat moet dus nog eerst worden gedaan.

Wat het stopcontact betreft, ik verwacht daarin ook geen problemen als ik de foto van je meterkast zie. 

Nog even geduld dus. 

Hi @Asmae1212@Ik_Combineer en de rest. 

Ik ga het simpel houden! De overgang van xDSL(de huidige verbinding) naar glasvezel moet nog worden gedaan. Gelukkig heeft het geen haast omdat @Asmae1212 nu nog diensten heeft via de koperen kabel. Dat moet dus nog eerst worden gedaan.

Wat het stopcontact betreft, ik verwacht daarin ook geen problemen als ik de foto van je meterkast zie. 

Nog even geduld dus. 

Hi de overgang is al gedaan. Ik heb zelfs een email gekregen? Zie foto eronder:

 

Reputatie 7
Badge +24

@Asmae1212 deze mail is denk ik van KPN Netwerk. Deze mail krijgt wellicht iedereen, ook klanten bij andere providers die op deze glasvezelkabel beschikbaar zijn. Hierna moet de provider zelf nog aan de slag.

Dat geldt dus ook voor KPN zelf. Aangezien KPN zelf ook een provider-gedeelte heeft wat even gelijk is als andere providers. 

@Asmae1212 deze mail is denk ik van KPN Netwerk. Deze mail krijgt wellicht iedereen, ook klanten bij andere providers die op deze glasvezelkabel beschikbaar zijn. Hierna moet de provider zelf nog aan de slag.

Dat geldt dus ook voor KPN zelf. Aangezien KPN zelf ook een provider-gedeelte heeft wat even gelijk is als andere providers. 

Ik wacht wel af wnr kpn me een berichtje stuurt.

Ik wacht nog steeds op een telefoontje.....

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan maanden duren hoor. U bent niet de enige klant die overgezet moet worden van koper op glas.

Reputatie 5
Badge +3

Die rode ethernetkabel zal langer moeten worden om bij je modem in de woonkamer te komen. Die gele buizen achter die gasleiding rechts, waar gaan die heen, want ik zie geen kabels lopen? Eventueel kun je dan een verlengsnoer zelf naar de meterkast leggen en een stopcontact maken. Die stekker van de glasvezel heeft geen aarde nodig.

Een kant-en-klare ethernetkabel past sowieso niet in zo'n buis, dus die moet de KPN-monteur al voor je maken.

Reputatie 7
Badge +24

@Asmae1212 deze mail is denk ik van KPN Netwerk. Deze mail krijgt wellicht iedereen, ook klanten bij andere providers die op deze glasvezelkabel beschikbaar zijn. Hierna moet de provider zelf nog aan de slag.

Dat geldt dus ook voor KPN zelf. Aangezien KPN zelf ook een provider-gedeelte heeft wat even gelijk is als andere providers. 

Ik wacht wel af wnr kpn me een berichtje stuurt.

Dit klopt inderdaad, dit geeft alleen aan dat glasvezel aangesloten is. De daadwerkelijke migratie kan langer op zich laten wachten, maar je kunt dit ook alvast in gang zetten door even te bellen met 0800 0402.

De kabel trekken we kosteloos, en mocht het zelf niet lukken om het aan te sluiten kan KPN ook kosteloos een monteur sturen. 
De wcd (wandcontactdoos) zal aan de monteur liggen. Volgens de richtlijnen van KPN moet er een hoofdschakelaar aanwezig zijn en deze kan ik op de foto niet vinden. Toch zijn er monteurs die hem dan wel plaatsen. Mocht de monteur dit kunnen/willen plaatsen is dit ook geheel kosteloos. 

Een mooie uitleg van Ik_Combineer. 🙂