Multicast Flooding

  • 24 January 2020
  • 2 reacties
  • 264 keer bekeken

De vraag komt voort uit problemen met mijn Sonos systeem thuis. Sonos geeft aan dat mijn Sonos systeem teveel data te verstouwen krijgt, zogenaamd ‘Multicast Flooding’. Nu had ik al een Netgear ProSAFE GS105E switch geplaatst met IGMP snooping functie enabled.

 

Hoe is het systeem nu opgesteld:

 

---→ glasvezel kastje KPN -→ KPN Experia V9 -→ Netgear switch -→ poorten 1 t/m 5

 

poort 1: inkomend signaal vanaf KPN Experia V9

poort 2: LAN kabel naar router mesh network (TP Link Deco M9), deze maakt vanaf hier wifi network naar overige routers in het mesh network.

poort 3: LAN kabel naar Power Plug, via electranet naar 2x TV kastje KPN.

poort 4: LAN kabel naar Sonos speaker, deze maakt vanaf hier eigen draadloos network naar overige Sonos speaers.

poort 5: LAN kabel naar Philips Hue bridge, deze maakt vanaf hier eigen draadloos network naar all Hue lampen en afstandsbedieningen.

 

Wat zou de oorzaak zijn dat er alsnog Multicast Flooding op kan treden, terwijl de Sonos een eigen poort heeft op de NetGear switch? Ik zou verwachten dat de IGMP snooping functie in de switch het signaal richting de Sonos beperkt tot het Sonos verkeer en TV streaming signaal blokkeert?

 

 

 

 

 

 

 

 


2 reacties

Reputatie 7

Als alleen de bekabeld aangesloten Sonos speaker aan staat en alle andere uit, heb je dan nog steeds last van Multicast flooding?

Goed punt Wjb, het zou wellicht ook door SonosNet zelf veroorzaakt kunnen worden, dat daar de data niet goed gedistribueerd wordt binnen het draadloze netwerk van Sonos zelf.

Ik heb een test gedaan en de diagnoses naar Sonos verzonden. Ik verwacht hier maandag reactie op te krijgen wanneer ze weer open zijn. Keep you posted. 

Reageer