Beantwoord

Music Box

  • 13 July 2019
  • 17 reacties
  • 2111 keer bekeken

Badge
Na het vervangen van mijn tv ontvanger en experiabox door KPN ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn music box niet communiceert met de experiabox. Het lauwe lampje blijft knipperen. Ik denk zelf dat ik het wifi wachtwoord moet wijzigen omdat dit bij de nieuwe experiabox anders is als bij de oude. Ik weet alleen niet hoe en de chat van KPN weet er ook geen oplossing voor. De Undok app. vindt het audio systeem ook niet omdat ik de music box niet kan installeren.

Weet iemand een oplossing ?
icon

Beste antwoord door Ruud Sr. 15 July 2019, 16:47

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Ruud, ik denk dat je het best de Music Box kan resetten door het resetknopje twee seconden ingedrukt te houden. Daarna kun je de installatie weer van begin af aan doen. Zie ook de handleiding onderaan deze pagina: Muziek via je boxen met Music Box | KPN. Laat maar weten of het is gelukt!
Badge
Het probleem is opgelost. Uiteindelijk na vele pogingen kwam ik verder in de undok app. Na 2 pogingen uiteindelijk om mijn wifi wachtwoord in te voeren zonder dat mijn verbinding werd verbroken. Foutje in de app?
Reputatie 7
Badge +28
Zou kunnen! De Undok app wordt door een ander bedrijf gemaakt. De reviews in de Play Store zijn niet heel positief. Belangrijkste is dat het voor jou is opgelost, goed nieuws! 🙂
Badge

En weer hetzelfde probleem….de undock app vind geen audiosysteem. De music box staat wel in mijn wifi lijst. In juni / juli is alles…...experiabox en t.v. ontvanger vervangen door een monteur van KPN omdat ook de tv problemen gaf met internetverbinding en nu dus weer.

:rage:

Badge

Net heb ik gesproken met een medewerkster van KPN. 0800-0402

Helaas..de music box van KPN wordt niet meer verkocht werd mij verteld ,dus helaas geen oplossing.

terwijl ik alleen maar geholpen wil worden met de instellingen.

Ik werd verwezen door de medewerkster naar dit forum………..Dus voor KPN lijkt het opgelost.

Nou andere provider dan maar met mensen die wel verstand van zaken hebben ??

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat een andere provider je hier ook niet in gaat helpen. Zulke dingen moet je gewoon zelf uitvogelen. Het is voor providers veel te duur om dergelijke ondersteuning te geven. 

Maar is die Music Box verkocht door KPN dan? Hoe oud is dat ding?

Badge

Ik heb de music box ongeveer 2 jaar , gekocht in de KPN wimkel

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Ruud Sr., wat rot dat je hier wéér problemen mee ervaart! Ik ga er vanuit dat je alle stappen in de handleiding (hieronder toegevoegd) al hebt uitgevoerd?

Badge

Inderdaad vervelend. Maar ook vervelend is dat niemand een oplossing weet.

Ik heb zelfs Spotify en de undock app opnieuw geïnstalleerd, maar het  music lampje deop de box blijft blauw knipperen

Reputatie 7
Badge +9

@Ruud Sr. wat mij opvalt is dat jij spreekt over de UNDOK app. In de handleiding welke Susan in een eerder bericht erbij stuurde wordt gesproken over de DOK app. Ik kom in de Apple Store naast de UNDOK app ook de DOK app tegen van dezelfde maker. Zou je eens kunnen proberen om de DOK app te gebruiken en kijken of het dan weer normaal werkt.

 

Badge

Ga ik proberen

Reputatie 7
Badge +9

@Ruud Sr. wat mij opvalt is dat jij spreekt over de UNDOK app. In de handleiding welke Susan in een eerder bericht erbij stuurde wordt gesproken over de DOK app. Ik kom in de Apple Store naast de UNDOK app ook de DOK app tegen van dezelfde maker. Zou je eens kunnen proberen om de DOK app te gebruiken en kijken of het dan weer normaal werkt.

 

Mocht bovenstaande niet helpen.

Wanneer het lampje blauw knippert betekent dat deze in de configuratiemodus zit/blijft hangen. Misschien de box weer eerst resetten en hierna opnieuw installeren.

Badge

In de microsoft store zie ik alleen de UNDOK app van Frontier.

 

Reputatie 7
Badge +24

Microsoft store? Wat voor telefoon heeft u? 

Reputatie 7
Badge +24

En ja, als je zoekt op "undok", dan zal je "dok" nooit vinden...

Badge

Smartphone OPPO.

De music box heeft wel gewerkt, maar nu blijft het lampje blauw knipperen.

Reputatie 7
Badge +9

@Ruud Sr. Wanneer ik op mijn Iphone zoek in de Apple Store dan vind ik de UNDOK app en wanneer ik dan de app selecteer dan kan ik naar beneden scrollen en dan zie ik MEER van Frontier Silicon Ltd. Dan kom ik nog 2 apps tegen DOK en Music Box Setup. Kan jij ook eens kijken of je naar beneden kan scrollen en dan de DOK app tegen komt.

Lukt dit niet dan kan je misschien nog iemand anders vragen welke een mobiel heeft welke draait op Android of IOS en dan via die telefoon proberen om de MUSIC BOX werkend te krijgen.

Reageer