Vraag

Na installatie wifi versterkers geeft tv "geen wifi verbinding"

  • 16 November 2021
  • 7 reacties
  • 132 keer bekeken

na installatie wifiversterkers 2x is internet in huis overal goed ,alleen tv zegt geen wifi verbinding, als je in instellingen tv kijkt is hij wel verbonden ,deze klacht is na montage wifiversterkers


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @jellem, wat balen zeg! Heb je de mogelijkheid om het netwerk op de tv te ‘vergeten’ en dan opnieuw te koppelen? Je hebt niet de mogelijkheid om de tv bekabeld aan te sluiten?

hallo marcia

heb al geprobeert tv op nieuw aan te melden maar instellingen op tv zegt verbonden met netwerk .als je wifi van tv uitschakeld kan ik niet op netflix enz ,dus wifi werkt wel.alleen krijg je nu om de 15min  wifi niet verbonden in tv scherm bij tv kijken. bekabelen is mogelijk , maar storing is na instalatie wifiversterkers  gekomen , oorzaak ligt bij versterkers   .

in experia v10 wordt wifi uit geschakeld staat in handleiding hierna was het mis.

Reputatie 7
Badge +30

Je zou in dat geval nog eens kunnen proberen om de wifiversterkers te resetten en opnieuw te koppelen? Mocht dat niet werken, zou je ook de Experia Box kunnen resetten. Heeft de tv de laatste software update? Welke wifi versterkers gebruik je trouwens?

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @jellem?

hallo marcia , ik heb geprobeert  om de thuisapp te instaleren maar hier wordt het ook weer erg in gewikkeld  ,wordt om beheerderswachtwoord gevraagd,van alles geprobeert  zoals wachtwoord wifi thuis ,mijn kpn id  maar nee  2a 3 uur verder maar niks wachtwoord klopt niet.dus ik stop er mee, zal hem wel aan leefttijd liggen. ,heb de superwifipunten van kpn trouwens.dit werkt goed. neem de rest maar als lief.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @jellem 

 

Welk modem heb je, een witte experiabox en welk type, b.v. V8, V9, V10, V10a of een zwarte Box 12?

Bij gebruik van WiFi versterkers zou op alle modems behalve de V10a de WiFi op het modem zelf uit moeten staan, is dat bij jou het geval? Kan je zien aan het WiFi lampje.

Je kan WiFi op het modem zelf uitzetten via het WiFi knopje aan de zijkant, die moet je dan 10 à 15 seconden ingedrukt houden.

Als je WiFi versterkers hebt en de WiFi op het modem (behalve de V10a) aan laat staan kan je i.d.d. verbinding problemen krijgen.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is ook prima natuurlijk! Mocht je iemand in je omgeving weten die hier tijd voor kan maken, dan is dat misschien ook een idee. En je kunt de tv altijd bekabeld aansluiten, dat werkt als het goed is altijd!