Beantwoord

Na instellen DHCP gaat het wifi apparaat niet meer naar de wifi versterker

Na instellen DHCP gaat het wifi apparaat niet meer naar de wifi versterker die ingesteld staat als access point
icon

Beste antwoord door wjb 26 juni 2017, 21:10

Hoe constateer je dat het apparaat niet meer naar de KPN Wifi "versterker" switcht?
Geef je hem wel genoeg tijd, helaas (en voor de accu mischien wel gelukkig) kan het soms even duren voordat een apparaat switcht. Er wordt niet continue gekeken welk wifi toegangspunt het sterkst signaal heeft.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge
Hi @wheeels!

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Wat heb je precies ingesteld?
Reputatie 7
Badge +22
Ha Wheeels, welkom op het forum! Net als dimitrise_ begrijp ik ook niet helemaal wat er bij jou momenteel misgaat. Kun je misschien toelichten wat je precies ervaart?
ik heb thuis een V10 een een wifiversterker om de wifi dekking te verbeteren. De wifiversterker is ingesteld als access point met dezelfde ssid en ww als de V10.
Ik heb een wifi apparaat via DHCP een vast ip adres gegeven echter nadat dit is gedaan lijkt het wifi apparaat niet meer naar de wifiversterker te switchen.
Reputatie 7
Dus je hebt op de V10 een DHCP binding gemaakt voor dat wifi apparaat, klopt dat?
Wat voor een apparaat betreft het, een IP camera, telefoon, tablet, ...?
Waarom heeft het apparaat een vast IP adres nodig?
Mobiel, dit is tbv mij domotica zodat ik kan bepalen of mijn device "thuis" is.
Reputatie 7
Hoe constateer je dat het apparaat niet meer naar de KPN Wifi "versterker" switcht?
Geef je hem wel genoeg tijd, helaas (en voor de accu mischien wel gelukkig) kan het soms even duren voordat een apparaat switcht. Er wordt niet continue gekeken welk wifi toegangspunt het sterkst signaal heeft.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Wheels, goede vragen en uitleg van wjb 🙂 Waar ik daarnaast nog benieuwd naar ben: als je op je mobiel handmatig de KPN WiFi Versterker selecteert, maak je dan wel verbinding?
ik heb goede wifi dekking op mijn terras. Dit werkt voor meerdere apparaten perfect, ook voor mijn mobiel. t Echter na het instellen van DHCP heeft mijn mobiel daar geen dekking meer terwijl het voor andere apparaten nog wel goed werkt.
Reputatie 7
Dus je zegt dat een apparaat niet meer kan verbinden met de KPN Wifi "versterker" nadat je op de Experia Box een DHCP binding hebt gemaakt voor dat apparaat.
Klopt dat?

Ik heb voor de Android tablet waarmee ik dit bericht typ een DHCP binding gemaakt op onze V10 en ben vervolgens naar de tweede verdieping gelopen zodat deze een verbinding met onze KPN Wifi "versterker" krijgt. Dat verliep allemaal probleemloos.
De KPN Wifi "versterker" is hierbij voorzien van de laatste firmware (001.007.84).

Reageer